Nie zmienia się drastycznie czegoś, co się dobrze sprzedaje. Z takiego założenia wychodzi Seat, który przedstawił kolejną ewolucję modelu Ateca.
Od początku wprowadzenia na rynek w 2016 roku Seat Ateca sprzedał się w liczbie ponad 300 000 egzemplarzy. To świetny wynik. Dlatego przygotowując lifting modelu hiszpański producent zdecydował się na bardzo subtelne odświeżenie SUV-a z naciskiem na bardzo.
Nowe reflektory LED nawiązują do tych w najnowszym Seacie Leon
Nowe są również tylne światła LED z dynamicznymi kierunkowskazami oraz zestaw końcówek wydechów. Przednie i tylne zderzaki dodają kilka centymetrów do całkowitej długości, dzięki czemu Ateca jest dłuższa od poprzednika o 18 mm. Na klapie bagażnika rzuca się też w oczy nowy krój logotypu.
Zaprezentowana Ateca jest w specyfikacji Xperience (w stylu offroad), która zastępuje dotychczasową wersję wyposażenia Xcellence. Charakteryzuje się czarnymi zderzakami i nadkolami i ma aluminiowe listwy boczne.
W kokpicie debiutują nowe materiały wykończeniowe
Poza tym Seat Ateca oferuje cyfrowe zegary o przekątnej 10,25 cala i ulepszony system multimedialny z nowym interfejsem w rozmiarze 8,25 lub 9,2 cala (obsługa głosem), który zapewnia bezprzewodową łączność telefona z Android Auto/Apple CarPlay. Kierownica jest wykończona skórą, a przednia szyba posiada specjalną powłokę (Climacoat), umożliwiającą szybkie odmrażanie.
Nie zabrakło nowych systemów bezpieczeństwa na pokładzie
Seat zadbał o bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów i wyposażył Atekę w liczne systemy z zakresu bezpiecznej jazdy. Wśród nich znajdziemy m.in. czujniki martwego pola z systemem ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu, system ochrony pasażerów Pre-Crash, czy asystenta parkowania z przyczepą. Za dopłatą dostaniemy adaptacyjny tempomat, który dostosuje prędkość bazując na danych z nawigacji.
Odświeżone silniki
Odświeżona gama silnikowa obejmuje 3 jednostki benzynowe TSI (1.0 TSI 110 KM manualna skrzynia, 1.5 TSI 150 KM z manualną skrzynią lub DSG, 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive) i 2 diesle (2.0 TDI 150 KM z manualną przekładnią lub dwusprzęgłową skrzynią DSG, 2.0 TDI 150 KM DSG i napęd 4Drive).
Zaprojektowana i opracowana w Barcelonie Ateca będzie powstawać w fabryce Skody w Kvasinach. Do sprzedaży w polskich salonach trafi jeszcze w tym roku.
Zdjęcia: carscoops.com