Toyota Corolla za 12 tysięcy złotych. Polacy ją uwielbiają – jest bezawaryjna i ma świetne silniki

3 godzin temu

W świecie motoryzacji Toyota Corolla to jeden z absolutnych, historycznych hegemonów. Wyniki sprzedaży tego modelu są zdumiewające i rosną z każdym kolejnym rokiem. Produkowany od 1966 roku przez japońskiego producenta samochód stał się klasykiem. Wybierany przez firmy, klientów indywidualnych, dominuje rynek w wielu krajach, zapewniając Toyocie pozycję najczęściej wybieranej marki. Ile trzeba dziś za nią zapłacić?

Toyota Corolla – samochód, który stał się fenomenem

Globalna rozpoznawalność i ogromny sukces modelu Toyota Corolla nie wzięły się znikąd. Z każdą kolejną generacją samochód ten był coraz lepszy i bardziej doceniany. Dziś Toyota na wielu rynkach, również w Polsce, dominuje z najlepszymi wynikami sprzedaży nowych aut. Wśród pojedynczych modeli prym wiedzie oczywiście Corolla. Czy jednak trzeba kupować nowe auto, prosto z salonu, aby poczuć fenomen tego modelu?

fot. Toyota

Dziesiąta generacja samochodu została zaprezentowana na targach motoryzacyjnych w Helsinkach w 2006 roku. Wizualnie projekt bardzo wyraźnie różnił się od poprzedników. Był o wiele bardziej nowoczesny i prezentował się lepiej. Produkowano go do 2013 roku. Samochód posiadał napęd na przednią oś oraz do wyboru, automatyczną lub manualną skrzynię biegów. Oferował też najwyższy poziom bezpieczeństwa, na co wskazuje maksymalny wynik pięciu gwiazdek w testach Euro NCAP. Oczywiście na tym krótkim przedstawieniu lista jego zalet się nie kończy.

Dobry wybór choćby dzisiaj

Pierwsza dekada XXI. wieku to już okres, w którym Toyota znana jest na całym świecie z jakości oraz niezawodności produkowanych przez siebie aut. Corolla dziesiątej generacji nie jest tutaj bynajmniej wyjątkiem – w Polsce docenia się ją przede wszystkim za bezawaryjność. Na portalu „Autocentrum” samochód cieszy się świetnymi ocenami i opiniami. Wśród zalet wymienia się jeszcze m.in. sporą przestrzeń wewnątrz oraz gamę bardzo dobrych, bezawaryjnych i oszczędnych silników.

fot. Toyota

W gamie jednostek benzynowych mieliśmy kilka opcji do wyboru – o pojemności 1.33, 1.4 oraz 1.6 i mocy od 97 do 132 koni mechanicznych. Były też diesle – 1.4 oraz 2.0 o mocy odpowiednio 90 oraz 126 koni mechanicznych. Poruszyłem już kwestię ich głównych zalet – niezawodność i oszczędności. Natomiast pod względem osiągów też były one raczej zadowalające – szczególnie w przypadku tych mocniejszych wersji. Dziś najtańsze, nieuszkodzone egzemplarze używane znajdziemy już za 12 tysięcy złotych. Wydaje się to znakomitą opcją dla tych, którzy szukają kolejnego samochodu ale nie chcą przepłacać.

Zdjęcia: Toyota

Idź do oryginalnego materiału