Skoda pokazała najszybszą Fabię w historii. Pod maską mocniejszy 1.5 TSI Evo2 i mnóstwo zmian w designie

2 miesięcy temu

Skoda pokazała właśnie najmocniejszy wariant Fabii o nazwie 130. To sportowa wersja z 1,5-litrowym silnikiem o mocy aż 176 koni mechanicznych. Mały, sportowy kompakt z Czech będzie rozwijał prędkość maksymalną w postaci 228 km/h. Samochód ma także szereg specjalnych detali, które podkreślają sportowy charakter modelu.

Najmocniejsza Skoda Fabia w historii

fot. Skoda

Potwierdziło się to, o czym mówiło się nieoficjalnie od dawna. Skoda zaprezentowała najszybszy, najmocniejszy wariant Fabii w swojej historii. Model 130 debiutuje w gamie czeskiego producenta z mocą 176 koni mechanicznych. Samochód otrzyma także szereg specjalnych detali, które podkreślają sportowy charakter modelu.

Fabia 130 skrywa pod maską silnik 1.5 TSI Evo2 znany z wersji Monte Carlo. Tutaj jego moc została jednak zwiększona z początkowych 150 do aż 176 koni mechanicznych. Czescy inżynierowie zmodyfikowali też kilka komponentów, takich jak układ dolotowy, tłumik, czy wahacze, aby dostosować samochód do zwiększonej mocy.

fot. Skoda

Sprzęgło jest sparowane z 7-biegową automatyczną skrzynią biegów DSG. Ta również otrzymała kilka ważnych zmian, z punktami zmiany biegów przesuniętymi na wyższe obroty. Pojawia się także redukcja z podwójnym wysprzęgleniem w trybie Sport. Dzięki tym wszystkim modyfikacjom Skoda Fabia 130 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,4 sekundy, czyli o 0,4 sekundy szybciej niż model o mocy 150 koni mechanicznych.

Zmiany nie tylko w jednostce napędowej

Oprócz usprawnień silnika, Skoda oferuje obniżone o 15 mm sportowe zawieszenie, specjalne 18-calowe felgi, czy bardziej precyzyjny układ kierowniczy. Dodatkowo, wybór trybu Sport i ESC Sport zwiększa poślizg kół, pozwalając Fabii poruszać się swobodniej, szczególnie podczas intensywnego użytkowania.

fot. Skoda

Fabia 130 będzie dostępna w czterech kolorach – białym, czerwonym niebieskim oraz czarnym. Model ma jednak czarne słupki i dach, oraz wiele błyszczących czarnych detali. Takich jak spojler, dyfuzor, czy emblematy 130 na bokach i klapie bagażnika. W środku znajdziemy sportowe elektrycznie regulowane fotele, kierownicę, czy pedały ze stali nierdzewnej.

Zamówienia będą przyjmowane od grudnia, a pierwsze dostawy planowane są na 2026 rok. Ceny nie zostały jeszcze ogłoszone.

fot. Skoda
Idź do oryginalnego materiału