Kawasaki Z1100, także w wersji SE, wraca na 2026! Zieloni wskrzeszają mocnego nakeda bez turbo. Ma 136 KM i waży 221 kg z paliwem.
Rodzina modeli Z i koncepcja Sugomi są charakterystyczne dla marki Kawasaki. W 2026 roku połączyły się one, tworząc nowe modele Z1100 i Z1100 SE, które definiują kategorię motocykli typu supernaked i plasują się na szczycie rodziny modeli Z z silnikami wolnossącymi marki Kawasaki. Ich hasło przewodnie to „Sugomi Awakens”.
„Sugomi” opisuje podstawową koncepcję stojącą za projektem i wrażeniami z jazdy motocyklami Z Supernaked, wprowadzonymi po raz pierwszy w modelu Z1000 w 2014 roku. Ta filozofia projektowania została przeniesiona na kolejne modele serii Z. Model Z1100 ma agresywnie wyglądające reflektory LED posiadające nowy kształt pod osłoną z deflektorami, które dodają mu agresywnego wizerunku Z Sugomi.
Film i zdjęcia – Kawasaki Z1100 (SE) 2026







W modelach Z1100 i Z1100 SE podstawą obu maszyn jest bardzo sztywna aluminiowa rama, widelce SFF-BP i poziome zawieszenie typu back-link, a dodatkowo w modelu Z1100 zaciski hamulcowe monoblock są połączone z dużymi tarczami hamulcowymi o średnicy 310 mm, aby zapewnić ostrą, bezpośrednią reakcję na działania kierowcy, dzięki czemu każde przekręcenie manetki gazu jest emocjonującym doświadczeniem.
Model Z1100SE jest wyposażony w hamulce Brembo z zaciskami monoblock montowanymi radialnie i tarczami Brembo oraz przewodami hamulcowymi w stalowym oplocie, oraz tylny amortyzator Öhlins S46, zapewniający komfort jazdy i możliwość regulacji dzięki zdalnego regulatora napięcia wstępnego sprężyny. Opony na rok 2026 to Dunlop Sportmax Q5A.
Widok kierowcy w obu maszynach jest zdominowany przez 5-calowy, w pełni cyfrowy kolorowy wyświetlacz TFT.
W modelach Z1100 i Z1100 SE zastosowano wiele elektronicznych systemów wspomagających kierowcę. Nowe elektroniczne przepustnice (ETV) zapewniają bardziej precyzyjną i responsywną kontrolę silnika, umożliwiając korzystanie z tempomatu oraz najnowszego quick shiftera Kawasaki KQS. Nowe 6 osiowe IMU ułatwia działanie innych systemów wspomagających kierowcę, takich jak system zarządzania pokonywaniem zakrętów KCMF, kontrola trakcji KTRC, zintegrowany układ hamulcowy KIBS (cornering ABS), wybieralne tryby mocy oraz zintegrowane tryby jazdy, które obejmują tryby Sport, Road, Rain, Rider (Manual).
Sercem nowych maszyn Z jest potężny czterocylindrowy silnik rzędowy o pojemności 1099 cm3 i mocy 136 KM z zoptymalizowanymi kanałami dolotowymi, wykorzystujący zwiększoną pojemność skokową dla lepszej reakcji w niskim i średnim zakresie obrotów, zapewniający maksymalny moment obrotowy 113 Nm przy imponującej oszczędności w zużyciu paliwa. Zmodyfikowano profile wałków rozrządu, sprężyny zaworowe, a choćby tłoki. Przełożenie końcowe również zostało zoptymalizowane, dzięki czemu piąty i szósty bieg są dłuższe niż w poprzednich modelach Z tej klasy.
Masa koła zamachowego jest większa, a skok tłoka jest o 3 mm dłuższy niż w poprzednim modelu Z1000. Dzięki temu w zakresie średnich i wysokich obrotów kierowcy będą cieszyć się wysokimi osiągami i ostrą reakcją manetki gazu, charakterystyczną dla członków rodziny Z. Układ wydechowy 4-2-1-do wraz z komorą wstępną przyczynia się do agresywnego wyglądu i niewielkiej masy modelu Z1100.
