Ten pojemny i piękny SUV wreszcie ma cenę dla biedaków. Znajdziemy w nim polski akcent, co nie wszystkim się spodoba

5 godzin temu

Cennik Peugeota, zwłaszcza modeli w nadwoziu SUV, przypominał Polakom, iż nie jesteśmy zbyt zamożnym społeczeństwem. Na szczęście przedstawicielstwo francuskiej marki w 2025 r. tnie ceny, o czym pisaliśmy już w przypadku modelu 2008. Jednak spore obniżki uzyskamy także na większego SUV-a 3008, bo sięgające 33 650 zł.

SUV francuskiej marki zjechał z ceny do rozsądnego poziomu

Peugeot 3008 nie jest sytuowany w segmencie premium, choć z pewnością do 2024 r. miał jego poziom cenowy. Najtańsza odmiana kosztowała bowiem od 169 900 zł, a najdroższa od 269 500 zł. Ten SUV designem wyprzedza swoje czasy i święci niezłe wyniki w Europe Zachodniej, zwłaszcza w rodzimej Francji. Jednak na naszym rynku daleko mu było do stania się popularnym chociażby z powodu cen.

fot. materiały prasowe

Czy nowy cennik na 2025 r. coś zmieni w tej kwestii? Może być ciekawie, bo Peugeota 3008 trzeciej generacji kupimy już od 149 900 zł. To jeszcze pułap, który można sklasyfikować jako graniczny (górny) dla w miarę przystępnych cenowo nowych aut. Obniżka o 20 tys. zł na szczęście nie oznacza degradacji wyposażenia. Najtańszą odmianę przez cały czas zasila silnik polskiej produkcji, czyli montowana w Tychach 3-cylindrowa jednostka 1.2, która w miękkiej hybrydzie oferuje 136 KM. Z 6-stopniowym automatem e-DCS zużywa 5,5 l benzyny na 100 km.

Cena niższa, wyposażenia przez cały czas dobre

Już w podstawowej wersji wyposażenia Allure znajdziemy reflektory w technologii Eco LED. Zarówno z przodu (do jazdy dziennej), jak i z tyłu mają charakterystyczny kształt trzech pazurów. Dochodzą do tego dwa ekrany 10″ zintegrowane w panoramiczny system informacyjno-rozrywkowy. System Peugeot i-Connect umożliwia podłączenie przez Bluetooth 2 telefonów. W standardzie mamy już kamerę cofania HD i tylne czujniki parkowania. Dostęp do auta jest bezkluczykowy, a na kołach są duże, bo 19-calowe alufelgi. Bagażnik oferuje pojemność 588 litrów.

fot. materiały prasowe

Bogatsza wersja wyposażenia GT kosztuje teraz tylko 164 600 zł. Najbardziej efekciarsko wygląda w nim panoramiczny wyświetlacz z zakrzywionym ekranem o przekątnej 21 cali. Prawa część ekranu jest dotykowa, aby sterować muzyką czy nawigacją 3D. Wnętrze ma ambientowe podświetlenie LED RGB na desce rozdzielczej, panelach drzwi i pod ekranem. Robotę robią też lepsze reflektory Peugeot Pixel LED oraz tylne światła 3D-LED. Zyskujemy też przednie czujniki parkowania, adaptacyjny tempomat z funkcją Stop & Go czy podgrzewaną kierownicę.

Im większa elektryfikacja, tym SUV Peugeota ma mocniejsze zniżki

Kogo nie zadowala 3-cylindrowy silnik (ma różne opinie), może wybrać też 4-cylindrowy 1.6 w hybrydzie plug-in. Ten układ oferuje moc 194 KM i z 7-stopniowym automatem umożliwia spalanie na poziomie zaledwie 0,9 l/100 km. Ten SUV na prądzie przejedzie 84 km, jeżeli w pełni naładujemy baterię. Cena tej odmiany w wersji Allure zaczyna się od 185 700 zł, a w wariancie GT od 201 150 zł.

fot. materiały prasowe

Największe obniżki, bo sięgające 33 650 zł przygotowano na elektryczną wersję, czyli Peugeota e-3008. Teraz najtańszy wariant tego SUV-a na prąd kosztuje 199 950 zł i będzie można wziąć na niego dofinansowanie. Bazowy elektryk oferuje baterię 73 kWh (zasięg w mieście 652 km) i moc 214 KM. Mocniejsza, 231-konna wersja Long Range z baterią 97 kWh w warunkach miejskich przejdzie choćby 897 km. Pełny cennik i wyposażenie rocznika 2025 są dostępne tutaj.

Idź do oryginalnego materiału