Fiat 500 wraca do Polski w spalinowym wydaniu, które oparto na modelu… elektrycznym. To włoskie auto pod maską ma 1-litrowy silnik o mocy 65 KM, ale kosztuje niemal tyle, co 116-konna Toyota Aygo X.
Najnowsza generacja Fiata 500 pojawiła się w 2020 roku jako auto na prąd, mające docelowo zastąpić „pięćsetkę” wytwarzaną w Tychach. Ta ostatnia zakończyła swój żywot w połowie 2024 roku,
Tymczasem rynek aut elektrycznych zwolnił, dlatego Fiat – zamiast iść pod prąd – zrobił zwrot o 180 stopni. Jego finałem stała się „pięćsetka” w odmianie Hybrid (MHEV), która właśnie debiutuje w Polsce jako hatchback i kabriolet.
Fiat 500e debiutował w 2020 roku. Pomimo 5 lat na karku wciąż prezentuje się bardzo atrakcyjnie.
fot. Fiat
Nieco później dołączy do nich również wariant 3+1.
https://magazynauto.pl/testy/fiat-500e-mini-cooper-e-renault-5-e-tech-test-porownanie-dane-techniczne-silnik-moc-osiagi-prowadzenie-zasieg-ceny,aid,5360Ile kosztuje Fiat 500 Hybrid w Polsce?
Ceny Fiata 500 Hybrid hatchback startuje z poziomu 80 800 zł, natomiast kabriolet kosztuje 93 800 zł. W przypadku tego drugiego dach otwiera się jedynie w centralnej części.
Hybrydowy Fiat 500e powstaje w fabryce Mirafiori, czyli tam, gdzie jego elektryczny protoplasta.
fot. Fiat
Włosi przygotowali trzy poziomy wyposażenia: Pop, Icon i La Prima. Obok nich pojawiła się także edycja limitowana Torino. Oto ceny i wyposażenie poszczególnych wersji:
- Pop (80 800 lub 93 800 zł w przypadku kabrioletu) oferuje m.in. 15-calowe obręcze aluminiowe, reflektory halogenowe z LED-ami do jazdy dziennej, tapicerkę materiałową, manualną klimatyzację, cyfrowe zegary, uchwyt na telefona, bezkluczykowy start, tempomat oraz tylne czujniki parkowania
- Icon (86 800 lub 99 800 zł) dodaje 16-calowe obręcze, deskę rozdzielczą w kolorze nadwozia, automatyczną klimatyzację, system multimedialny 10,25”, czujnik deszczu
- La Prima (97 800 lub 110 800 zł) dokłada 17-calowe obręcze, światła Full LED, przyciemniane szyby, perłową deskę rozdzielczą, dwukolorową kierownicę, podgrzewane fotele, przedni podłokietnik, nawigację, sześć głośników, ładowarkę indukcyjną, pełny dostęp bezkluczykowy i kamerę cofania
- Torino (88 800 zł, tylko jako hatchback) bazuje na Icon, ale wyróżnia się dodatkowymi światłami Full LED oraz nową stylistyką tapicerki
Skromny silnik pod maską
Za napęd Fiata 500 Hybrid odpowiada 3-cylindrowy silnik Firefly o pojemności 1.0, wspierany układem miękkiej hybrydy. Rozwija on 65 KM i generuje 92 Nm momentu obrotowego, a do współpracy ma 6-biegową przekładnią ręczną.
Osiągi wyglądają skromnie. Hatchback potrzebuje 16,2 s na rozpędzenie się od 0 do 100 km/h i przestaje przyspieszać przy 155 km/h. W przypadku kabrioletu to, odpowiednio, 17,3 s i 150 km/h.
Elektryczne 500e wypada na papierze znacznie lepiej pod względem osiągów, ale hybrydowa odmiana nadrabia czymś innym. Otóż jej 37-litrowy zbiornik paliwa przy zużyciu benzyny na poziomie 5,3-5,4 l/100 km (wg WLTP) przekłada się na realny zasięg na poziomie 680-690 km.
Dla porównania elektryczne 500e, choćby z większą baterią, oferują 299-322 km zasięgu na ładowaniu (wg WLTP), a Abarth 500e – około 252 km.
Toyota Aygo X kosztuje odrobinę więcej, ale...
Fiat 500 Hybrid trafia do grupy małych aut miejskich, gdzie liczą się głównie cena, praktyczność i osiągi. Wśród jego bezpośrednich rywali należy wymienić Hyundaia i10 w cenie 69 300 zł, Kię Picanto wycenioną na 72 000 zł oraz Toyotę Aygo X (82 900 zł).
Toyotę Aygo X wyceniono na 82 900 zł. Pod maską ma aż 116 KM.
fot. Toyota
W najnowszej wersji to japońskie auto ma hybrydowy układ napędowy o mocy 116 KM oraz przekładnię automatyczną. Zapewnia on przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 9,2 s przy średnim zużyciu paliwa na poziomie zaledwie 3,7-3,9 l/100 km.
Na dodatek Toyota Aygo X mierzy 378 cm długości, natomiast Fiat 500 Hybrid – zaledwie 363 cm.
2132

25 minut temu













