Toyota Hilux wchodzi do służby. 10 terenowych pickupów trafiło do straży pożarnej

moto-przestrzen.pl 2 godzin temu

Państwowa Straż Pożarna w Olsztynie odebrała dziesięć egzemplarzy Toyoty Hilux, które zostały przystosowane do zadań ratowniczo-rozpoznawczych. Samochody już rozpoczęły służbę i są wykorzystywane głównie przez dowódców jednostek.

To kolejny przykład wykorzystania pickupów w służbach mundurowych, gdzie liczy się mobilność, trwałość i możliwość dotarcia w trudny teren.

Dlaczego Hilux?

Toyota Hilux od lat jest jednym z najczęściej wybieranych pickupów do zadań specjalnych. Rama nośna, napęd 4×4 oraz duży prześwit sprawiają, iż samochód radzi sobie tam, gdzie klasyczne auta osobowe nie mają szans.

W przypadku wersji używanych przez straż pożarną najważniejsze znaczenie mają m.in.:

  • prześwit do 323 mm
  • możliwość brodzenia do 700 mm
  • zdolność pokonywania stromych podjazdów
  • napęd 4×4 i silnik wysokoprężny 2.8 D-4D z układem MHEV 48V

Specjalistyczna zabudowa i wyposażenie

Samochody zostały przygotowane we współpracy z firmą STEELER. Na liście modyfikacji znalazły się m.in.:

  • zabudowa paki typu hard top
  • wyciągarka i dodatkowe oświetlenie robocze
  • systemy szuflad na sprzęt
  • poszerzenia nadkoli i dystanse kół
  • oznakowanie służbowe i sygnały uprzywilejowania

Całość została dostosowana do realnych potrzeb operacyjnych, a nie pokazowych prezentacji.

Pickupy coraz częściej w służbach

Hiluxy to nie jedyne pickupy wykorzystywane przez służby w Polsce, ale ten model regularnie pojawia się w flotach straży pożarnej, policji czy energetyki. Powód jest prosty: tego typu samochody łączą terenowe możliwości z codzienną użytecznością.

W przypadku działań ratowniczych szybki dojazd w trudnym terenie często ma najważniejsze znaczenie – i właśnie tu pickupy mają przewagę nad klasycznymi SUV-ami.

Idź do oryginalnego materiału