Zobacz też: TEST Kawasaki Ninja 1100 SX SE z niemal identycznym silnikiem.
Ponadto nowy pakiet ergonomiczny obejmuje poprawioną geometrię kierownicy, która jest teraz o 22 mm szersza i wysunięta do przodu o 13 mm, co zapewnia lepszą reakcję na ruchy kierowcy i sprawia, iż prowadzenie motocykla jest lżejsze i bardziej precyzyjne w każdym zakresie prędkości, nadając mu charakter maszyny łatwej w kontroli.
Z dumą zajmując swoje miejsce w rodzinie Z Supernaked na rok 2026, nowe modele Z1100 i Z1100 SE mają kontynuować legendę tej charakterystycznej linii modeli i wynagrodzić fanów motocykli klasy litrowej charakterystyczną mieszanką emocji i wyrafinowanych systemów wspomagających kierowcę. Witamy w nowej erze Z, w której „budzi się Sugomi”.
* Sugomi opisuje podstawowe elementy osiągów i stylistyki modeli Kawasaki Z Supernaked. Dzięki Sugomi ich osiągi są ekscytujące; jazda motocyklem Z Supernaked to emocjonujące doświadczenie, które pobudza zmysły; tuning silnika i podwozia zapewnia wysoki poziom kontroli. Sugomi jest również widoczne w ich ostrym stylu, dynamicznej, przyczajonej sylwetce i charakterystycznym wyglądzie.
Kawasaki Z1100 2026 – dane techniczne
Silnik | |
Typ silnika | Liquid-cooled, 4-stroke In-Line Four |
Pojemność skokowa silnika | 1,099 cmł |
Średnica x skok | 77.0 x 59.0 mm |
Stopień sprężania | 11.8:1 |
Układ zaworów | DOHC, 16 valves |
Układ paliwowy | Fuel injection: śr. 38 mm x 4 |
Zapłon | Digital |
Układ rozruchowy | Electric |
Smarowanie | Forced lubrication, wet sump |
Osiągi & Przeniesienie Napędu | |
Moc maksymalna | 100.0 kW (136 PS) / 9,000 rpm |
Emisja C02 | 126 g/km |
Maksymalny moment obrotowy | 113 Nm {11.5 kgf/m} / 7,600 rpm |
Przełożenie | 6-speed, return |
Przeniesienie napędu | Chain |
Przełożenie podstawowe | 1.528 (81/53) |
Przełożenie biegu 1 | 2.600 (39/15) |
Przełożenie biegu 2 | 1.950 (39/20) |
Przełożenie biegu 3 | 1.600 (24/15) |
Przełożenie biegu 4 | 1.389 (25/18) |
Przełożenie biegu 5 | 1.217 (28/23) |
Przełożenie biegu 6 | 1.069 (31/29) |
Przełożenie całkowite | 2.800 (42/15) |
Sprzęgło | Wet multi-disc, manual |
Hamulce & Zawieszenie | |
Hamulce, przednie | Dual semi-floating 310 mm discs. Caliper: Dual radial-mount, monobloc, opposed 4-piston |
Hamulce, tylne | Single 260 mm disc. Caliper: Single-piston |
Zawieszenie, przednie | 41 mm inverted fork with compression and rebound damping and spring preload adjustability |
Zawieszenie, tylne | Horizontal Back-link, gas-charged rear shock with rebound damping adjustability and spring preload adjustability |
Rama & Wymiary | |
Typ ramy | Twin-tube, aluminium |
Ślad | 101 mm |
Skok zawieszenia, przednie | 120 mm |
Skok zawieszenia, tylne | 136 mm |
Opona, przednia | 120/70ZR17M/C (58W) |
Opona, tylna | 190/50ZR17M/C (73W) |
Kąt skrętu L/P | 29 st. / 29 st. |
Dł x Szer x Wys | 2,055 x 825 x 1,085 mm |
Rozstaw osi | 1,440 mm |
Prześwit pod pojazdem | 125 mm |
Pojemność zbiornika paliwa | 17 litres |
Wysokość siedzenia | 815 mm |
Masa pojazdu „na sucho” | 201 kg |
Masa pojazdu gotowego do użytku | 221 kg |