Cudowna Alfa Romeo kosztuje dziś mniej, niż ci się wydaje. Symbol włoskiego piękna i elegancji

9 godzin temu

Alfa Romeo produkuje przepiękne samochody. Nie każdy musi się z tym zgadzać, ale takie są fakty. W wielu przypadkach możemy wprost powiedzieć tutaj o symbolach włoskiego piękna i elegancji połączonych z tradycją. Ten konkretny model wyraźnie nawiązywał do historii, chociaż był w gruncie rzeczy zupełnie nową, oryginalną melodią. gwałtownie wzbudził zainteresowanie i Polacy chętnie zaczęli go kupować. O czym mowa?

Piękna Alfa Romeo ma dziś świetną cenę

Na przestrzeni dziesięcioleci Alfa Romeo zaprezentowała nam cały szereg samochodów, które dziś moglibyśmy określić wręcz mianem kultowych. Piękne, włoskie maszyny niemal od zawsze przyciągały oko i cieszyły fanów motoryzacji. Model o dźwięcznej nazwie Giulietta trafił do produkcji w 1954 roku jako samochód segmentu C oferowany w kilku rodzajach nadwozia. Po 11 latach projekt nie doczekał się bezpośredniego następcy. Wrócił natomiast na rynek w 1977 roku i… znów był w pewnym sensie chwilowy, bo produkcja trwała tym razem 8 lat. Na kolejne wcielenie Giulietty przyszło nam poczekać do 2010 roku.

fot. Alfa Romeo / Stellantis

Trzecia wersja była hatchbackiem segmentu C. Samochód mógł się podobać, zwłaszcza na ładnych felgach. Wygląda jak rasowy samochód sportowy a dla wielu osób wersja przed liftingiem jest choćby ładniejsza, niż ta po nim. Dziś wiemy już, iż po raz trzeci okazał się to projekt czasowy. Giulietta była bowiem produkowana do 2020 roku i wydaje się, iż Alfa Romeo zmierza teraz w nieco innym kierunku. Oczywiście nie oznacza to, iż Giulietta nie była samochodem udanym i iż dziś nie ma osób, które chciałyby ją kupić. Szczególnie, iż przecież po latach spadła jej cena.

Co oferuje?

Ustaliliśmy już, iż Alfa Romeo Giulietta to bardzo ładny, wyglądający sportowo, dynamicznie i agresywnie hatchback segmentu C. Samochód uzyskał maksymalną ocenę w teście bezpieczeństwa Euro NCAP. Miał napęd na przednią oś i do wyboru manualną, lub automatyczną skrzynię biegów. Dostępna była bardzo szeroka gama silników. Benzynowe miały pojemność 1,4 lub 1,75 a diesle 1,6 lub 2,0. Były wersje słabsze – z mocą rzędu 105-120 koni mechanicznych. Natomiast były też takie po 170… a choćby 240 koni mechanicznych – z momentem obrotowym sięgającym 350 Nm. W zależności od wyboru mogliśmy cieszyć się więc spokojną i oszczędną jazdą… lub niesamowitymi osiągami i przyspieszeniem do 100 km/h na poziomie 6 sekund.

fot. Alfa Romeo / Stellantis

Giulietta była w Polsce znakomicie oceniana. Wśród głównych zalet wymieniano m.in. kapitalne prowadzenie, świetne silniki oraz bezawaryjność. Pozostaje tylko zapytać – czego więcej potrzeba? Pewnie dobrej ceny i z tym – tak się składa – też nie ma większych problemów. Dziś najtańsze egzemplarze Giulietty dostępne na rynku aut używanych to już okolice 15 tysięcy złotych. Bliżej granicy 20 tysięcy wybór staje się już bardzo szeroki i każdy znajdzie tutaj coś dla siebie.

Zdjęcia: Alfa Romeo / Stellantis

Idź do oryginalnego materiału