Toyota RAV4 Plug-in Hybrid GR Sport: schodzi ze sceny, ale wciąż jest w dobrej formie | TEST

4 godzin temu

Obecna Toyota RAV4 już szykuje się do zmiany warty, ale w wersji Plug-in Hybrid GR Sport pokazuje, iż wciąż potrafi łączyć przestrzeń i wygodę z niskim zużyciem paliwa i rozsądnie wyważoną dynamiką. Nasz testowy egzemplarz dowodzi także jej trwałości.

Jak ten czas leci! Od premiery aktualnej generacji Toyoty RAV4 minęło 7 lat. Znamy już następcę; zamówienia ruszą już lada moment, a pierwsze auta pojawią się w salonach w styczniu.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/nowa-toyota-rav4-wchodzi-do-gry-zmiany-napedy-zdjecia-kiedy-w-polsce,aid,5223

Tymczasem wciąż można kupić obecną „Ravkę”, która mimo upływu lat nie ma powodów do wstydu przed nowszymi kompaktowymi SUV-ami.

Lekko usztywnione zawieszenie wersji GR Sport ogranicza kołysanie bez strat na komforcie. fot. Adam Mikuła/Motor

Prawie jak używana

Testowany egzemplarz z przebiegiem 35 tys. km prezentował nienaganną formę, choć żywot „dziennikarskich” aut jest bardzo intensywny, by nie napisać – ciężki. Owszem, można przyczepić się do przeciętnej estetyki niektórych plastików, braku stopniowanych ograniczników drzwi czy twardych burt bagażnika. W kabinie nie brak jednak miękkich okładzin, kierowca cieszy się dobrą widocznością, a wnętrze oferuje ponadprzeciętną ilość miejsca. Atutem Toyoty jest wreszcie klasyczna koncepcja kokpitu, z dużymi pokrętłami i przyciskami, które można obsługiwać choćby w rękawiczkach. Minus: sterowanie funkcjami auta przez niewielki wyświetlacz na cyfrowych zegarach.

2116

Sport? W rozsądnej dawce

Warto rozważyć wybór wariantu GR Sport, który poza przyjemnie przyczepną tapicerką ma lekko usztywnione sprężyny – bez strat na komforcie, za to z korzyścią dla balansowania przechyłów i generalnej „zwartości” zachowań.

RAV4 w tej wersji pozostaje intuicyjnym w prowadzeniu, rodzinnym, wygodnym SUV-em. Kolejnym mocnym punktem jest hybrydowy napęd plug-in z pojemnym akumulatorem (ok. 70 km realnego zasięgu latem), dynamicznym trybem elektrycznym i niskim spalaniem po rozładowaniu (7,5 l/100 km na autostradzie, 5,7 l w mieście i poniżej 5 l w trasie).

Silnik jest nieźle wygłuszony i oszczędny po rozładowaniu, plus za duży zbiornik paliwa. fot. Adam Mikuła/Motor
Dane techniczne Toyota RAV4 Plug-in Hybrid GR Sport Silnik Pojemność skokowa Układ cylindrów/zawory Moc systemowa Systemowy moment obrotowy Napęd Skrzynia biegów Długość/szerokość/wysokość Rozstaw osi/prześwit Masa własna/ładowność Poj. bagażnika (min./maks.) Poj. zbiornika paliwa Osiągi, zużycie paliwa (dane prod.) Prędkość maksymalna Przyspieszenie 0-100 km/h Średnie zużycie paliwa Zasięg (benz./elektr.) Cena (bez rabatu)
benz. + 2 elektr.
2487 cm3
R4/16
306 KM/b.d.
b.d.
4x4
aut./1-biegowa
460/186/169 cm
269/19,0 cm
1835/675 kg
520/1604 l
55 l (Pb 95)
180 km/h
6,0 s
1,0 l/100 km
b.d./75 km
270 900 zł

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid GR Sport – test: podsumowanie

fot. Adam Mikuła/Motor
  • Przestronność, intuicyjna obsługa, wygodne zawieszenie, oszczędny napęd z dużym zasięgiem, duży upust (-29 700 zł)
  • Drobne niedostatki wykończeniowe

Toyota RAV4 piątej, już za moment ustępującej generacji to udany SUV o ponadczasowych zaletach, choć w przypadku wersji plug-in trzeba sobie przekalkulować, czy warto dopłacać 21 500 zł do „zwykłej” hybrydy. A z ewentualnym zakupem warto się pospieszyć, bo już za chwilę zastąpi ją nowa, szósta generacja. Pozytywny „efekt uboczny” to związane z tą sytuacją atrakcyjne rabaty.

Idź do oryginalnego materiału