
Na polskim rynku robi się coraz ciaśniej. Wszystko za sprawą nowych producentów z Dalekiego Wschodu, którzy znacząco wpłynęli na ceny. Zachodnie marki musiały zdecydować się na obniżki, by utrzymać zainteresowanie klientów. Beneficjentem tych promocji jest popularny SEAT, którego można kupić za stosunkowo niewielkie pieniądze.
Solidne auto
O tym modelu nie mówi się za często, ale to nie oznacza, iż nie ma swoich zwolenników. Można bezapelacyjnie stwierdzić, iż to jeden z najlepszych reprezentantów w swojej klasie. Ma już swoje lata, ale może być i tak ciekawszą propozycją, niż Volkswagen Polo czy Toyota Yaris.
Aktualna generacja, czyli piąta jest dostępna od 2017 roku. Ma za sobą dwa liftingi, z których ostatni został przedstawiony kilkanaście dni temu. To SEAT Ibiza, czyli hiszpański przedstawiciel segmentu B.
SEAT Ibiza Reference – tył, fot. SEATPomimo wieku, wciąż wygląda bardzo atrakcyjnie. Ma w sobie odrobinę sportowego sznytu i może podobać się szerokiemu gronu odbiorców. Jego dojrzałość objawia się także w jakości prowadzenia, która daje pewność podczas jazdy z większymi prędkościami.
Poza tym, to przemyślany i praktyczny pojazd, jak na swoje gabaryty. Pod tym względem jest bliski Skody Fabii, ale jako całość wydaje się znacznie bardziej atrakcyjny dla oka. Teraz może być jeszcze rozsądniejszym wyborem, bo jego ceny uległy redukcji.
SEAT Ibiza z silnikiem wolnossącym
Podstawowa jednostka napędowa nie ma doładowania. To konstrukcja z rodziny MPI, która ma pojemność 1 litra. Montowana jest w miejskich modelach koncernu Volkswagena. W nieco słabszym wydaniu znajdowała się kiedyś pod maską Skody Citigo i jej bliźniaków.
Ibiza w bazowej konfiguracji oferuje 80 koni mechanicznych i 93 niutonometry. To naprawdę skromne wartości, choćby jak na te rozmiary. Przenoszeniem mocy na przednią oś zajmuje się pięciobiegowa skrzynia manualna.
SEAT Ibiza Reference – przód, fot. SEATPrezentowane auto przyspiesza do 100 km/h w 14,7 sekundy i potrafi rozpędzać się do 172 km/h. Osiąganie prędkości maksymalnej wydaje się jednak przesadnie czasochłonnym zadaniem.
Miejski SEAT znacznie lepiej czuje się w mieście, gdzie jego dynamika nie przeszkadza. Liczy się za to stosunkowo małe zużycie paliwa, którego średnia powinna oscylować w granicach 6 litrów.
Co oferuje miejski SEAT?
Podana cena, czyli 72 500 zł dotyczy egzemplarza wyposażonego w wyżej wspomniany układ napędowy. Warto dodać, iż wraz z nim można wybrać jedynie pierwszy poziom wyposażenia. Te bogatsze są dostępne z mocniejszymi, doładowanymi jednostkami.
SEAT Ibiza Reference – profil, fot. SEATWariant Reference, czyli ten podstawowy nie ma obfitej listy rozwiązań, ale znaczna część pragmatyków może być usatysfakcjonowana. W skład tej oferty wchodzą m.in.:
- klimatyzacja
- komputer pokładowy
- elektrycznie sterowane szyby z przodu
- tylne czujniki parkowania
- elektrycznie sterowane lusterka boczne
- dotykowy ekran multimedialny (8,25 cala)
- sześć głośników
- Bluetooth
- reflektory ecoLED
- wielofunkcyjna kierownica
- kolumna regulowana w dwóch płaszczyznach
- lakier Fiord Blue
Miejski SEAT z najsłabszym silnikiem i najtańszym wyposażeniem może być i tak dobrym kompanem codziennej eksploatacji, szczególnie w miejskich warunkach. Jego dynamika nie imponuje, ale za to można liczyć na oszczędność i wystarczający komfort.

5 godzin temu














