Testowane na Dakarze: Chłodnice NRF do Mercedes Actros Euro 6 i Iveco z zestawem Easy Fit

2 dni temu

NRF jako doświadczony producent z potężnym laboratorium technicznym – wie najlepiej, gdzie są słabe punkty w układach chłodzenia silnika. Szczególnie w autach ciężarowych, gdzie wibracje potrafią zweryfikować jakość rozwiązań bardzo szybko.

Mechanicy wymieniający chłodnice w ciężarówkach znają słabe punkty fabrycznych rozwiązań, szczególnie przy wymogach EURO 6, gdzie chłodnice i intercoolery wymagają wyższych ciśnień płynu chłodzącego.

A jak wygląda sytuacja na pustyni, podczas rajdu Dakar – to prawdziwy poligon, który obnaża wszystkie słabe rozwiązania i wskazuje, gdzie temperatura, obciążenie oraz wibracje wymagają specjalnej inżynierii. NRF zbiera takie informacje z rynku oraz rajdów – dzięki temu może ulepszać np/ płytę kolektora i konstrukcję rur oraz niwelować miejsca największych wibracji. Oto wdrożone przykłady dostępne już dla Twojego warsztatu:

ULEPSZONA WERSJA ORYGINALNEJ CHŁODNICY DO MERCEDES-BENZ ACTROS EURO 6 (PRODUKT NRF #500023)

NRF zmienił płytę kolektora i konstrukcję rur. Powodem jest to, iż oryginalne chłodnice po pewnym czasie zaczęły przeciekać. Chłodnica musi być w stanie wytrzymać wysokie ciśnienie, choćby 3 bary!

NOWY, ŁATWY ZESTAW MONTAŻOWY DO CHŁODNIC POJAZDÓW IVECO Stralis / S Way / X Way (PRODUKT NRF #509698)

W tej konkretnej konfiguracji chłodnica jest zamontowana na intercoolerze, a nie odwrotnie. Problem był spowodowany nadmiernymi wibracjami silnika. Oryginalna podkładka mocująca ma tendencję do przedwczesnego zużycia się z powodu tych wibracji. W rezultacie większość chłodnic zaczyna przeciekać zbyt szybko, niezależnie od marki.

Dział badawczo-rozwojowy i techniczny firmy NRF opracował rozwiązanie: kompletny zestaw Easy Fit, teraz dołączany do każdej chłodnicy NRF.

Zalety:

  • Stabilne połączenie chłodnicy z intercoolerem
  • Mniejsze tarcie między częściami
  • Mniejsze wibracje

Rezultat – tylko z NRF:

Dłuższa żywotność chłodnicy, krótszy czas przestoju i niższe całkowite koszty eksploatacji.

Mechanicy na DAKAR

Odwiedź social media NRF i zobacz jak układy chłodzenia wspierają pojazdy ciężarowe FESH FESH i KAMENA TEAM na rajdzie DAKAR 2026. Firma rozpoczęła również drugi etap przygody dla mechaników. W Gdańsku w centrum treningowym NRF (18 X) spotkają się finaliści konkursu „Z GARAŻU NA DAKAR”, zwycięzca pojedzie z teamem NRF w styczniu na pustynię i zasili ekipę techniczną wspierającą start Porsche…

Idź do oryginalnego materiału