To BMW to główny rywal dla Audi. Jego Diesel zachwyca spalaniem. Który wychodzi lepiej cenowo?

5 godzin temu

Wczoraj na łamach naszego portalu poruszyliśmy temat Audi Q3. W miarę oszczędny Diesel w ładnym i stylowym SUV-ie to zawsze dobre połączenie. Niemal wszystko w tym aucie przyciąga. Chociaż ceny, szczególnie biorąc pod uwagę roczniki, są dosyć wysokie. Z odpowiedzią może przyjść BMW, które oczywiście ma konkurencyjny model. X1 w wielu kwestiach przypomina Q3. Natomiast co z ceną? Czy tutaj zauważymy jakąś różnicę?

BMW, czy Audi? Ten Diesel jest warty uwagi…

Ładny, duży SUV ze sportowym charakterem. Agresywny, dynamiczny, z zadowalającymi osiągami. Stylowy, przywołujący na myśl określenie „premium”. Do tego w miarę oszczędny. Szczególnie, jeżeli chodzi o odmianę z silnikami typu Diesel. Audi Q3 ma to wszystko i do dzisiaj jest ikoną. Natomiast choćby pierwsza generacja – i to modele przed liftingiem, z lat 2011-2014, są dziś stosunkowo drogie. Mówimy tu o półce cenowej w przedziale 50-60 tysięcy złotych. To jednak dosyć sporo. Czy BMW X1 jest równie dobrą i przede wszystkim tańszą alternatywą?

fot. BMW

Zacznijmy od tego, jak ten samochód się prezentuje. O gustach się oczywiście nie dyskutuje, przynajmniej się nie powinno, natomiast dla mnie ładniejsze jest Q3. Naturalnie nie można powiedzieć, iż X1 jest brzydka. To również ładne, dynamicznie i agresywnie wyglądające auto. Natomiast jeżeli ktoś zapytałby mnie o zdanie, akurat w tej kwestii postawiłbym na Audi. Nie chodzi tutaj o jakieś uprzedzenia, czy o szczególne sprzyjanie jednej, czy drugiej marce. Według mnie Q3 jest ładniejsze i piszę to jako… właściciel X1.

Co z osiągami i spalaniem?

W kwestii silnikowej tak naprawdę Q3 i X1 za bardzo się nie różnią. Dostępne są tutaj podobne warianty, oferujące podobne spalanie. Przyjemnie jest szczególnie w przypadku silników typu Diesel, co jest oczywistością. Zatem tak z Q3, jak i X1, możemy liczyć na spalanie w okolicach 5 litrów. Różnił naturalnie będzie się napęd. O ile oba modele dostępne są z napędem na cztery koła, tak Audi w drugim przypadku będzie oferowane z napędem na przód, zaś BMW oczywiście na tył. Co z ceną? Okazuje się, iż to może być tutaj największą różnicą.

fot. BMW

Wygląd, który jest kwestią dyskusyjną i zależy od gustów. Bardzo podobne osiągi, technologia, roczniki i tak dalej. Wszędzie tu jest niemal „na równo”. Co z ceną? O ile Audi Q3 kupimy dziś w przedziale 50-60 tysięcy, tak BMW X1 kupimy bez większego problemu w zakresie cenowym 35-45 tysięcy. I tutaj różnica jest już jednak mocno zauważalna. jeżeli dla kogoś głównym argumentem przy zakupie auta jest cena, może skupić swoją uwagę właśnie na BMW.

Zdjęcia: BMW

Idź do oryginalnego materiału