Waymo porzuca listę oczekujących w Los Angeles, podobnie jak miało to miejsce wcześniej Feniks I San Franciscoudostępniając w pełni autonomiczne pojazdy każdemu, kto pobierze firmową aplikację Waymo One.
Mimo to był to znak rosnącego zaufania firmy do swojej technologii, zwłaszcza po ustanowieniu rekordu Runda inwestycyjna o wartości 5,6 miliarda dolarówna czele której stoi jej spółka dominująca, Alphabet, w celu pomocy w sfinansowaniu kolejnego etapu rozwoju. Waymo niedawno powiedział, iż dyryguje 150 000 płatnych przejazdów i pokonuje ponad 1 milion w pełni autonomicznych mil tygodniowo.
Mapa usług Waymo w Los Angeles.Zdjęcie: Waymo
Oczywiście Waymo stanowi w tej chwili bezpośrednią konkurencję dla usług transportowych napędzanych siłą ludzkich mięśni, takich jak Uber i Lyft, które działają bez żadnych irytujących ograniczeń geograficznych. Usługi te są często tańsze niż pojazdy Waymo, a klienci mogą spodziewać się krótszego czasu oczekiwania na przejazdy.
Ponadto Waymo nie zapewnia przejazdów na lotnisko do LAX ani nie pozwala jeszcze swoim pojazdom na poruszanie się po autostradach. W mieście tak uzależnionym od prywatnych samochodów jak Los Angeles okaże się, jak przydatni Angelinos znajdą Waymo bez możliwości podróżowania autostradą. Firma nie podała, kiedy ma nadzieję ostatecznie rozszerzyć usługę o przejazdy na lotniska i autostrady.
Ale Waymo ma po swojej stronie nowość — a klienci często przyznają mu wysokie oceny za możliwość dostosowania swoich pojazdów, na przykład do odtwarzania własnej muzyki i ustawiania temperatury według własnych upodobań.
„To ekscytujący czas, aby powitać wszystkich, którzy przybyli do Los Angeles na przejażdżkę” – powiedziała w oświadczeniu Tekedra Mawakana, współzarządzająca Waymo. „Nasze usługi gwałtownie się rozwinęły, a nasi pasażerowie mogą cieszyć się wieloma korzyściami płynącymi z w pełni autonomicznej jazdy. Jesteśmy bardzo wdzięczni wszystkim naszym pierwszym jeźdźcom w Los Angeles i nie możemy się doczekać, aby niedługo obsłużyć większą liczbę jeźdźców.