Recenzja Mitsubishi Eclipse Cross PHEV Exceed 2023

2 lat temu

Mały SUV Mitsubishi ma podwójną moc benzyny i mocy elektrycznej, ale czy ta kombinacja ma sens?

Co kochamy

Bezproblemowe połączenie napędu benzynowego i elektrycznego Nowo włączona technologia Vehicle-to-load (V2L) może być użyteczna Kompaktowe rozmiary SUV-a z napędem hybrydowym typu plug-in

Czego nie robimy

Niskie prędkości ładowania dzięki wtyczce typu 2 Chociaż hybryda plug-in jest nowa, ten samochód ma już swoje lataDrogi w porównaniu z wariantami niehybrydowymi

2023 Mitsubishi Eclipse Cross PHEV przekracza

Pojazdy hybrydowe typu plug-in – motoryzacyjny odpowiednik posiadania ciastka i zjedzenia ciastka – to interesująca propozycja dla australijskich nabywców.

Z jednej strony nie mają one żadnego sensu. Są drogie i ciężkie, często mają ograniczoną przestrzeń do przechowywania, a połączenie benzyny i energii elektrycznej może sprawić, iż oba będą czuły się zagrożone.

Dla innych liczby mogą kumulować się pozytywnie. Skromny zasięg jazdy z napędem elektrycznym może wystarczyć, aby zniweczyć 95 procent codziennej jazdy, podczas gdy moc benzynowa eliminuje wszelkie obawy związane z zasięgiem. A ta wyższa cena zakupu może mieć realną możliwość obniżenia długoterminowych kosztów posiadania, w zależności od okoliczności i staranności jazdy.

Jedna z opcji w hybrydowej grze typu plug-in jest następująca: the 2023 Mitsubishi Eclipse Cross PHEV. Połączenie zorientowane na oszczędność Silnik benzynowy o pojemności 2,4 litra z Akumulator 13,8 kWh I bliźniacze silniki elektryczne stawia stopę w obu obozach. Mitsubishi twierdzi, iż zasięg jazdy na napędzie elektrycznym wynosi 55 km (więcej o tym później) i deklarowane zużycie paliwa w cyklu mieszanym na poziomie 1,9 litra na sto kilometrów (więcej na ten temat).

Ile kosztuje Mitsubishi Eclipse Cross w Australii?

Exceed to najdroższy wariant Eclipse Cross w ofercie, który kosztuje ok 55 990 USD przed kosztami drogowymi.

W gamie hybryd plug-in znajduje się Eclipse Cross ES, od 47 290 USD, podczas gdy Aspire zmniejsza różnicę z 51 240 USD, zarówno przed kosztami drogowymi.

Exceed ma skórzane siedzenia w wariancie Aspire, wraz z wyświetlaczem przeziernym, podwójnymi szyberdachami nad głową, podgrzewanymi przednimi siedzeniami i kierownicą oraz elektryczną klapą tylną. Istnieje kilka innych szczegółów, takich jak elektrycznie regulowane przednie siedzenie pasażera, reflektory LED, natywna nawigacja, ultradźwiękowe łagodzenie utraty przyspieszenia, czarna podsufitka i kieszeń na mapę, aby uzasadnić wzrost ceny wywoławczej.

Dodanie hybrydowego układu napędowego typu plug-in do dowolnego pojazdu nie jest tanim przedsięwzięciem. W porównaniu z podobnym modelem Exceed z napędem na wszystkie koła bez dodatków PHEV – który kosztuje 42 990 USD bez kosztów na drodze – w tym przypadku wydajesz dodatkowe 13 000 USD.

To cię porusza 40 km rzeczywistego zasięgu pojazdu elektrycznego, wsparcie 2,4-litrowego silnika benzynowego oraz dowolną kombinację obu tych elementów. Patrząc na niższe poziomy specyfikacji, Mitsubishi Eclipse Cross jest najtańszym pojazdem hybrydowym typu plug-in w Australii.

Eclipse Cross uzyskał ostatnio również funkcję Vehicle To Load (V2L), co oznacza, iż ​​akumulator wysokonapięciowy może być używany do zasilania zwykłych urządzeń gospodarstwa domowego o napięciu 240 V (o mocy znamionowej do 1500 watów).

Kluczowe szczegóły
2023 Mitsubishi Eclipse Cross PHEV przekracza

Cena 55 990 USD plus koszty drogowe Kolor samochodu testowego Red Diamond Opcje Lakier premium – 940 USD Cena w testach 56 930 USD plus koszty drogowe Cena odjazdu 61 850 USD (NSW) Rywale Mitsubishi Outlander PHEV | Ford Escape PHEV | MG HS +EV

Ile miejsca ma Eclipse Cross w środku?

Eclipse Cross to mały SUV, który oferuje przyzwoitą ilość miejsca w pierwszym i drugim rzędzie. To nie jest zbyt przestronne, ale jest wystarczająco dobre dla tego segmentu.

