
Nowość Leapmotor w postaci gorącego hatchbacka o rozmiarach Volkswagena Golfa ma już pierwszy cennik. Biorąc pod uwagę, iż B05 za chwile trafi do polskiego cennika, jest to ważna informacja. Pozwala bowiem oszacować, jak bardzo jest konkurencyjny względem rywali dostępnych na naszym rynku.
- Leapmotor pod płaszczykiem Stellantis zrobi szach mat w segmencie hatchbacków EV
- Ile kosztuje nowy B05 marki Stellantis i co oferuje w bazowej wersji?
- Czy warto kupić Leapmotor B05?
Leapmotor pod płaszczykiem Stellantis zrobi szach mat w segmencie hatchbacków EV
Nowy członek rodziny modeli B Leapmotor B05 wywołał zamęt już po ogłoszeniu specyfikacji. Chińska marka, która ma szczęscie funkcjonować w Europie pod płaszczykiem Stellantis, zaproponowała bowiem wysokiej jakości samochód w segmencie, w którym nie ma wielu rywali.
Doskonale dostrojony pod względem adekwatności jezdnych B05 z absolutnie oszałamiającym wyglądem trafi do polskiej oferty. Wszystko jest już gotowe na pierwszy cennik i specyfikację. Zanim to jednak nastąpi, możemy przyjrzeć się już ofercie i cenie tego modelu przygotowanych na rynek w Chinach.
Leapmotor Lafa 5, bo tak się nazywa w kraju producenta, przestaje już być tajemnicą, jeżeli chodzi o szczegóły poziomów wyposażenia. To spory powód do zmartwienia dla konkurentów z MG i Volkswagena. Leapmotor zaproponował 5 wariantów tego modelu do wyboru i uwzględnił dwie opcje, jeżeli chodzi o akumulator: 56,2 kWh i 67,1 kWh. W związku z tym samochód proponuje odpowiednio 515 i 605 km zasięgu (CLTC). W efekcie ma nieznaczną przewagę nad VW ID.3, a MG4 może z nim wygrać jedynie ceną. To dlatego, iż Leapmotor B05 nie rezygnuje na rzecz ceny ani z inteligentnych funkcji, ani z bogatej konfiguracji.
Leapmotor wyznacza nowy standard wartości w segmencie czysto elektrycznych coupé źródło: materiały prasowe producentaIle kosztuje nowy B05 marki Stellantis i co oferuje w bazowej wersji?
Nowy samochód to w pełni elektryczny hatchback, zbudowany na platformie LEAP 3.5 występuje w trzech poziomach wyposażenia dla konfiguracji z zasięgiem 515 km (CLTC). Są to odpowiednio wersje Plus, Pro i Max. Cennik startuje odpowiednio od 97 800, 105 800 i do 121 800 juanów. Leapmotor ma jednak promocję z okazji debiutu modelu i wystarczy mieć 92 800 juanów lub 116 800 juanów, by kupić najtańszą i najdroższą opcję z akumulatorem 56,2 kWh. Czyli nieco ponad 57 000 lub 60 000 zł.
Dla porównania wersje z akumulatorem 67,1 kWh są w dwóch poziomach wyposażenia: Pro i Max. Cena zakupu wynosi zaś odpowiednio 111 800 i 121 800 juanów. To odpowiednio niecałe 58 000 i 63 000 zł. W efekcie wszyscy mówią o nowym modelu Leapmotor, a konkurencja boi się, iż odbierze jej sprzedaż.
Najtańszy Leapmotor Lafa 5 uwzględnia w wyposażeniu m.in.:
– 19-calowe sportowe felgi aluminiowe,
– inteligentny kokpit z chipem 8155,
– aktywne żaluzje wlotu powietrza AGS
– 6-kierunkową regulację fotela kierowcy,
– sterowanie głosowe AI,
– kamera samochodowa,
– tryb wartownika,
– panoramiczny obraz 360°.
Wyższa wersja Pro dorzuca m.in. podgrzewaną kierownicę, 12 głośników + cyfrowy wzmacniacz DSP, 256-kolorowe oświetlenie ambientowe, elektryczna klapa bagażnika, panoramiczny dach z elektryczną osłoną przeciwsłoneczną. W wersji Max nowość Leapmotor uwzględnia:
– Lidar + inteligentny chip 8650,
– elektryczną klapę bagażnika,
– asystenta nawigacji po autostradach NAP,
– asystenta nawigacji dojazdów do pracy,
– chińsko-europejskie, sportowe zestrojenie podwozia,
– tryb Sentry,
– podgrzewaną kierownicę,
– podwójną wentylację i ogrzewanie przednich siedzeń,
– parkowanie z pamięcią HPA.
Jak informowaliśmy, Leapmotor Lafa 5 będący chińskim odpowiednikiem Leapmotor B05 uwzględnia w kabinie 14,6-calowy ekran centralnego sterowania 2,5K Ultra HD i 8,8-calowy panel wskaźników LCD. Samochód korzysta również z interaktywnego systemu operacyjnego Leapmotor OS 4.0 Plus. Chłodzona powietrzem superszybka ładowarka bezprzewodowa o mocy 50 W, to kolejna przydatna funkcjonalność.
Kabina Leapmotor wykorzystuje inteligentny kokpit AI i szereg funkcjonalnych schowkówCzy warto kupić Leapmotor B05?
Odpowiednik modelu, który trafi na polski rynek, w Chinach zebrał w ciemno ponad 10 000 zamówień. Leapmotor stosując bezramkową estetykę drzwi i podwójną inteligencję dużego modelu AI udowadnia rywalom, iż coupé marzeń nie musi iść na żadne kompromisy. Wielu wróży mu wielką karierę na miarę VW Golfa, gdyby taki elektryczny model był w ofercie niemieckiego producenta.
Cennik Leapmotor B05 demokratyzuje technologie w swoim „bezkompromisowym i niekonwencjonalnym” samochodzie. Zasięg ponad 500 kilometrów, ultraszybkie ładowanie w 18 minut eliminują strach przed utratą zasięgu. Dochodzi do tego wysoka jakość materiałów z welurowej mikrofibry ze sztucznego zamszu godna klasy premium i frajda z jazdy. Układ z silnikiem umieszczonym z tyłu i napędem na tylne koła, pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,4 sekundy. Dodatkowo funkcja V2L potrafi zmienić bagażnik B05 w miejsce imprezowania.
Nic dziwnego, iż w Europie już się martwią debiutem Leapmotor B05. Kupno dobrego samochodu za niewielką cenę od razu zapewnia uwagę rynku. Stellantis może zatem liczyć na kolejny świetnie sprzedający się model. Akceptowalna cena i wyposażenie, które szerzej omówiliśmy w naszych publikacjach na temat tego modelu, spotkały się z bardzo pozytywnym odbiorem. Leapmotor B05 z nisko zawieszoną sylwetką i jakością na miarę premium, to dla wielu jeden z najciekawszych samochodów segmentu C. W wersji Ultra na miarę spalinowego VW Golfa GT byłby szczególnie interesujący, jeżeli trafi na nasz rynek. Tak czy inaczej, Leapmotor sprawia wrażenie naukowca, który pilnie się uczy.
Bagażnik nowego modelu marki należącej do Stellantis ma maksymalną pojemność 1600 litrów
Leapmotor B05 wystarcza na dojazdy do pracy i podróże, foto: materiały prasowe producenta
1 godzina temu












