Ta Toyota sprzedawała się jak marzenie. Dziś jej ceny są szokująco niskie – prawdziwa okazja

3 godzin temu

Od wielu lat Toyota spogląda na rynek z pozycji dominatora. Niemal każdy model japońskiego producenta natychmiast staje się hitem. W tym konkretnym przypadku nie mogło być inaczej. Ten samochód miał wszystko, aby ludzie wręcz rzucili się na niego w salonach. Jak łatwo się domyślić – dokładnie tak się stało. A dzisiaj ceny używanych egzemplarzy są wyjątkowo atrakcyjne.

Spis treści:

  • Auris, czyli… Corolla?
  • Silniki, napęd, skrzynia biegów, oceny
  • Aktualne ceny

Tania i ceniona Toyota – czego więcej potrzeba?

W gruncie rzeczy historia stojąca za tym samochodem jest bardzo prosta. Na wstępie zaznaczyłem, iż ten model był wręcz skazany na sukces – miał wszystko, aby stać się hitem. Nie mogło być inaczej, skoro w gruncie rzeczy mówimy tutaj o Corolli. Rzecz w tym, iż w 2006 roku Toyota zdecydowała się wyodrębnić wersję w nadwoziu hatchback poza główny nurt Corolli i stworzyła z niej osobny model – Auris. Zatem w prostych słowach – kupując Aurisa kupowało się Corollę w wersji hatchback. Oczywiście z tym, iż czasowo inaczej nazwaną.

fot. Toyota

I patrząc na to, jaką pozycję od wielu lat ma na rynku Corolla, projekt Auris po prostu musiał się udać. Japoński producent z całą pewnością był zadowolony z wyników sprzedaży, bo w 2012 roku znów zdecydowano się na zabieg z wyodrębnionym Aurisem – ten zyskał już drugą generację. Była ona produkowana w latach 2012-2018 i do dzisiaj dla wielu osób stanowi fantastyczną opcję podczas poszukiwania kolejnego auta. Samochód miał napęd na przednią oś, do wyboru skrzynię biegów automatyczną, manualną, lub e-CVT i był maksymalnie bezpieczny, co potwierdza wynik 5 gwiazdek w testach Euro NCAP.

Legendarna niezawodność i oszczędności

Auris drugiej generacji był oferowany z różnymi silnikami. Benzynowe to 1.2, 1.33 oraz 1.6 o mocy odpowiednio 116, 100, lub 132 koni mechanicznych. Diesel to z kolei 1.4, 1.6 oraz 2.0 i mocy kolejno 90, 112, lub 125 koni. Ogromnym zainteresowaniem cieszyła się hybryda oparta o silnik 1.8, generująca 136 koni mocy. Były to jednostki dynamiczne, ale jednocześnie trwałe i oszczędne. Zresztą – Toyota Auris drugiej generacji do dzisiaj jest fantastycznie oceniana a najczęściej wymienianą w jej kontekście zaletą jest bezawaryjność. To jednak coś, co czego japoński producent zdążył już przyzwyczaić.

fot. Toyota

Najtańsze egzemplarze używanego Aurisa da się dziś znaleźć za niecałe 20 tysięcy złotych. Natomiast bardzo szeroki, rozległy wybór rozpoczyna się w przedziale cenowym 20-25 tysięcy złotych. Oczywiście mowa tutaj o drugiej generacji samochodu i rocznikach najczęściej z zakresu 2013-2015. Biorąc pod uwagę technologię stojącą za Aurisem, ducha Corolli, legendarną jakość, niezawodność i oszczędności płynące ze świetnych silników, wybór wydaje się naprawdę atrakcyjny.

Zdjęcia: Toyota

Idź do oryginalnego materiału