Stellantis szturmuje europejskie salony zupełnie nowym na Starym Kontynencie modelem w segmencie SUV. Oferuje dużo więcej niż znane z niedrogich bestsellerów w tym segmencie marki Kia i Hyundai. Przybywa do cenników z technologią, która łączy silnik spalinowy oraz elektryczny, ale w zupełnie inny sposób niż konkurencja. Relacja ceny do wydajności i wyposażenia postawi go powyżej uznanych rywali.
SUV, który przybędzie do Polskich cenników to kompletna nowość w Europie
Chiński Leapmotor niedawno wspólnie z koncernem Stellantis utworzyły spółkę joint venture. W efekcie tego chińskie modele pojawią się niedługo w salonach w Polsce. Leapmotor C10, to pierwszy globalny produkt chińskiej marki w modnym nadwoziu SUV, który doczekał się już pierwszych cenników. Jednak zanim się nad nim pochylimy, warto wiedzieć, co oferuje ten model.
Jak informowaliśmy jesienią 2024 roku, młoda chińska rozpoczęła ofensywę na europejskich dealerów. Nowy Leapmotor C10 ma wypełnić niszę w segmencie D- SUV. Dzięki wsparciu ze strony Stellantis Chińczycy mają zamiar wywrócić do góry nogami konkurencyjny rynek w tym segmencie. Biorąc pod uwagę, iż dzierży zwycięską kartę w postaci nowego wydajnego napędu, to przy wsparciu atrakcyjnego cennika jest to bardzo prawdopodobne.
Leapmotor C10 to jedyny model na naszym rynku, który wykorzysta napęd REEV. Chińczycy bowiem stwierdzili, iż nie będą stawiać tylko na wersję elektryczną SUV-a. Zaprezentowali ją na Salonie Motoryzacyjnym w Brukseli.
Nowy napęd łączy ze sobą silnik elektryczny o mocy 158 kW (215 KM) oraz silnik spalinowy (ICE) o pojemności 1,5 litra. Nie działa on jednak tak, jak znane nam hybrydy. Range Extender działa raczej jak samochód elektryczny. Silnik spalinowy uruchamia się wtedy, gdy spada poziom naładowania akumulatora, aby wytwarzać energię elektryczną, doładowując akumulator i zwiększając zasięg jazdy. Dzięki takiemu rozwiązaniu Leapmotor C10 Range Extender jest dynamicznym pojazdem, który zapewnia elastyczność tradycyjnego silnika benzynowego na dłuższych trasach.
Ile kosztuje Leapmotor C10 w wersji Range Extender EV?
Nowa wersja Leapmotor C10 z technologią REEV ma już europejski cennik. Nowy wariant SUV-a z dostępnymi wykończeniami ma cenę w Hiszpanii. Za tańszą z dwóch dostępnych opcji wyposażenia Style trzeba tam zapłacić 37 400 euro (ok. 157 tys. zł).
W zamian otrzymujemy pojazd z całkowitym zasięgiem ponad 950 kilometrów. Napędza go silnik elektryczny o mocy158 kW/215 KM (320 Nm), który zasila energia zmagazynowana w akumulatorze o pojemności 28,4 kWh. Droższa opcja Design to wydatek 38 900 euro (ok.164 tys. zł). jeżeli wziąć pod uwagę, iż zużycie paliwa kształtuje się na poziomie zaledwie 0,4 l/100 km w trybie mieszanym, to wielu rozważy zakupy u chińskiego konkurenta Kia i Hyundaia.
Na liście wyposażenia wersji Style znajdziemy m.in.:
– wiele poduszek powietrznych (przednie, boczne i kurtynowe),
– 18-calowe felgi aluminiowe,
– światła do jazdy dziennej LED, tylne światła LED,
– panoramiczny dach z elektryczną roletą przeciwsłoneczną,
– przyciemnione tylne szyby,
– cyfrowy zestaw wskaźników o przekątnej 10,25 cala,
– system informacyjno-rozrywkowy z 14,6-calowym ekranem dotykowym,
– Android Auto i Apple CarPlay,
– połączenie USB,
– Bluetooth,
– radio cyfrowe,
– bezprzewodową ładowarkę do kompatybilnych telefonów komórkowych,
– system dźwięku przestrzennego HiFi z 12 głośnikami,
– klimatyzację automatyczną dwustrefową,
– elektryczne szyby,
– system bezkluczykowego otwierania i uruchamiania,
– centralny zamek z pilotem,
– wielofunkcyjną kierownicę z możliwością regulacji wysokości i głębokości,
– pompę ciepła,
– adaptacyjny tempomat i ogranicznik prędkości,
– czujniki parkowania przód i tył oraz kamerę wizyjną 360°,
– szereg systemów bezpieczeństwa np. ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu,
– asystenta ruszania pod górę.
Bogatsza wersja Design posiada dodatkowo m.in. 20-calowe felgi aluminiowe, podgrzewaną kierownicę wielofunkcyjną i przednie fotele, tapicerkę ze skóry syntetycznej.
Podsumowanie
Leapmotor C10 z dodatkową autonomią da się naładować w punkcie szybkiego ładowania DC o maksymalnej mocy 65 kW. Będzie świetną opcją dla tych, którzy odrzucają zakup samochodu elektrycznego na akumulator ze względu na obawę o zasięg. Relacja ceny do wydajności i wyposażenia postawi go powyżej uznanych rywali. jeżeli weźmiemy pod uwagę zaplanowaną ekspansję modeli Leapmotor na rynki w całej Europie, w tym w Polsce, to marki tj. Kia i Hyundai nie będą miały łatwego życia.