Szósta generacja Subaru Forestera z całkiem nowym, w pełni hybrydowym napędem

3 godzin temu

Nowa generacja Subaru Forestera to naprawdę udany SUV klasy średniej. Niestety w Polsce, przynajmniej na razie, oferowany jest tylko w jednej wersji silnikowej – z zaledwie 136-konną jednostką 2.0. Ale w USA nowy Forester właśnie otrzymał napęd, na jaki zasługuje – zupełnie nowy, w pełni hybrydowy układ o znacznie większej mocy.

Niedawno wprowadzony do sprzedaży Forester to już szósta generacja tego popularnego modelu Subaru. Korzysta wprawdzie z części rozwiązań poprzednika, jak np. płyta podłogowa (SGP – Subaru Global Platform), ale także ona została zmodyfikowana, by m.in. była sztywniejsza. Nowy Forester jest też lepiej wyciszony od poprzednika.

https://magazynauto.pl/uzywane/uzywane-subaru-forester-i-fs-2-0-s-turbo-2000-test-dlugodystansowy,aid,1473

Choć na pierwszy rzut oka można bezbłędnie stwierdzić, iż to Forester, a nie żaden inny model, zmiany stylizacyjne, zarówno z zewnątrz, jak i w kabinie, są duże. Japoński SUV przez cały czas przekonuje wygodnym, przestronnym wnętrzem, udanym zestrojeniem podwozia (komfort plus dobre prowadzenie), doskonałą trakcją i ponadprzeciętnymi adekwatnościami terenowymi.

Niestety u nas nowy model ma tylko jedną wersję silnikową: 2.0 B4 (z instalacją mikrohybrydową), której moc jest o 14 KM niższa niż w poprzedniku i wynosi zaledwie 136 KM. Subaru opracowało jednak całkiem nowy układ hybrydowy (najpierw trafił do Crosstreka w Japonii), który powinien być remedium na niedostatek mocy. Na razie Forester weń wyposażony został zaprezentowany w wersji dla Stanów Zjednoczonych.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/nowe-subaru-forester-to-wciaz-mistrz-wszechstronnosci-ale-z-pewnym-istotnym-brakiem-pierwsza-jazda,aid,4603

Z nowym silnikiem

W układzie hybrydowym Forestera (typu szeregowo‑równoległego, w którym do napędu może być wykorzystywany silnik spalinowy, elektryczny lub oba) zastosowano nowo opracowaną benzynową jednostkę o pojemności skokowej 2,5 litra – oczywiście typowo dla Subaru w układzie bokser – pracującą w cyklu Atkinsona/Millera, silniki elektryczne (w tym główny, napędowy) oraz litowo-jonowy akumulator. Moc systemowa wynosi 197 KM (194 KM wg normy amerykańskiej).

Na razie nie podano pełnych danych technicznych, w tym osiągów, ale bez dwóch zdań będą one o niebo lepsze niż w przypadku sprzedawanej u nas wersji 2.0 136 KM (0-100 km/h w 12,2 s). Podano jedynie, iż średnie zużycie paliwa ma wynosić, ok. 6,7 l na 100 km (w przeliczeniu z mil na galon). Dla odmiany 2.0i-L e-Boxer jest to, wg europejskich norm, 8,1 l/100 km.

https://magazynauto.pl/porady/hybrydy-mild-hev-phev-i-rex-co-kryje-sie-za-tymi-oznaczeniami-rodzaje-napedow-hybrydowych-korzysci-przykladowe-modele,aid,3862

Nadal z imponującym prześwitem

Forester Hybrid ma stały, realizowany mechanicznie napęd na cztery koła (Subaru Symmetrical All-Wheel Drive) i układ X-Mode pozwalający na wybór pracy napęd w zależności od warunków drogowych. Co ważne, w wersji Hybrid zachowano także wyróżniający na tle konkurentów prześwit, wynoszący 22 cm.

Na pewno byłoby bardzo dobrze, gdyby ten nowy hybrydowy wariant dodano także do europejskiej oferty. Trzeba jednak poczekać na oficjalne informacje o tym, czy tak się stanie. Forester jest samochodem na tyle udanym i wszechstronnie uzdolnionym, iż zdecydowanie zasługuje na to dynamiczniejsze i nowoczesne źródło napędu. Wtedy, także w wersji na rynki Starego Kontynentu stałby się SUV-em kompletnym.

W stylizacji wyróżniają się m.in. kanciaste nadkola. FOT. Subaru
Duży, 22-centymetrowy prześwit i napęd 4x4 czyni z Forestera auto sprawne poza ubitymi szlakami. FOT.Subaru
Ekran jest teraz pionowy, a nie poziomy. Na jego dole wyświetlają się stałe "przyciski" do obsługi klimatyzacji. FOT. Subaru
Fotele nowego Forestera są bardzo wygodne. FOT. Subaru
Jednym z atutów Forestera jest przestronność. FOT.: Subaru
Nowe cyfrowe wskaźniki. U nas auto ma jeszcze analogowe. FOT. Subaru
Pudełkowaty kształt nadwozia sprawia, iż Forester ma dobre możliwości transportowe. FOT. Subaru
Nowy układ napędowy rozwija 197 KM. Jego sercem jest 2,5-litrowy benzynowy bokser. fot. Subaru
Idź do oryginalnego materiału