Kawasaki Z1100 (SE) 2026 – kolejny rozdział! [nowość, dane techniczne, opis, zdjęcia, film]

2 godzin temu

Kawasaki Z1100, także w wersji SE, wraca na 2026! Zieloni wskrzeszają mocnego nakeda bez turbo. Ma 136 KM i waży 221 kg z paliwem.

Rodzina modeli Z i koncepcja Sugomi są charakterystyczne dla marki Kawasaki. W 2026 roku połączyły się one, tworząc nowe modele Z1100 i Z1100 SE, które definiują kategorię motocykli typu supernaked i plasują się na szczycie rodziny modeli Z z silnikami wolnossącymi marki Kawasaki. Ich hasło przewodnie to „Sugomi Awakens”.

Sugomi” opisuje podstawową koncepcję stojącą za projektem i wrażeniami z jazdy motocyklami Z Supernaked, wprowadzonymi po raz pierwszy w modelu Z1000 w 2014 roku. Ta filozofia projektowania została przeniesiona na kolejne modele serii Z. Model Z1100 ma agresywnie wyglądające reflektory LED posiadające nowy kształt pod osłoną z deflektorami, które dodają mu agresywnego wizerunku Z Sugomi.

Film i zdjęcia – Kawasaki Z1100 (SE) 2026

W modelach Z1100 i Z1100 SE podstawą obu maszyn jest bardzo sztywna aluminiowa rama, widelce SFF-BP i poziome zawieszenie typu back-link, a dodatkowo w modelu Z1100 zaciski hamulcowe monoblock są połączone z dużymi tarczami hamulcowymi o średnicy 310 mm, aby zapewnić ostrą, bezpośrednią reakcję na działania kierowcy, dzięki czemu każde przekręcenie manetki gazu jest emocjonującym doświadczeniem.

Model Z1100SE jest wyposażony w hamulce Brembo z zaciskami monoblock montowanymi radialnie i tarczami Brembo oraz przewodami hamulcowymi w stalowym oplocie, oraz tylny amortyzator Öhlins S46, zapewniający komfort jazdy i możliwość regulacji dzięki zdalnego regulatora napięcia wstępnego sprężyny. Opony na rok 2026 to Dunlop Sportmax Q5A.

Widok kierowcy w obu maszynach jest zdominowany przez 5-calowy, w pełni cyfrowy kolorowy wyświetlacz TFT.

W modelach Z1100 i Z1100 SE zastosowano wiele elektronicznych systemów wspomagających kierowcę. Nowe elektroniczne przepustnice (ETV) zapewniają bardziej precyzyjną i responsywną kontrolę silnika, umożliwiając korzystanie z tempomatu oraz najnowszego quick shiftera Kawasaki KQS. Nowe 6 osiowe IMU ułatwia działanie innych systemów wspomagających kierowcę, takich jak system zarządzania pokonywaniem zakrętów KCMF, kontrola trakcji KTRC, zintegrowany układ hamulcowy KIBS (cornering ABS), wybieralne tryby mocy oraz zintegrowane tryby jazdy, które obejmują tryby Sport, Road, Rain, Rider (Manual).

Sercem nowych maszyn Z jest potężny czterocylindrowy silnik rzędowy o pojemności 1099 cm3 i mocy 136 KM z zoptymalizowanymi kanałami dolotowymi, wykorzystujący zwiększoną pojemność skokową dla lepszej reakcji w niskim i średnim zakresie obrotów, zapewniający maksymalny moment obrotowy 113 Nm przy imponującej oszczędności w zużyciu paliwa. Zmodyfikowano profile wałków rozrządu, sprężyny zaworowe, a choćby tłoki. Przełożenie końcowe również zostało zoptymalizowane, dzięki czemu piąty i szósty bieg są dłuższe niż w poprzednich modelach Z tej klasy.

Masa koła zamachowego jest większa, a skok tłoka jest o 3 mm dłuższy niż w poprzednim modelu Z1000. Dzięki temu w zakresie średnich i wysokich obrotów kierowcy będą cieszyć się wysokimi osiągami i ostrą reakcją manetki gazu, charakterystyczną dla członków rodziny Z. Układ wydechowy 4-2-1-do wraz z komorą wstępną przyczynia się do agresywnego wyglądu i niewielkiej masy modelu Z1100.

