Ten Volkswagen to symbol złotej ery niemieckiego producenta. Piękny egzemplarz dostępny za grosze

6 godzin temu

Jeśli nie zobaczyłbyś tego samochodu nigdy na własne oczy, prawdopodobnie mógłbyś dziś nie uwierzyć, iż kiedykolwiek w ogóle istniał. Podobnie jak jego węglowo-ceramiczne hamulce, które Volkswagen montował do swojej limuzyny w 2009 roku. Samochód miał też zapierający dech w piersiach silnik i niespotykany poziom luksusu we wnętrzu.

Ten Volkswagen jest dziś absolutnie surrealistyczny

fot. autoscout

Dziś Volkswagen jest w dużo innej pozycji, niż jeszcze kilka lat temu. Pod wodzą Ferdinanda Piecha niemiecka marka przeżywała swój złoty okres w całej historii. I jednym z jego symboli jest ten samochód – VW Phaeton.

Nie był to jedyny szalony Volkswagen, jaki wyszedł spod pióra Piecha, ale na pewno taki, który odcisnął na marce największe piętno. O ile samochody takie jak Golf R32, czy Lupo z silnikiem Diesla broniły się świetną sprzedażą, o tyle nikt nie chciał płacić kosmicznych pieniędzy za znaczek Volkswagena. Bo Phaeton był świetnym samochodem. Może wręcz zbyt dobrym, jak na to, jakich pieniędzy oczekiwał za nie niemiecki producent.

Pod maską egzemplarza, który pojawił się właśnie na sprzedaż, pracuje niezwykły silnik o pojemności 6 litrów w układzie W12. Ma napęd na wszystkie cztery koła i hamulce ceramiczno-węglowe.

fot. autoscout

Do tego oczywiście mamy skórzane skóry, system audio, drewniane wykończenie, fotele z masażem, czy podgrzewaną tylną kanapę. Jest także szyberdach z panelem słonecznym, czy zintegrowany system gaśniczy. Zasadniczo jest wszystko, co można było sobie wymyślić w 2009 roku.

Złota era niemieckiego producenta

Piech miał obsesję na punkcie doskonałości, a więc ten okaz zgodnie z oczekiwaniami nie ma żadnych oznak zużycia. Elementy we wnętrzu wyglądają świetnie, prawie idealnie, mimo iż na liczniku ma już całkiem przyjemne 186 000 kilometrów. Trzeba przyznać jednak, iż poza mniejszymi ekranami i fizycznymi przyciskami, wszystko wygląda jak nowe. Według sprzedawcy, ten samochód ma pełną historię napraw i świetny stan techniczny.

fot. autoscout

Jako nowy Volkswagen Phaeton z takim silnikiem i wyposażeniem kosztował około 750 000 złotych. Nie ma się więc co dziwić, iż Niemcy musieli gwałtownie pozbyć się z oferty po tym, jak okazało się iż jest sprzedażową klapą. Dziś dostępny jest za ułamek tej kwoty, a dokładnie za 106 000 złotych.

Idź do oryginalnego materiału