W Monachium miał swoją premierę Renault Megane E-Tech, który otwiera nowy rozdział w historii marki. Wyróżnia się atrakcyjną stylistyką i dużym zasięgiem. Jest również pierwszym modelem z nowym logo Renault.
Renault Megane E-Tech – wygląd zewnętrzny
Renault Megane E-Tech jest produkcyjną wersją zeszłorocznego konceptu Megane eVision. To ładnie narysowane auto, które na pierwszych zdjęciach wygląda bardziej na napompowanego hatchbacka niż crossovera. I za sprawą ogromnych kół sprawia wrażenie większego niż wskazują na to wymiary.
Pojazd ma tylko 4,21 m długości i 1,5 m wysokości. Nowa platforma CMF-EV, którą dzieli z Nissanem Ariya oraz rozstaw osi sięgający 2,7 m gwarantują jednak całkiem przestronną kabinę.
Bagażnik oferuje 440 litrów pojemności, nie licząc 22-litrowego boxa na kable do ładowania. Wewnątrz nie brakuje też licznych schowków i przegródek o łącznej pojemności 30 litrów.
Wracając do stylistyki, elektryczny Megane E-Tech może się podobać. Ma smukłe, w pełni LED-owe oświetlenie z efektem 3D z tyłu, dwukolorowe wloty z przednim zderzaku i linię dachu w stylu coupe. Renault postawił też na coraz częściej spotykane rozwiązanie z chowanymi klamkami w drzwiach (w tym wypadku przednich). Jest więc zarazem nowocześnie i modnie.
Niski środek ciężkości i równomiernie rozłożony ciężar między osiami powinien wpływać na zwinność i prowadzenie, i to pomimo masy 1624 kg.
Renault Megane E-Tech będzie dostępny z dwoma akumulatorami do wyboru
Mniejszy o pojemności 40 kWh zapewni ok. 300 km zasięgu. Większy 60 kWh pozwoli pokonać choćby 470 km.
Jeśli chodzi o elektryczny silnik, to występuje on w dwóch wariantach mocy: 130 i 218 KM. Przewidziano również konfigurację z podstawowym silnikiem i większym akumulatorem. Nabywcy najdroższej odmiany będą mieli możliwość ładowania z mocą do 130 kW.
Wnętrze łączy ekologię z nowoczesnymi technologiami
Renault twierdzi, iż aż 95% zastosowanych materiałów w kokpicie pochodzi z recyklingu. Najważniejszym elementem z punktu widzenia kierowcy jest ekran OpenR w kształcie odwróconej litery L. W topowej wersji składa się z dwóch wyświetlaczy: 12,3-calowego zestawu wskaźników cyfrowych oraz 12-calowego ekranu multimediów. Stoi za nimi Google Automotive Services i firma Qualcomm, zatem korzystanie z usług Google powinno być szybkie i bezproblemowe.
Renault Megane E-Tech trafi do salonów w pierwszym kwartale 2022 roku. Będzie sprzedawany równocześnie wraz ze spalinową odmianą modelu w wersji hatchback i kombi.
Zdjęcia: motor1.com