Alfa Romeo powraca na paryski salon Mondial de l’Auto z kompletną ofertą modeli i trzema bardzo ważnymi premierami. Wszystkie oczy motoryzacyjnego świata będą zwrócone w stronę modelu Junior Speciale Ibrida, który ma być mocnym graczem w segmencie aut kompaktowych.
Na stoisku Alfy Romeo swój światowy debiut ma Junior Speciale Ibrida o mocy 136 KM, topowa wersja w niepowtarzalnej konfiguracji obejmującej zestaw najlepszych specyfikacji oferowanych w gamie. Ta ekskluzywna wersja, dostępna również z silnikiem elektrycznym o mocy 156 KM, łączy w sobie sportowy charakter, technologię i komfort. Prezentowana w Paryżu nowa Alfa Junior Speciale Ibrida oferuje 48-woltowy silnik hybrydowy VGT (Variable-Geometry Turbo) o mocy 136 KM.
Silnik spalinowy oparty jest na 3-cylindrowym silniku o pojemności 1,2 litra pracującym w cyklu Millera, zestawionym z turbosprężarką o zmiennej geometrii i łańcuchem rozrządu zapewniającym maksymalną niezawodność. Układ elektryczny składa się z 48-woltowego akumulatora litowo-jonowego i 21-kW silnika elektrycznego, który jest zintegrowany z innowacyjną, dwusprzęgłową 6-biegową skrzynią biegów, która współpracuje z falownikiem i centralką skrzyni biegów, aby zapewnić maksymalną wydajność.
Junior Ibrida oferuje ponadto płynną jazdę po mieście w trybie w pełni elektrycznym przez ponad 50% czasu; Junior gwarantuje jazdę w trybie elektrycznym nie tylko podczas manewrów parkowania lub przy niskich prędkościach podczas jazdy w mieście, ale także poza nim przy małym obciążeniu pojazdu i przy prędkości do 150 km/h.
Pod względem estetyki, to, co wyróżnia prezentowanego na targach motoryzacyjnych w Paryżu Juniora Speciale Ibrida to nowa wersja znaczka „Legend”, odważna podwójna rura wydechowa, matowe sportowe wykończenia z akcentami w nowej acz kultowej już czerwieni Brera oraz 18-calowe felgi aluminiowe „Fori”. Wnętrze jest ozdobione sportowymi detalami i ekskluzywnymi elementami wyposażenia, takimi jak skórzana kierownica i sportowe fotele Sabelt ze specjalną konstrukcją oparcia, które łączą w sobie wysoką wytrzymałość mechaniczną, doskonałą ergonomię i lekkość konstrukcji.
Dbałość o szczegóły widać w eleganckim i wyróżniającym się 8-kolorowym oświetleniu wnętrza, ozdabiającym wyloty powietrza, tunel centralny i kultowy teleskop. Dopełnieniem wyjątkowo bogatego już wyposażenia są systemy bezpieczeństwa dostępne w standardzie, które oferują autonomiczną jazdę poziomu 2, nawigację z usługami online, kamerę cofania 180°, klapę bagażnika otwieraną elektrycznie, bez użycia rąk i system bezkluczykowy z technologią zbliżeniowego otwierania samochodu w standardzie.