Ten pancerny Ford przyćmiewa tu wszystkie SUV-y w salonach. Polaków coraz bardziej kusi ten segment

3 godzin temu

Choć SUV-y stanowią w USA już ponad połowę wyborów zakupowych na rynku nowych samochodów, to przez cały czas na szczytach rankingów sprzedaży są tam pickupy. Co ciekawe, ten segment urzeka także coraz bardziej Polaków, Podobnie jak Amerykanie, najczęściej sięgamy po model z oferty Forda, choć bestsellera zza oceanu u nas nie znajdziemy.

Rynek samochodowy w USA to prawdziwy moloch, bo drugi na świecie (większe są tylko Chiny). Z danych skompletowanych przez analityka Matta Gasniera wynika, iż w tym roku sprzedaje się tam coraz więcej nowych aut. Od stycznia do września 2025 r. zarejestrowano 12,273 mln nowych pojazdów osobowych i dostawczych. To o 4,3 proc. więcej niż po trzech kwartałach 2024 r. Sam trzeci kwartał był tam całkiem udany, bo udało się przekroczyć próg 4 mln rejestracji (4,122 mln szt.).

Ford F-150. // fot. materiały prasowe

Pickupy z dubletem, choć SUV-y rosną w siłę

Niekwestionowanym bestsellerem w USA pozostaje Ford serii F (620 580 szt.), czyli przede wszystkim model F-150. Ten wielki pickup nie jest oferowany w Polsce (u nas dostępny jest Ranger), ale fabryki Forda mają wystarczająco dużo zamówień na niego w samych Stanach Zjednoczonych. Sprzedaż wystrzeliła bowiem o 12,7 proc., a w trzecim kwartale udało się dostarczyć ponad 200 tys. egzemplarzy (207 732 szt.). Po 9 miesiącach wiceliderem jest rywal z segmentu pickupów, czyli Chevrolet Silverado (425 569 szt.). Jego sprzedaż także wzrosła, ale o 5,1 proc.

Chevrolet Silverado. // fot. materiały prasowe

Oczywiście, SUV-y też mają tam imponującą sprzedaż. Na amerykańskim podium jest jeden crossover, a konkretnie Toyota RAV4 (358 134 szt.). Jej głównym konkurentem pozostaje Honda CR-V (307 501 szt.), która także przekroczyła próg 300 tys. rejestracji. Do bazy dodano też ponad ćwierć miliona egzemplarzy RAM-a Pickupa (262 386 szt.), GMC Sierry (257 992 szt.) i zyskującego na popularności SUV-a Chevroleta Equinoxa (256 417 szt.). Najlepszą dziesiątkę w USA kompletują Toyota Camry (234 426 szt.), Tesla Model Y (232 427 szt.) i Toyota Tacoma (204 464 szt.).

Toyota RAV4. // fot. materiały prasowe

Toyota najpopularniejszą marką, ale to inny koncern ma większą sprzedaż

W amerykańskim rankingu marek prowadzi Toyota (1 595 301 szt.), która o wygraną powalczy z Fordem (1 571 800 szt.). Ponad milion rejestracji osiągnął tam jeszcze tylko Chevrolet (1 370 653 szt.). kilka do tego progu zabrakło Hondzie (998 716 szt.). W tym roku do czołowej piątki awansował Hyundai (678 349 szt.) kosztem Nissana (673 260 szt.). Coraz lepiej radzi sobie też Kia (636 148 szt.), która sprzedaje się lepiej od Subaru (483 037 szt.) i GMC (480 759 szt.). Top 10 w USA zamyka Jeep (449 937 szt.).

Liderem wśród koncernów w USA jest General Motors (2 140 876 szt.). Dzięki swoim markom (Chevrolet, GMC, Buick i Cadillac) GM wyprzedza Toyota Motor Group (1 865 876 szt.). W czołowej trójce pozostało Ford Motor Co. (1 650 623 szt.).

Idź do oryginalnego materiału