Tak mógł wyglądać nowy Volkswagen Passat sedan. choćby można go normalnie tankować

2 lat temu

Nowy Volkswagen Passat sedan w Polsce? Nie, niczego takiego się nie doczekamy, będziemy musieli wybrać inną opcję – taką z numerkiem w nazwie. Za to niektórzy bez skrępowania będą mogli zamówić nowego dużego Volkswagena „w sedanie”, odpalić 1.5 TSI i ruszyć w świat.

Nowego Passata w najbardziej prestiżowym nadwoziu nie będzie – to już wiemy od jakiegoś czasu. Będzie tylko kombi, a jeżeli ktoś lubi auta, których tył jest trochę bardziej wysmakowany, a trochę mniej praktyczny, to zostaje mu elektryczny Volkswagen ID.7. Też duży, też sedanowaty, niestety napędzany tylko i wyłącznie energią elektryczną – żadnego 2.0 TDI i wyścigów na to, kto mniej spali w trasie nad morze. To zostanie w naszym kraju domeną posiadaczy kombi.

Natomiast reszta świata ma na ten temat trochę inne zdanie.

Tak wygląda nowy Volkswagen Passat sedan. Znaczy… Magotan.

Źródło: news.cheshi.com

Owszem, nie nazywa się wprawdzie Passat, a Magotan, ale to nie jest problem, bo Magotan przez długi czas był chińskim bratem bliźniakiem Passata – wyglądał choćby niemal dokładnie tak samo, wyróżniając się m.in. wydłużonym rozstawem osi. Wyglądał wtedy tak:

W komisie ze żwirową nawierzchnią nikt by nie zadawał pytań, co on taki dziwny, tylko ponarzekał trochę, iż nie w TDI, a potem kupiłby i postawił z dumą przed domem prawie nowego, okazyjnie kupionego Passata. No pan zobaczy, ileż on ma miejsca z tyłu, jak w limuzynie!

Teraz jednak wygląda na to, iż drogi chińskiego Passata-Magotana (bo był jeszcze po prostu Passat, ale to było coś zupełnie innego) i naszego europejskiego Passata rozchodzą się na dobre. A dokładniej: chiński Passat-Magotan doczeka się następcy w wersji sedan, natomiast nasz – wyłącznie kombi. Potwierdzają to zresztą nieoficjalnie udostępnione zdjęcia z serwisu news.cheshi.com, gdzie możemy zobaczyć nie tylko fragmenty zaskakująco agresywnego frontu, innego niż w ID.7, ale i całą sylwetkę.

Ok, część sylwetki, ale potwierdzającą, iż zdecydowanie nie będzie to kombi:

Źródło: news.cheshi.com

O dziwo wnętrze będzie już odrobinę bardziej zbliżone wizualnie o ID.7. Tutaj Magotan:

Źródło: news.cheshi.com

A tutaj ID.7:

O dziwo Chińczycy najwyraźniej lubią dużo dużych ekranów, bo zamiast miniaturki za kierownicą z ID.7, do dyspozycji dostają pełnowymiarowy wyświetlacz. Chyba wolę wersję europejską.

Najciekawszy jednak napęd.

U nas będzie ID.7 – tylko elektryczny oraz Passat kombi – spalinowy z pewną domieszką elektryfikacji. W Chinach natomiast Magotan ma zadebiutować z najnowszym wcieleniem 1.5 TSI oraz 2.0 TSI, oczywiście również obok tamtejszej wersji ID.7.

Oraz – znając życie i tamtejsze podziały producenckie – obok jeszcze kilku innych wersji ID.7 oraz wariacji na temat Passata. Tym bardziej, iż choćby pobieżne przejrzenie chińskiej oferty Volkswagena nie pozwala nie zauważyć, iż w jego gamie jest w tym momencie… 15 różnych sedanów i wyrobów sedanopodobnych. Dla porównania, na polskiej stronie znajdziemy dwa – Arteona i ID.7.

Taka mała różnica.

Czytaj również:

Przegląd ofert: Volkswagen Arteon. Nie uwierzycie, jak podrożały

Idź do oryginalnego materiału