Nowe SUV-y prosto z Polski wjeżdżają jak złoto. Klientów w salonach czeka jeszcze lepszy wybór

6 godzin temu

Nadchodzący Salon Samochodowy w Brukseli (10-19 stycznia 2025 r.) będzie miejscem premiery najlepszych odmian modelu Alfa Romeo Junior. Na targach zobaczymy SUV-y polskiej produkcji nie tylko w zapowiadanych odmianach Q4 oraz Veloce. Przygotowano też specjalną edycję Intensa m.in. z body kitem.

Piekielnie szybki elektryk lub czteronapędowa hybryda

Montowana w Tychach Alfa Romeo Junior to B-SUV klasy premium, który jest dostępny na polskim rynku już od pół roku. Początkowo w ofercie znalazła się miękka hybryda z produkowanym w Polsce silnikiem 1.2 o mocy 136 KM (od 129 600 zł) oraz wersja elektryczna o mocy 156 KM (od 173 200 zł). Do przednionapędowych odmian w tym miesiącu dołącza wersja Elettrica Veloce (od 215 200 zł) z aż 280-konnym silnikiem elektrycznym na przedniej osi. Samochód wyposażony w mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu TorSen „D” czwartej generacji ujrzymy na targach w Brukseli.

fot. Alfa Romeo

Uwagę zwróci też światowa premiera odmiany czteronapędowej, czyli modelu Alfa Romeo Junior Q4. Cen jeszcze nie znamy, ale wiemy jak technologicznie zaprojektowano napęd na 4 koła. W wersji hybrydowej (Ibrida Q4) na przedniej osi 136-konny silnik benzynowy 1.2 połączony z 6-biegową, dwusprzęgłową skrzynią automatyczną będzie wspomagany przez silnik elektryczny o mocy 21 kW (29 KM). Taki sam motor trafi też na tylną oś, ale wyposażony w odrębną przekładnię zapewni moment obrotowy do 1 900 Nm. Obie osie nie będą połączone fizycznie żadnym mechanizmem różnicowym, moc i moment na każde koło rozdzieli elektronika. Ciekawostką w Junior Q4 jest niezależne tylne zawieszenie typu Multilink.

Polskie SUV-y także w wersji Intensa

Niespodzianką od Alfy Romeo jest uruchomienia specjalnych edycji Intensa dla całej gamy modelowej. W przypadku produkowanego w Polsce Juniora będzie to wiązało się ze znaczącym udoskonaleniem wyglądu. Samochód nie tylko będzie prezentować się okazale na 18-calowych, dwukolorowych alufelgach. SUV-y z tej serii otrzymają też rasowy body kit w czarno-złotej kolorystyce. Bazowymi barwami lakieru Juniora Intensa będą czerń Nero Tortona lub czerwień Rosso Brera.

fot. Alfa Romeo

Intensa odciśnie swoje piętno także na wnętrzu Alfy Romeo Junior. Oprócz eleganckich wstawek w kolorze brązowym na panelach drzwi, kierownicy i środkowym podłokietniku, zobaczymy hafty z logo marki na zagłówkach przednich foteli pokrytych alcantarą. Ten kojarzony z prestiżem materiał zagości też na desce rozdzielczej i tunelu środkowym. Tę wyrafinowaną wersję podkreśli wyhaftowany na podłokietniku napis Intensa. W skład tej odmiany wejdzie pakiet Techno, zapewniając maksymalny poziom wyposażenia. Intensa będzie możliwa do zamówienia w ramach każdej odmiany napędowej oprócz Veloce, czyli 280-konnej wersji elektrycznej.

Idź do oryginalnego materiału