
Topowy SUV czeskiej marki otrzymał nową wersję silnikową, która powinna zainteresować użytkowników lubiących nowoczesne technologie oraz tych oczekujących jazdy zero-emisyjnej podczas codziennej jazdy.
Skoda Kodiaq PHEV 2024 trafiła do polskiego cennika, co oznacza, iż jest czwartą opcją w ofercie. Przypomnijmy, iż najnowsza generacja tego modelu była do tej pory dostępna z miękką hybrydą opartą na silniku 1.5 TSI oraz dwulitrowym dieslem w dwóch konfiguracjach (150-konnej FWD oraz 193-konnej 4×4).
Plug-in ma pełnić rolę tej najbardziej ekologicznej propozycji. Podobnie jak miękka hybryda, występuje z silnikiem 1.5 TSI. W tym przypadku jednak można liczyć na dużo większą jednostkę elektryczną oraz pojemny akumulator.
Moc systemowa tego układu to 204 konie mechaniczne. Należy zaznaczyć, iż hybryda PHEV występuje tylko i wyłącznie z napędem na przednią oś. Podobnie jak w zelektryfikowanym Superbie, przenoszeniem mocy na koła zajmuje się sześciobiegowa przekładnia automatyczna DSG.

Osiągi są bardzo przyzwoite. Sprint do setki trwa 8,4 sekundy, co oznacza, iż szybciej przyspiesza tylko flagowy diesel. Prędkość maksymalna wynosi 220 km/h, czyli to najszybszy Kodiaq w ofercie. Oprócz dynamiki, można liczyć na duży zasięg w trybie zero emisyjnym.
Wspomniany akumulator trakcyjny ma aż 25,7 kWh. To z kolei przekłada się na 123 kilometry jazdy bez użycia jednostki benzynowej. Mówimy jednak o pomiarze w warunkach WLTP. Podejrzewamy, iż normalna jazda w cyklu mieszanym zaowocuje wynikiem w okolicach 90 kilometrów, co wciąż jest dobrą wiadomością dla potencjalnych użytkowników.
Skoda Kodiaq PHEV 2024 – cena w Polsce
Podobnie jak w przypadku pozostałych konfiguracji tego modelu, Skoda Kodiaq PHEV 2024 występuje tylko z wyposażeniem Selection. Niewykluczone, iż w niedalekiej przyszłości pojawi się kolejna wersja.
Ile kosztuje hybrydowa Skoda Kodiaq? Dokładnie 208 300 złotych, czyli o 1200 złotych mniej od egzemplarza ze 193-konnym dieslem i napędem na obie osie. Która oferta jest lepsza? To już zależy od indywidualnych preferencji użytkownika.
>Skoda Octavia RS. Połączenie mocy i praktyczności to znakomity pomysł
Wyposażenie standardowe jest bardzo bogate. o ile chodzi o bezpieczeństwo, to obejmuje m.in.: asystentów rozpoznawania znaków, skrętu, prędkości, ostrzegania o ruchu poprzecznym podczas cofania, utrzymywania pasa ruchu, pakiet poduszek powietrznych, trzy mocowania ISOFIX (w tym jedno z przodu), reflektory LED, czujniki parkowania i kamerę cofania.
Z kolei wyposażenie zwiększające komfort to m.in.: oświetlenie nastrojowe, wielofunkcyjna, skórzana kierownica, trójstrefowa klimatyzacja, podgrzewane fotele, cyfrowe wskaźniki, 4 gniazda USB, elektryczna pokrywa bagażnika, 10-calowy ekran multimedialny oraz 9 głośników.