
Po zeszłorocznej modernizacji teraz Nissan odświeżył hybrydowy napęd e-Power, stosowany w Qashqaiu. od dzisiaj ma być oszczędnie nie tylko w mieście.
- Nowy Qashqai ze zmodyfikowanym napędem hybrydowym
- Niewielka poprawa osiągów, ale mniejsze zużycie paliwa
Po zeszłorocznej modernizacji Qashqaia teraz Nissan odświeżył jego napęd e-Power. Zmian jest bardzo dużo, zarówno po stronie spalinowej, jak i elektrycznej.
https://magazynauto.pl/wiadomosci/nowa-generacja-nissana-leafa-teraz-to-crossover-a-nie-hatchback,aid,5307Wiele usprawnień, ale moc – bez zmian
Układ e-Power to hybryda szeregowa, w której silnik benzynowy odpowiada wyłącznie za ładowanie baterii trakcyjnej (2,1 kWh pojemności). „3-cylindrowiec” wykazuje się teraz sprawnością na poziomie 42%. Z kolei komponenty elektryczne – generator, silnik, inwenter, reduktor i falownik – umieszczono w jednej obudowie. Oznacza to wzrost sztywności całej konstrukcji o 60%, istotną redukcję hałasu (o 5,6 db) oraz zmniejszenie wagi o 28 kg.
Qashqai e-Power w podstawowym ustawieniu wciąż wytwarza 190 KM, natomiast tryb Sport zapewnia o 15 KM więcej. W rezultacie pozwala na przyspieszenie w zakresie 0-100 km/h w 7,6 s (wcześniej: 7,9 s).
benz., turbo + elektr. |
205 KM |
330 Nm |
przedni |
2,1 kWh |
170 km/h |
7,6 s |
4,5 l/100 km |
nieustalona |

Główny cel: mniejszy apetyt na paliwo
Podobnie jak do tej pory wrażenia zza kierownicy tego SUV-a są zbliżone do auta elektrycznego. Szczególnie w mieście przy jeździe bez udziału silnika spalinowego. Jego załączanie odbywa się bardzo gładko, a w czasie pracy wytwarza on mniej wibracji niż wcześniej. Poza tym został jeszcze lepiej wyciszony, choć na tle poprzednika – takie auto również podstawiono do jazd – nie ma mowy o przepaści.
https://magazynauto.pl/testy/nissan-x-trail-e-power-e-4orce-tekna-rodzinny-suv-z-innowacyjna-hybryda-test,aid,4153Największą zaletą nowego napędu e-Power ma być jego większa wstrzemięźliwość poza miastem. Zgodnie z metodologią ADAC na autostradzie ma on zużywać 7,2 l paliwa na 100 km (poprzednio: 8,5 l). Na pagórkowatej, podmiejskiej trasie testowej udało się uzyskać ok. 5,4 l/100 km.
Nie poprawiono tylko jednego – mocnemu dodaniu gazu przez cały czas towarzyszy wyczuwalne opóźnienie w dostarczaniu mocy. Poza tym nowy Qashqai e-Power to solidnie wykończony, pewnie prowadzący się SUV klasy kompakt, który na 20-calowych kołach czasem zbyt sztywno tłumi nierówności.
Cena nie jest na razie znana. Poprzednik kosztuje od 157 200 zł (cena promocyjna).
2068
Nowy Nissan Qashqai e-Power: naszym zdaniem
Odnowiony napęd Qashqaia wydaje się mieć jeszcze więcej zalet niż ten w poprzedniku. Na pewno pracuje ciszej, z mniejszymi wibracjami i jest bardziej wstrzemięźliwy niż wcześniej. Jak bardzo? Tego dowiemy się dopiero w redakcyjnym teście.
Ocena: 4,5/5

Dzięki zmianom Qashqai jest lepszy niż kiedykolwiek wcześniej. Wciąż przekonuje jakością wykończenia i solidnością na drodze. Odnowiony napęd hybrydowy powinien swoje zalety pokazać głównie poza miastem
Maciej Struk