Nowy Nissan Qashqai e-Power: oszczędnie również z dala od miasta? | Pierwsza jazda

6 godzin temu

Po zeszłorocznej modernizacji teraz Nissan odświeżył hybrydowy napęd e-Power, stosowany w Qashqaiu. od dzisiaj ma być oszczędnie nie tylko w mieście.

  • Nowy Qashqai ze zmodyfikowanym napędem hybrydowym
  • Niewielka poprawa osiągów, ale mniejsze zużycie paliwa

Po zeszłorocznej modernizacji Qashqaia teraz Nissan odświeżył jego napęd e-Power. Zmian jest bardzo dużo, zarówno po stronie spalinowej, jak i elektrycznej.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/nowa-generacja-nissana-leafa-teraz-to-crossover-a-nie-hatchback,aid,5307

Wiele usprawnień, ale moc – bez zmian

Układ e-Power to hybryda szeregowa, w której silnik benzynowy odpowiada wyłącznie za ładowanie baterii trakcyjnej (2,1 kWh pojemności). „3-cylindrowiec” wykazuje się teraz sprawnością na poziomie 42%. Z kolei komponenty elektryczne – generator, silnik, inwenter, reduktor i falownik – umieszczono w jednej obudowie. Oznacza to wzrost sztywności całej konstrukcji o 60%, istotną redukcję hałasu (o 5,6 db) oraz zmniejszenie wagi o 28 kg.

Qashqai e-Power w podstawowym ustawieniu wciąż wytwarza 190 KM, natomiast tryb Sport zapewnia o 15 KM więcej. W rezultacie pozwala na przyspieszenie w zakresie 0-100 km/h w 7,6 s (wcześniej: 7,9 s).

Dane techniczne Nissan Qashqai e-Power Silnik Moc maksymalna Maks. moment obrotowy Napęd Pojemność akumulatora Osiągi Prędkość maksymalna Przyspieszenie 0-100 km/h Średnie zużycie paliwa (WLTP) CENA
benz., turbo + elektr.
205 KM
330 Nm
przedni
2,1 kWh
170 km/h
7,6 s
4,5 l/100 km
nieustalona
Układ e-Power średnio na 100 km ma zużywać 4,5 l benzyny, czyli o 0,6 l mniej niż poprzednio. fot. Nissan

Główny cel: mniejszy apetyt na paliwo

Podobnie jak do tej pory wrażenia zza kierownicy tego SUV-a są zbliżone do auta elektrycznego. Szczególnie w mieście przy jeździe bez udziału silnika spalinowego. Jego załączanie odbywa się bardzo gładko, a w czasie pracy wytwarza on mniej wibracji niż wcześniej. Poza tym został jeszcze lepiej wyciszony, choć na tle poprzednika – takie auto również podstawiono do jazd – nie ma mowy o przepaści.

https://magazynauto.pl/testy/nissan-x-trail-e-power-e-4orce-tekna-rodzinny-suv-z-innowacyjna-hybryda-test,aid,4153

Największą zaletą nowego napędu e-Power ma być jego większa wstrzemięźliwość poza miastem. Zgodnie z metodologią ADAC na autostradzie ma on zużywać 7,2 l paliwa na 100 km (poprzednio: 8,5 l). Na pagórkowatej, podmiejskiej trasie testowej udało się uzyskać ok. 5,4 l/100 km.

Nie poprawiono tylko jednego – mocnemu dodaniu gazu przez cały czas towarzyszy wyczuwalne opóźnienie w dostarczaniu mocy. Poza tym nowy Qashqai e-Power to solidnie wykończony, pewnie prowadzący się SUV klasy kompakt, który na 20-calowych kołach czasem zbyt sztywno tłumi nierówności.

Cena nie jest na razie znana. Poprzednik kosztuje od 157 200 zł (cena promocyjna).

2068

Nowy Nissan Qashqai e-Power: naszym zdaniem

Odnowiony napęd Qashqaia wydaje się mieć jeszcze więcej zalet niż ten w poprzedniku. Na pewno pracuje ciszej, z mniejszymi wibracjami i jest bardziej wstrzemięźliwy niż wcześniej. Jak bardzo? Tego dowiemy się dopiero w redakcyjnym teście.

Ocena: 4,5/5

Qashqai w udany sposób łączy pewność prowadzenia z komfortem. Na 20-calowych kołach zdarza mu się zbyt sztywno wybierać pojedyncze nierówności. fot. Nissan

Dzięki zmianom Qashqai jest lepszy niż kiedykolwiek wcześniej. Wciąż przekonuje jakością wykończenia i solidnością na drodze. Odnowiony napęd hybrydowy powinien swoje zalety pokazać głównie poza miastem

Maciej Struk

Idź do oryginalnego materiału