Sprzedaż Tesli w Europie spadła o 40% w lipcu, podczas gdy konkurenci zyskują

3 godzin temu

Według Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA), liczba rejestracji pojazdów elektrycznych Tesli (wskaźnik sprzedaży) w Europie spadła w lipcu do zaledwie 8837 sztuk, co stanowi spadek o 40,2% w porównaniu z rokiem poprzednim. Tymczasem całkowita liczba rejestracji pojazdów elektrycznych w regionie, obejmującym Wielką Brytanię i Europejskie Stowarzyszenie Wolnego Handlu (EFTA), wzrosła w lipcu o 33,6%, a ogólna liczba rejestracji, niezależnie od rodzaju napędu, wzrosła o 5,9%.

Lipcowy wynik to siódmy z rzędu miesiąc spadku sprzedaży Tesli w regionie europejskim. Lipcowy wynik był gorszy niż czerwcowy, kiedy sprzedaż spadła o 22,9% rok do roku, do 34 781 sztuk. Akcje Tesli na początku sesji pozostawały na ogół bez zmian, a od początku roku straciły ponad 13%. Kac sprzedażowy Tesli utrzymywał się w niektórych kluczowych regionach Europy, gdyż wprowadzenie zmodernizowanego Modelu Y nie było w stanie złagodzić wpływu rosnącej konkurencji i głębokiej niepopularności prezesa firmy Elona Muska.

Dane dotyczące rejestracji, będące wskaźnikiem sprzedaży, były niższe w kluczowych regionach: Francji (spadek o 27% do 1307 sztuk), Holandii (spadek o 62% do 443), Danii (spadek o 52% do 336) i Szwecji (spadek o 86% do 163). W szczególności Francja i kraje nordyckie są głównymi regionami sprzedaży Tesli. Dane dotyczące sprzedaży pochodzą z krajowych źródeł motoryzacyjnych i zostały po raz pierwszy opublikowane przez agencję Reuters. Jednak lipcowa słabość wynika z trudnego jak dotąd roku 2025. W pierwszej połowie roku sprzedaż Tesli spadła o 33% do zaledwie 110 000 sztuk, według ACEA.

Po ogłoszeniu wyników za drugi kwartał Musk ostrzegł, iż Tesla będzie musiała zmierzyć się z „kilkoma trudnymi kwartałami”, ponieważ firma opóźniła wprowadzenie na rynek tańszych pojazdów elektrycznych do czasu wygaśnięcia federalnych ulg podatkowych dla pojazdów elektrycznych w USA.

Jednak ostrzeżenie Muska nie wspomina o tym, jak dużą utratę reputacji spowodowało jego zaangażowanie polityczne w administracji Trumpa, wzrost konkurencji i preferencje konsumentów dotyczące pojazdów takich jak hybrydy, co niepokoi Teslę i całą branżę pojazdów elektrycznych.

Jeśli chodzi o konkurencję, chiński BYD, który sprzedaje zarówno w pełni elektryczne, jak i hybrydowe pojazdy, odnotował wzrost rejestracji w lipcu o 225% do 13 503, zdecydowanie wyprzedzając Teslę. Grupa Volkswagen, której pojazdy elektryczne zyskały popularność w Europie kosztem Tesli, odnotowała wzrost rejestracji w Europie o 11,6%. BMW odnotowało wzrost o 11,6%, a marka Mini – o 41%.

W przypadku Tesli, w szczególności, słabość w kluczowych regionach, takich jak Europa , stanowi ciągły problem. Firma odnotowała również spadek sprzedaży w Chinach, o 8,4% w porównaniu z rokiem poprzednim. Sprzedaż w USA może być dobrym punktem dla firmy. Tesla nie raportuje miesięcznych danych o sprzedaży, ale raporty sugerują, iż czas oczekiwania na samochody elektryczne Tesli, takie jak nowy Model Y, w USA rośnie. Teoria głosi, iż kupujący przyspieszają sprzedaż pojazdów elektrycznych przed wygaśnięciem ulgi podatkowej na pojazdy elektryczne w wysokości 7500 dolarów, która wygasa 30 września.

Idź do oryginalnego materiału