To jeden z trudniejszych rajdów w Europie. Michał Streer zaliczył świetny debiut w nowym aucie

3 godzin temu
Michał Streer świetnie odnalazł się w wymagającym Rajdzie Como. Polski kierowca tym razem zasiadł za kierownicą Clio Rally3. Zakończył rywalizację na 2. miejscu w klasie, 2. miejscu w grupie i 12. lokacie w klasyfikacji generalnej.


Michał Streer zadebiutował za kierownicą Renault Clio Rally3, dużo młodszej oraz napędzanej na obydwie osie, następczyni Renault Clio Super1600. Jego pilotem był Jakub Wróbel, aktualny Rajdowy Mistrz Europy.

– Rajd Como to dla mnie ogromne wyzwanie, ale również spełnienie sportowych marzeń. To start obok naprawdę szybkich i wyjeżdżonych włoskich kierowców, jednocześnie debiut w Renault Clio Rally3. Wiem, iż czeka mnie trudna walka na odcinkach, ale o to w tym chodzi. Czuję ogromną motywację i wolę walki – mówił Streer jeszcze przed startem.

Renault Clio Rally3 to konstrukcja z turbodoładowanym silnikiem oraz nowoczesną aerodynamiką, która zapewnia stabilność i pewność prowadzenia także na wąskich i krętych odcinkach asfaltowych. Stanowi pomost między samochodami Rally4 a konstrukcjami Rally2. Dla kierowcy oznacza to większą moc, agresywniejszą charakterystykę jazdy oraz konieczność perfekcyjnego przygotowania.

Jeden z trudniejszych rajdów w Europie


Rajd Como od lat uchodzi za jedną z najbardziej prestiżowych imprez rajdowych we Włoszech. Przyciąga uwagę zarówno włoskiej czołówki, jak i zawodników z całej Europy. Malownicze odcinki specjalne poprowadzone wzdłuż jeziora Como, to połączenie technicznej jazdy, szybkich sekcji i wymagających sekwencji zakrętów.

To specyfika trasy sprawia, iż rajd jest doskonałym testem dla kierowców. O jego poziomie trudności świadczą też liczby – aż 17 załóg musiało wycofać się z rywalizacji. Najdłuższy odcinek, Val Cavargna to niespełna 30 km i przeszło 400 zakrętów.

Idź do oryginalnego materiału