Singer ACS (All-terrain Competition Study) to Porsche, którym można się ścigać po bezdrożach. Rajdowe maszyny powstały w wyniku w kooperacji amerykańskiego Singera z brytyjskim Tuthill Porsche.
Singer ACS jest nietypowym projektem choćby dla Singer Vehicle Design
Było to tak. Wieloletni klient Singera zwrócił się do Roba Dickinsona z nietypową prośbą, by ten zbudował mu auto do zadań specjalnych. W stylu restomodów Singera, ale bardziej off-road. Takie, którym można polatać po wydmach, a jak przyjdzie ochota to i poszaleć po szutrze. Porsche w ofercie takiego auta nie posiada, a legenda odmiany Porsche Safari z lat 70. jest wiecznie żywa.
Bob Dickinson nie namyślał się długo i wykonał telefon do odpowiedniej osoby. Był nią Richard Tuthill, specjalista w przekształcaniu klasycznych Porsche do rajdów. W zeszłym roku skonstruował samochód, który zwyciężył w East African Safari Classic – wyścigu o długości 5000 km, ciągnącym się przez Kenię i Tanzanię. Wcześniej opracowywał niesamowite karoserie do samochodów rajdowych Porsche 911 SC RS. Trudno chyba znaleźć bardziej doświadczoną osobę w tej branży.
Tuthill przystał na propozycję współpracy z Dickinsonem
I tak powstały dwa pojazdy. Biały 001 do pokonywania pustynnych piasków i czerwony 002 do jazdy po szutrach. Obydwa odpowiednio przystosowane do radzenia sobie w trudnych rajdowych warunkach.
Singer ACS ma napęd na wszystkie koła i zbudowaną od podstaw 5-biegową sekwencyjna skrzynię biegów
Za bazę posłużył oczywiście model 911 (964) z 1990 roku. Napędza go bokser o pojemności 3,6 l, który dzięki wsparciu turbin generuje 450 KM i 569 Nm. Moc można regulować w zależności od wymagań konkretnego rajdu.
Poruszanie się po pustyni mają ułatwiać szerokie nadkola i dedykowane zawieszenie o dużym skoku i amortyzatorach z regulowaną twardością. Nie zabrakło też sprawdzonych opon BR-Goodrich z 16-calową aluminiową felgą.
Terenówkę zaopatrzono również w sporych rozmiarów zbiornik paliwa, kubełkowe fotele i dwa pełnowymiarowe koła zapasowe. Kierowca wraz z pilotem mają do dyspozycji klatkę bezpieczeństwa zgodną ze specyfikacją FIA, nawigację oraz specjalny system do picia wody podczas jazdy. Aby zrównoważyć dodatkowy ciężar, wszystkie panele nadwozia wykonano z włókna węglowego.
Cena Singera ACS pozostaje nieznana
Wiadomo jednak, iż projekty Singera nie są tanie. Cena off-roadowego Porsche może składać się z sześciocyfrowej kwoty.
Zdjęcia: motor1.com