Zobacz też: TEST Kawasaki Ninja 1100 SX SE z niemal identycznym silnikiem.

Ponadto nowy pakiet ergonomiczny obejmuje poprawioną geometrię kierownicy, która jest teraz o 22 mm szersza i wysunięta do przodu o 13 mm, co zapewnia lepszą reakcję na ruchy kierowcy i sprawia, iż prowadzenie motocykla jest lżejsze i bardziej precyzyjne w każdym zakresie prędkości, nadając mu charakter maszyny łatwej w kontroli.

Z dumą zajmując swoje miejsce w rodzinie Z Supernaked na rok 2026, nowe modele Z1100 i Z1100 SE mają kontynuować legendę tej charakterystycznej linii modeli i wynagrodzić fanów motocykli klasy litrowej charakterystyczną mieszanką emocji i wyrafinowanych systemów wspomagających kierowcę. Witamy w nowej erze Z, w której „budzi się Sugomi”.

* Sugomi opisuje podstawowe elementy osiągów i stylistyki modeli Kawasaki Z Supernaked. Dzięki Sugomi ich osiągi są ekscytujące; jazda motocyklem Z Supernaked to emocjonujące doświadczenie, które pobudza zmysły; tuning silnika i podwozia zapewnia wysoki poziom kontroli. Sugomi jest również widoczne w ich ostrym stylu, dynamicznej, przyczajonej sylwetce i charakterystycznym wyglądzie.

Kawasaki Z1100 2026 – dane techniczne

Silnik
Typ silnikaLiquid-cooled, 4-stroke In-Line Four
Pojemność skokowa silnika1,099 cmł
Średnica x skok77.0 x 59.0 mm
Stopień sprężania11.8:1
Układ zaworówDOHC, 16 valves
Układ paliwowyFuel injection: śr. 38 mm x 4
ZapłonDigital
Układ rozruchowyElectric
SmarowanieForced lubrication, wet sump
Osiągi & Przeniesienie Napędu
Moc maksymalna100.0 kW (136 PS) / 9,000 rpm
Emisja C02126 g/km
Maksymalny moment obrotowy113 Nm {11.5 kgf/m} / 7,600 rpm
Przełożenie6-speed, return
Przeniesienie napęduChain
Przełożenie podstawowe1.528 (81/53)
Przełożenie biegu 12.600 (39/15)
Przełożenie biegu 21.950 (39/20)
Przełożenie biegu 31.600 (24/15)
Przełożenie biegu 41.389 (25/18)
Przełożenie biegu 51.217 (28/23)
Przełożenie biegu 61.069 (31/29)
Przełożenie całkowite2.800 (42/15)
SprzęgłoWet multi-disc, manual
Hamulce & Zawieszenie
Hamulce, przednieDual semi-floating 310 mm discs. Caliper: Dual radial-mount, monobloc, opposed 4-piston
Hamulce, tylneSingle 260 mm disc. Caliper: Single-piston
Zawieszenie, przednie41 mm inverted fork with compression and rebound damping and spring preload adjustability
Zawieszenie, tylneHorizontal Back-link, gas-charged rear shock with rebound damping adjustability and spring preload adjustability
Rama & Wymiary
Typ ramyTwin-tube, aluminium
Ślad101 mm
Skok zawieszenia, przednie120 mm
Skok zawieszenia, tylne136 mm
Opona, przednia120/70ZR17M/C (58W)
Opona, tylna190/50ZR17M/C (73W)
Kąt skrętu L/P29 st. / 29 st.
Dł x Szer x Wys2,055 x 825 x 1,085 mm
Rozstaw osi1,440 mm
Prześwit pod pojazdem125 mm
Pojemność zbiornika paliwa17 litres
Wysokość siedzenia815 mm
Masa pojazdu „na sucho”201 kg
Masa pojazdu gotowego do użytku221 kg
Idź do oryginalnego materiału