Ten duży SUV w dieslu pali tylko 2,8 l/100 km w realnym świecie. Ceny w Polsce zaczynają się od 66 900 złotych

2 godzin temu

Szukając nowego samochodu jednym z ważniejszych aspektów, na jaki zwracamy uwagę, jest spalanie. Posiłkując się danymi producenta możemy się nieco zdziwić, bowiem często w rzeczywistości mocno odbiegają one od obietnic. Ten duży, rodzinny SUV ze 130-konnym dieslem pod maską potrafi jednak spalić imponujące 2,3 l/100 kilometrów i to nie w laboratorium.

Ten duży SUV stanowi ogromny skok jakościowy

fot. Peugeot

Wielu kierowców coraz chętniej decyduje się na zakup używanego samochodu i to z zupełnie innych przyczyn, niż jeszcze kilka lat temu. Kiedyś kierowały nami głównie pobudki finansowe. Dziś jednak decydując się na zakup używanego samochodu często chcemy uniknąć hybrydyzacji, mnóstwa niepotrzebnych asystentów, czy dziwacznego designu. jeżeli szukasz dużego, oszczędnego SUV-a, ten Peugeot jest dla ciebie idealnym wyborem.

Peugeot 3008 drugiej generacji pojawił się na rynku jeszcze w 2017 roku. W 2020 roku SUV przeszedł facelifitng, a w zeszłym roku całkowicie został wycofany z produkcji. Przez cały ten czas dostępny był pod maską skądinąd świetny silnik wysokoprężny. jeżeli chcemy kupić takiego Peugeota z dieslem, rynek aut używanych jest naszą jedyną opcją. Dziś w salonach dostępne są tylko warianty elektryczne lub hybrydowe.

Jednakże, druga generacja 3008 stanowiła ogromny skok jakościowy dla francuskiej firmy. SUV Peugeota był lepszy od swojego poprzednika pod każdym względem: wykończenia, komfortu, technologii i ciszy. Ponadto, 1,5-litrowy Diesel o mocy 130 koni mechanicznych, połączony z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów EAT8 był wyjątkowo ekonomiczny.

fot. Peugeot

Peugeot 3008 – spektakularnie niskie zużycie paliwa

To jeden z najbardziej oszczędnych SUV-ów, jakie możemy dziś kupić na rynku aut używanych. Przekonali się o tym na własnej skórze włoscy dziennikarze z portalu Motor1, którzy jeszcze w 2018 roku przetestowali wersję 3008 BlueHDi 130 S&S EAT8 GT Line. Dziennikarze podczas testu przejechali łącznie ponad 1000 kilometrów, osiągając średnie zużycie paliwa na poziomie 3,7 l/100 kilometrów. Jednakże, podczas jazdy ekonomicznej byli w stanie zejść bez większego problemu do poziomu 2,3 l/100 kilometrów. To kosmiczny wynik.

Dla porównania, adekwatnie żaden z konkurentów nie mógł równać się z wynikiem średniego spalania z całego testu przeprowadzanego na dystansie > 1000 kilometrów. BMW X1 Drive 16d spalił 4,7 l/100 kilometrów, Nissan Qashqai 360 dCi 130 4WD 4,7 l/100 kilometrów, natomiast Volkswagen Tiguan 1.6 TDI 115 KM spalił 4,45 l/100 km.

fot. Peugeot

Jaki egzemplarz wybrać?

W najwyższej wersji wyposażenia GT Linę SUV ma praktycznie wszystko, czego potrzeba od nowoczesnego samochodu. Znajdziemy tu panoramiczny dach, tapicerkę ze skóry Nappa, automatyczną tylną klapę. Do tego wszystkie samochód jest niezwykle wygodny za sprawą świetnych foteli i wygodnego zawieszenia.

Ceny na rynku aut używanych w Polsce zaczynają się już od okolic 50 000 złotych. Wtedy jednak musimy pogodzić się z autem z początków produkcji, które zwykle mają bardzo wysokie przebiegi ponad 200 000 kilometrów. Jednakże, za kilka więcej, bo już około 60-65 000 złotych możemy mieć dużo świeższy i mniej używany egzemplarz z tak samo świetnym dieslem pod maską. Krajowe egzemplarze z przebiegami na poziomie 130 000 km z rocznika 2019 kosztują w Polsce od 65 000 do 70 000 złotych.

Nawet najświeższe egzemplarze nie wyglądają źle. Oferty za samochody z rocznika 2023 z przebiegami rzędu 20-30 tysięcy kilometrów zaczynają się od około 135 000 złotych. To sporo mniej niż musimy zapłacić dziś za ten sam samochód nowej generacji w salonie. Peugeot wycenia najnowszego 3008 na 169 900 złotych. Jednak w tym przypadku musimy zrezygnować z Diesla na rzecz dużo mniej oszczędnej hybrydy.

Idź do oryginalnego materiału