Przepraszam, ile?! Przetestowali hybrydy plug-in Toyoty – taka wyszła ich wydajność

2 dni temu
Powiedzmy to szczerze: hybrydy plug-in Toyoty są znane ze swojej wydajności, ale wyniki niedawnego konkursu zorganizowanego przez Toyota France zaskakują choćby najbardziej doświadczonych kierowców.


W październiku ubiegłego roku francuscy właściciele modeli: Prius, RAV4 Plug-in Hybrid oraz najnowszej Toyoty C-HR Plug-in Hybrid wzięli udział w wyzwaniu, które polegało na przejechaniu jak największej liczby kilometrów, korzystając wyłącznie z napędu elektrycznego. Jego wyniki podano niedawno.

81 proc. czasu w trybie elektrycznym


Wyszło, iż uczestnicy wyzwania przez 81 proc. czasu poruszali się bez uruchamiania jednostki spalinowej. Samochody pokonały aż 67 proc. dystansu w trybie elektrycznym, a średnie zużycie paliwa po rozładowaniu akumulatora u uczestników wyzwania wyniosło zaledwie 2,75 l/100 km, a średni łączny dystans w trybie elektrycznym i hybrydowym wyniósł 1130 km.

Rezultaty 30 najlepszych kierowców są jeszcze bardziej imponujące. Średnia pokonanych przez nich kilometrów w trybie elektrycznym wyniosła aż 794 km, co odpowiada 98 proc. czasu podróży i dystansu. Łączny średni dystans zwycięzców wyniósł 810 km, a ich średnie zużycie paliwa to nieprawdopodobne 0,16 l/100 km.

Jak wyniki prezentują się przy podziale na poszczególne modele?


Prius osiągnął 81 proc. czasu podróży w trybie elektrycznym. W przypadku Toyoty C-HR kierowcy uzyskali wynik 80 proc., a użytkownicy RAV4 76 proc. Te liczby robią wrażenie.

Ale dobre w hybrydach Toyoty jest też to, iż choćby po rozładowaniu baterii, a mieliśmy okazję sprawdzić to w niejednym teście, utrzymują osiągi auta – mają one taką samą dynamikę i moc jak z pełnym akumulatorem trakcyjnym, a przy tym nie zużywają dużo paliwa.

Idź do oryginalnego materiału