Elektryczny supersamochód Rimac Nevera to maszyna stworzona do bicia rekordów. Tym razem udało się pobić aż 23, i to w ciągu jednego dnia. Na torze doświadczalnym Automotive Testing Papenburg w Niemczech Rimac Nevera rozpędził się od zera do 400 km/h i zwolnił z powrotem do zera w 29,93 sekundy. Z kolei przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajęło mu zaledwie 1,82 sekundy. Osiągi sprawdzane były przez dwa niezależne zespoły weryfikacyjne, używające sprzętu firm Dewesoft i RaceLogic.
Kluczem do szybkości Nevera jest zaawansowany system akumulatorów, układ napędowy i oprogramowanie, wszystkie opracowane we własnym zakresie w Grupie Rimac. Przednie i tylne układy napędowe – każdy złożony z dwóch oddzielnych silników – dostarczają moc do każdego koła z osobna. Z tyłu podwójny falownik o mocy 1 MW zapewnia 900 Nm i 470 kW na silnik, a całkowicie dostosowany przedni układ napędowy zapewnia optymalną moc i kontrolę. Wszystkie systemy są nadzorowane przez złożoną sieć elektronicznych jednostek sterujących, współpracujących z superkomputerem NVIDIA Pegasus w celu obliczania i wysyłania danych wyjściowych do czterech układów napędowych 100 razy na sekundę. Połączenie wszystkich tych systemów i oprogramowania, które je kontroluje, znane jest jako Rimac All-Wheel Torque Vectoring2.
„Kiedy przystąpiliśmy do projektowania Nevery, nasze cele dotyczące wydajności były niezwykle ambitne, a teraz udało nam się je wszystkie przekroczyć. Najbardziej dumny jestem jednak z tego, iż nie jest to samochód zaprojektowany wyłącznie do jazdy na wprost. Nevera może przejść od bicia rekordów do przejechania ponad 300 mil na jednym ładowaniu, które od 0 do 80% zajmuje mniej niż 20 minut” – mówi Mate Rimac, szef i założyciel firmy. Nevera produkowana jest w krótkiej serii 150 egzemplarzy, w fabryce marki na przedmieściach Zagrzebia w Chorwacji.
Ustanowione 23 rekordy supersamochodu Rimac Nevera:
0-60 mph | 1.74 s | 1.74 s |
0 -100 km/h | 1.82 s | 1.81 s |
0-200 km/h | 4.42 s | 4.42 s |
0-300 km/h | 9.23 s | 9.22 s |
0-400 km/h | 21.32 s | 21.31 s |
100-200 km/h | 2.59 s | 2.59 s |
200-300 km/h | 4.81 s | 4.79 s |
200-250 km/h | 2.00 s | 2.00 s |
100-0 km/h (długość drogi hamowania) | 29.12 m | 28.96 m |
0-100-0 km/h | 4.03 s | 3.99 s |
0-200-0 km/h | 8.85 s | 8.86 s |
0-300-0 km/h | 15.68 s | 15.70 s |
0-400-0 km/h | 29.94 s | 29.93 s |
¼ mili | 8.26 s | 8.25 s |
1/8 mili | 5.46 s | 5.44 s |
½ mili | 12.82 s | 12.83 s |
1 mila (ze startu zatrzymanego) | 20.62 s | 20.59 s |
0-100 mph | 3.23 s | 3.21 s |
0-120 mph | 4.19 s | 4.19 s |
0-130 mph | 4.74 s | 4.75 s |
0-250 mph | 21.89 s | 21.86 s |
60-130 mph | 2.99 s | 2.99 s |
0-200 mph | 10.86 s | 10.86 s |
Informacja prasowa