Scania wprowadza nowy 11-litrowy silnik wysokoprężny Super 11. Jest on o 85 kg lżejszy od modelu Super 13 i pozwala obniżyć zużycie paliwa choćby o 7% w porównaniu z 9-litrową jednostką Scanii. Super 11 dostępny jest w trzech wariantach mocy i współdzieli 85% komponentów z większym silnikiem Super 13.
Scania rozszerza ofertę układów napędowych Super, wprowadzając na rynek silnik Super 11
Silnik Super 11 jest o 85 kg lżejszy od silnika Super 13 i pozwala obniżyć zużycie paliwa choćby o 7% w porównaniu z silnikiem 9-litrowym. Silnik ten oferuje wydajność, osiągi i większą elastyczność bez uszczerbku dla jakości. Silnik Super 11 jest dostępny w trzech zakresach mocy: 350, 390 oraz 430 KM, spełnia normy Euro 4, 5 i 6 i dzieli 85% swoich części z silnikiem Super 13.
Super 11 pozwala na ograniczenie zużycia paliwa choćby o 7% w porównaniu z 9-litrowym silnikiem Scania i jest o 85 kg lżejszy od silnika Super 13.
Zaprojektowany z myślą o oszczędności paliwa i trwałości
Dostępny w trzech wariantach mocy – 350 KM (1800 Nm), 390 KM (2000 Nm) i 430 KM (2200 Nm) – Super 11 spełnia normy emisji spalin Euro 4, 5 i 6. Ten model zapewnia wydajność w szerokim zakresie zastosowań transportowych: od transportu miejskiego po regionalny.
Zaletą Super 11 jest również to, iż 85% jego podzespołów jest wspólnych z silnikiem Super 13. Okresy między przeglądami są choćby o 30% dłuższe niż w 9-litrowych silnikach Scania, gdy stosowany jest olej silnikowy LDF-5.
Innowacyjna technologia pod maską
Nowy silnik jest wyposażony w opracowaną przez Scania technologię zmiennych faz rozrządu, która umożliwia zarządzanie temperaturą silnika w czasie rzeczywistym i poprawia wydajność spalania. To wszystko w połączeniu z nowym oprogramowaniem silnika i wałkami wyrównoważającymi redukuje wibracje, a solidny hamulec silnikowy zapewnia moc do 344 kW, dzięki układowi Scania Variable Valve Brake (VVB). Wszystko to składa się na silnik, który zapewnia płynniejszą i bardziej komfortową pracę. Opatentowany przez Scania system z dozownikiem AdBlue bezpośrednio za turbosprężarką, poprawia zużycie mocznika i jeszcze bardziej zwiększa osiągi silnika.
Rozwiązanie wspierające zrównoważony rozwój
Oszczędność paliwa i mniejsza masa to pierwsze argumenty przemawiające za zrównoważonym rozwojem nowego silnika. Kolejne to fakt, iż Super 11 jest kompatybilny zarówno z HVO, jak i FAME. Umożliwia to operatorom obniżenie śladu węglowego bez konieczności inwestowania w nową infrastrukturę. Jest to rozwiązanie, które wspiera zarówno cele eksploatacyjne, jak i długoterminowe cele zrównoważonego rozwoju.
Jeden silnik, liczne zastosowania
Kompaktowy, lekki i mocny silnik Scania Super 11 jest przeznaczony do szerokiego zakresu zadań transportowych, w tym:
- wywrotek,
- transportu paliw i towarów kubaturowych,
- wywozu śmieci i transportu w temperaturze kontrolowanej,
- transportu drobnicowego,
- podnośnika hakowego i platformy z żurawiem,
- samochodów ratowniczo-gaśniczych.
Silnik Super 11 będzie dostępny w sprzedaży od czerwca 2025 roku.