Chiński kuzyn Volvo od ponad tygodnia drażnił rywali przedpremierowymi zdjęciami nadchodzącego SUV-a. Teraz zgodnie z planem Lynk & Co 3 stycznia zrzucił kamuflaż z modelu i oprócz wyglądu ujawnił nieco szczegółów na jego temat. Na przykład, iż model, o którym pisaliśmy posługując się nazwą kodową L946, nazywa się Lynk & Co 900 i nie tylko rozmiarem przewyższa Volvo XC90 i innych rywali w segmencie.
Sześciomiejscowy Lynk & Co 900 imponuje gabarytami i technologiami
Nowy, duży flagowy SUV Lynk & Co o nazwie 900 zrzucił kamuflaż i zademonstrował światu swój ekskluzywny wygląd na miarę marek premium. Pojazd opracowano w oparciu o nową ekskluzywną architekturę hybrydy elektrycznej SPA Evo, będącą ewolucją tej, z której korzysta Volvo XC90 oraz Lynk & Co 09. jeżeli chodzi o wielkość nadwozia, to długość, szerokość i wysokość pojazdu wynoszą odpowiednio 5240/1999/1810 mm, rozstaw osi wynosi 3160 mm.
Jeśli chodzi o wygląd, to bez wątpienia mamy tu do czynienia z prawdziwą rodzinną fortecą na kołach. Przód pojazdu ma charakterystyczny wzór przebiegający nad dolną osłoną chłodnicy łączący grupę reflektorów. Stylistycznie zachowuje geny Lynk & Co THE NEXT DAY, imponująco demonstrując obecność technologii, mocy i dynamiki.
Duże wrażenie robi interaktywny system oświetlenia w technologii cyfrowych pikseli, który składa się z 10 192 koralików lampowych LED i obsługuje 32 poziomy kontroli skali szarości i obsługujący niestandardowe animacje. Podobną technologię oświetlenia zaprojektowano z tyłu pojazdu. W dolnej części przedniego zderzaka zaprojektowano aktywną otwieraną kratkę, co poprawia efektywność i odprowadzanie ciepła latem, a zimą pomaga gwałtownie nagrzać samochód.
Z boku nadwozia, na przednich drzwiach znajdują się dodatkowo podłużne światła z LOGO marki, które generują oświetlenie powitalne. Dodatkowo Lynk & Co 900 wyposażono w ukryte klamki do drzwi, co widzieliśmy już na zdjęciach modelu w kamuflażu. Przedni zwis SUV-a zaprojektowano tak, aby był krótszy, a kąt natarcia zwiększono do 20°. Dzięki temu pomimo sporych gabarytów ma bardziej kompaktowy wygląd. Lidar na dachu wraz z kamerami, radarami i innym sprzętem rozmieszczonym wokół nadwozia samochodu realizuje zaawansowane funkcje inteligentnej jazdy. Współczynnik oporu powietrza całego pojazdu może osiągnąć 0,291 Cd, co jest świetnym wynikiem dla SUV-a tej wielkości.
Chiński kuzyn Volvo XC90 wyjedzie na światowe rynku z silnikiem spalinowym
Jeśli chodzi o mechanikę, to Lynk & Co 900 korzysta z kilku opcji napędu. Pierwsza łączy silnik 2,0 T i silnik elektryczny montowany z tyłu o mocy 312 KM. Druga łączy benzynowy silnik 1,5 T oraz silnik elektryczny umieszczony z tyłu o mocy 312 KM. Oprócz tego topowa wersja łączy silnik 2,0 i dwa silniki elektryczne o mocy 217 KM każdy z tyłu. Wersja z dwoma silnikami na tylne koła może zapewniać unikalną w swojej klasie funkcję zawracania z przesuwaniem.
Jak informowaliśmy, marka twierdzi, iż SUV przyspiesza do setki w ciągu 4 sekund, a jego prędkość maksymalna przekracza 200 km/h. Nie pozostało do końca jasne, jaki jest zasięg jazdy Lynk & Co 900 w trybie w pełni elektrycznym. Oczekuje się, iż zasięg w trybie wyłącznie elektrycznym wyniesie około 200 km.
Flagowy sześciomiejscowy SUV chińskiej marki będzie dostępny w 5 kolorach nadwozia. Ponadto będzie do wyboru z 3 rodzajami kół w rozmiarze 20 i 21 cali. Co wiadomo o przestrzeni zaprojektowanej dla pasażerów?
Luksusowo urządzony SUV na nowo zdefiniuje oczekiwania klientów
Największy SUV Lynk & Co jest do wyboru w trzech kolorach wnętrza. To, co robi największe wrażenie to tylny ekran rozrywkowy o przekątnej 30 cali i rozdzielczości 6K. Równie duży wyświetlacz mają pasażerowie z przodu, gdzie podzielony pełni funkcje informacyjno-rozrywkowe. Tablica przyrządów LCD ma przekątną 12,66 cala.
Dodatkowy mały ekran dotykowy z tyłu umożliwia pasażerom obsługę ich własnego „telewizora”. Służy także do sterowania klimatyzacją i funkcjami siedzeń z tyłu tj. masaż, ogrzewanie i wentylacja. Fotele trzeciego rzędu można przesuwać na odległość 125 mm, a drugi rząd siedzeń obrócić, co pozwala na różnorodne scenariusze podróży.
Samochód oferuje także różne tryby oświetlenia wnętrza o zmiennej dynamice efektów. jeżeli chodzi zaś o materiały użyte we wnętrzu, to fotele wykonano z imitacji zamszu i skóry Nappa. Wszystkie wykończenia kokpitu wykonano zaś w technologii PVD. Ta chroni zdrowie i bezpieczeństwo pasażerów, a jednocześnie zapobiega zanieczyszczeniu środowiska. Wszystkie detale wykończenia kabiny o powierzchni ponad 6 metrów dzięki kryształowej fakturze podkreślają luksusowy charakter przestrzeni dla pasażerów.
Nowy model Lynk & Co imponuje pojemnością bagażnika, która osiąga 300 litrów, przy maksymalnej głębokości 590 mm, szerokości 1130 mm i wysokości 786 mm. Dodatkowo schowek ukryty pod bagażnikiem ma pojemność 20 L. Reasumując nowy SUV Lynk & Co wyraźnie przewyższa kuzyna Volvo XC90, prezentując swoje unikalne możliwości. Jego największym rywalem będzie nadchodząca Denza N9. Na krajowym rynku będzie mocnym rywalem modeli Huawei AITO M9, Ideal L9. Lynk & Co 900 to globalny produkt marki należącej do chińskiego Geely nie pozostało jasne, czy dostanie europejski cennik. Na razie choćby nie wiadomo ile będzie kosztował w Chinach. Jeli taka informacja się pojawi zaktualizujemy powyższą publikację.
Źródło: Lynk & Co/Weibo, ITHome, Autohome