Ta zimówka wygrała test ADAC drugi rok z rzędu. Pokonała 30 innych w swojej klasie

1 godzina temu
Kolejny sezon zimowy zbliża się wielkimi krokami, a wraz z nim odwieczne pytanie kierowców: jakie opony wybrać, by zapewnić sobie i swoim bliskim maksymalne bezpieczeństwo? Prestiżowy niemiecki automobilklub ADAC po raz kolejny wziął pod lupę najpopularniejsze modele na rynku, a wyniki nie pozostawiają złudzeń. Drugi rok z rzędu na najwyższym stopniu podium staje Goodyear ze swoją oponą UltraGrip Performance 3.


W tegorocznej edycji testu, przeprowadzonej na popularnym rozmiarze 225/40 R18 i samochodzie testowym VW Golf 8, eksperci ADAC sprawdzili aż 31 modeli opon. W tak licznym i wymagającym gronie Goodyear UltraGrip Performance 3 zdobył ogólną ocenę "dobrą", co w nomenklaturze ADAC jest najwyższym możliwym wyróżnieniem.

Co dokładnie zadecydowało o zwycięstwie? Organizatorzy testu podkreślili, iż produkt Goodyeara oferuje nie tylko "dobre bezpieczeństwo jazdy", ale również "pozytywny profil ekologiczny".

Nie tylko bezpieczeństwo. Rekordowy przebieg?


Tegoroczny test opon zimowych ADAC ujawnił kolejny atut zwycięskiego modelu. Goodyear UltraGrip Performance 3 okazał się liderem pod względem trwałości.

Opona uzyskała najniższy współczynnik ścieralności w całej stawce, co przekłada się na imponujący, szacowany przebieg na poziomie 76,5 tysiąca kilometrów. Aby zrozumieć skalę tej przewagi, wystarczy spojrzeć na model, który zajął drugie miejsce w rankingu – jego wynik był o ponad 10 proc. gorszy. W praktyce dłuższa żywotność opony to oszczędność.

Warto przypomnieć, iż Goodyear triumfował również w testach opon zimowych i całorocznych ADAC w 2024 roku oraz w teście opon całorocznych w roku 2025.

Co kryje w sobie UltraGrip Performance 3?


Za osiągami opony Goodyear UltraGrip Performance 3 stoją konkretne, innowacyjne rozwiązania. Jedną z kluczowych technologii jest Snow Protect. Dzięki zwiększonej gęstości lameli bieżnik tworzy niezliczoną ilość krawędzi, które dosłownie "wgryzają się" w śnieg, zapewniając optymalną trakcję i przyczepność.

Dodatkowym wsparciem są tzw. śnieżne pazury oraz dłuższe rowki na krawędzi barkowej, które znacząco poprawiają osiągi podczas jazdy w głębokim i kopnym śniegu. Z kolei na mokrej nawierzchni, gdzie największym zagrożeniem jest aquaplaning, do gry wkracza technologia Wet Grip+. Jej sekret tkwi w zoptymalizowanej, okrągłej stopce, która sprawia, iż woda jest błyskawicznie i efektywnie rozpraszana na boki, z dala od czoła opony.

Producent nie zapomniał również o zachowaniu na suchej drodze, które często bywa piętą achillesową typowych opon zimowych. W modelu UltraGrip Performance 3 zastosowano lamele 3D w części barkowej bieżnika. Zwiększają one sztywność całej konstrukcji, co przekłada się na lepszą stabilność, precyzję prowadzenia i krótszą drogę hamowania na suchym asfalcie.

Źródło: Materiały prasowe Goodyear


Idź do oryginalnego materiału