Wielu nie wróżyło spektakularnego sukcesu nowej chińskiej marce na polskim rynku. Tymczasem MG Motor spełniło oczekiwania, także polskich klientów i może zaliczyć pierwszy rok swojej działalności za udany. Jaki będzie przyszły? Na pewno będzie obfitował w premiery i ulepszone wersje obecnych modeli w portfolio marki na miarę SUV-ów HS i ZS.
W 2025 roku MG Motor zaplanowało premiery dwóch zupełnie nowych modeli
Była brytyjska marka, znajdująca się w tej chwili w rękach chińskiego giganta SAIC jest jedną z tych, która od lat wpisuje się w krajobrazy europejskich ulic. W związku z tym, iż jej modele oferują sporo za wiele mniej niż konkurencja, znajdą się tacy, którzy porównają ją ze znaną nam bardzo dobrze Dacią. Prawda jest jednak taka, iż odkąd MG Motor doczekało się polskiego cennika, to wielu stawia na mniej znaną chińską markę, o czym świadczy komercyjny sukces SUV-a HS.
Chińczycy, aczkolwiek mają powody do zadowolenia, to bynajmniej nie spoczywają na laurach. Jak niedawno informowaliśmy, sięgają po nowe technologie i rozwiązania w zakresie napędów. Po to, by modele były szyte na miarę oczekiwań klientów i znalazły się bliżej wielu portfeli. Pojazdy paliwowe doczekają się rozwoju w obszarze inteligencji na miarę tych elektrycznych. Te hybrydowe doczekają się liftingów, ale MG Motor wprowadzi na rynek także dwie zupełne nowości. Dyrektor generalny marki MG w SAIC Motor uchylił nieco rąbka tajemnicy, o jakie modele konkretnie chodzi.
Elektryczny sedan i duży hybrydowy SUV będą jeździć po całym świecie
Chińskie źródła donoszą, iż w gamie zupełnie nowych modeli MG Motor zobaczymy elektrycznego sedana i nowego, dużego 5-miejscowego SUV-a. Dyrektor generalny marki MG w SAIC Motor poinformował wczoraj, iż ten drugi model to pojazd hybrydowy typu plug-in.
MG Motor planuje zmiany w wyglądzie swoich modeli. Zhou Lu ujawnił bowiem za pośrednictwem platformy Weibo, że:
„Jest mniej stylu brytyjskiego, a więcej chińskiego”.
W nawiązaniu do poprzednich publikacji wynika, iż pierwszy nowy samochód marki MG wprowadzony na rynek w przyszłym roku może otrzymać akumulatory półprzewodnikowe. Te jak stwierdził Zhou Ling, nie są drogie. Stwierdził także, iż branża akumulatorów poczyniła szybkie postępy i wszyscy, którzy rozważają zakup nowego samochodu powinni się wstrzymać z zakupami.
Nowa alternatywa dla obecnych modeli MG z akumulatorami LFP będzie korzystniejsza w zakupie dla tych, którzy mają ograniczony budżet na zakup samochodu. Na razie nie wiadomo, czy oba modele przeznaczone są na krajowy chiński rynek, czy będą produktami globalnymi. Z tonu wypowiedzi trudno uzyskać jednoznaczną informację. Europa jest ważnym rynkiem dla MG Motor. Świadczy o tym, chociażby wieloletnie partnerstwo producenta i jednej z najbardziej utytułowanych drużyn piłkarskich FC Arsenal. W 2023 roku MG sprzedało ponad 80 000 nowych samochodów na samym rynku brytyjskim.
Źródło: Weibo, IThome