Ta rodzinna Dacia w kombi wytrzymuje choćby 500 tys. km. Można ją kupić już od 10 000 zł

3 dni temu

Duże, rodzinne samochody w nadwoziu typu kombi wciąż cieszą się dużą popularnością, mimo „atakujących” nas ze wszech stron SUV-ów. Niestety, ale producenci niechętnie produkują już tego typu auta. Dlatego też często jedynym rozwiązaniem są poszukiwania na rynku aut używanych. A ta Dacia była legendą już od samego początku, gdy pojawiła się na rynku.

Dacia Logan MCV – samochód nie do zdarcia

fot. Dacia

Dacia zaprezentowała Logana w wersji sedan podczas Paris Motor Show w 2004 roku. Dwa lata później, na tej samej imprezie, rumuńska marka przedstawiła publiczności wersję MCV, czyli połączenie minivana z kombi. Samochód był wyjątkowo tani, przestronny i praktyczny. Ale tak naprawdę to dopiero druga generacja okazała się prawdziwym hitem.

Logan MCV II otrzymał nieco bardziej tradycyjne linie kombi. Samochód był produkowany w latach 2013 – 2020 w rumuńskiej fabryce w Mioveni. Kombi doczekało się także dość gruntownego liftingu w 2017 roku i zyskało wersję z podwyższonym prześwitem o nazwie Stepway.

Bezpośrednim następcą tego modelu jest dzisiaj Jogger, który jednak nie nawiązuje bezpośrednio do super niskich cen, jakimi charakteryzował się Logan MCV. Starsze kombi w absolutnej podstawie dostępne było bowiem za mniej niż 40 000 złotych. Ponadto, na portalach aukcyjnych w Europie nie brakuje egzemplarzy, które mają na liczniku 500 000 kilometrów. To świadczy o naprawdę niezłej żywotności tego modelu.

fot. Dacia

Najtańsze kombi w Europie?

Podobnie jak w czasach swojej produkcji, również dziś Logan MCV drugiej generacji pozostaje najtańszym kombi dostępnym na rynku. Samochody są dostępne już od około 15 000 złotych. To naprawdę kilka jak za auto, które jest praktyczne, duże i niedrogie w utrzymaniu. Najtańsze egzemplarze będą jeszcze tańsze, ale wtedy musimy liczyć się z dużym przebiegiem i wysokim poziomem zużycia.

Mimo tego, iż Dacia jest w stanie osiągać wysokie przebiegi, to nie jest wolna od wad. Problemy są widoczne w niemieckich raportach TUV. Wynika z nich, iż przed zakupem musimy zwrócić uwagę na czujniki katalizatora, wyciek paliwa do komory silnika, czy przesuwające się po przedniej szybie wycieraczki. Właściciele narzekają też na awaryjne zawieszenie, skrzynię biegów, czy pojawiającą się korozję.

Dużym atutem będzie jednak to, iż zdecydowana większość usterek jest tania w naprawie, a części są łatwo dostępne. Dacia Logan MCV drugiej generacji stanowi więc atrakcyjną ofertę, ale każdy egzemplarz trzeba dokładnie sprawdzić przed zakupem.

fot. Dacia
Idź do oryginalnego materiału