W porównaniu do innych małych SUV-ów, Eclipse Cross wydaje się stary. Podczas gdy model pochodzi z 2017 roku, który trochę się poprawia pod względem motoryzacyjnym pomimo aktualizacji w połowie życia w 2020 roku, platforma pod spodem sięga 2005 roku (gdzie była używana w takich rzeczach jak Outlander i Lancer poprzedniej generacji).

Zdobądź świetną ofertę już dziś

Zainteresowany tym samochodem? Podaj swoje dane, a połączymy Cię z członkiem zespołu Dysku.

Dzięki rozdzielnicy i ogólnemu układowi wydaje się stary, co oznacza również, iż jest znajomy i łatwy w nawigacji. Konsola środkowa ma przyzwoity rozmiar i są dwa uchwyty na kubki. Jednak reszta wnętrza wydaje się zarówno praktyczna, jak i przestarzała.

Uważam, iż pozycja siedząca jest nieco dziwna i niezbyt wygodna. Siedzenie wydawało się stosunkowo wysokie, choćby w najniższej pozycji, i nie było współmiernie dopasowane do dostępnej regulacji dzięki kolumny kierownicy.

Drugi rząd jest wystarczająco duży dla dzieci w fotelikach dziecięcych, ale siedzenia skierowane tyłem do kierunku jazdy i więksi dorośli popchnęliby związek z tyłu. W drugim rzędzie nie ma otworów wentylacyjnych, a bliższe przyjrzenie się ujawni podniesioną podłogę tego hybrydowego modelu typu plug-in, aby zmieścić akumulatory hybrydowe typu plug-in i okablowanie pod spodem.

But mierzy w 359L, co jest w porządku w tym segmencie, ale modele inne niż PHEV mierzą tutaj 405 litrów. Jest tu przyzwoity kawałek miejsca zajmowany przez obszar pod podłogą, który jest używany do kabli ładujących. Jest też zestaw do naprawy przebitej opony ze środkiem do uszczelniania opon, ponieważ nie ma miejsca na adekwatne koło zapasowe.

2023 Mitsubishi Eclipse Cross PHEV przekracza

Siedzenia Pięć Pojemność bagażnika 359L Siedzenia rozłożone
Fotele 626L złożone Długość 4545 mm Szerokość 1805 mm Wysokość 1685 mm Rozstaw osi 2670 mm

Czy Mitsubishi Eclipse Cross ma Apple CarPlay i Android Auto?

Infotainment jest dostępny za pośrednictwem 8,0-calowego wyświetlacza multimedialnego, który jest wspólny dla całej gamy. To także kolejny wskaźnik wieku modelu.

Chociaż w dzisiejszych czasach może mu brakować rozmiaru, ma funkcje Apple CarPlay i Android Auto, a także natywną nawigację (tylko dla tej klasy specyfikacji) i cyfrowe radio. System operacyjny wydaje się przestarzały i trochę niezgrabny, z elementami takimi jak korektor dźwięku.

Jednak maniacy energii mogą znaleźć i przekopać się do wykresów informacji dotyczących zużycia paliwa i energii, prawdopodobnie w celu maksymalnego rozciągnięcia każdej miary wydajności.

Wielofunkcyjny wyświetlacz przed kierowcą zapewnia kierowcy dostęp do kilku podstawowych odczytów oraz wyobrażenie o przepływie mocy między kołami, akumulatorem i silnikiem. Ale to jest podstawowe.

Dostępny jest również wyświetlacz przezierny, który może uchronić Cię przed przypadkowym przekroczeniem ograniczenia prędkości podczas jazdy. W przeciwieństwie do bardziej zintegrowanych przykładów tej technologii (które mogą wyświetlać bezpośrednio na przedniej szybie), ta jednostka zawiera mały półprzezroczysty ekran, który wychyla się z zestawu wskaźników i jest miejscem, w którym wyświetlany jest wyświetlacz.

Czy Mitsubishi Eclipse Cross to bezpieczny samochód?

Mitsubishi Eclipse Cross uzyskał pięciogwiazdkową ocenę bezpieczeństwa ANCAP w 2017 roku, kiedy model został wprowadzony na rynek. Ochrona dorosłych pasażerów uzyskała wynik 97 procent, podczas gdy dzieci (78 procent) i piesi (80 procent) wypadli niżej.

Ze względu na nowe zasady dotyczące dat ważności ocen, ocena bezpieczeństwa Eclipse Cross faktycznie wygaśnie w grudniu 2023 r. Chociaż sam pojazd nie zmieni się pod względem technologii i elementów konstrukcyjnych, ocena ANCAP wygaśnie.

2023 Mitsubishi Eclipse Cross PHEV przekracza

Ocena ANCAP Pięć gwiazdek (testowane w 2017 r.) Raport bezpieczeństwa Link do raportu ANCAP

Pogląd 32 obrazyPogląd 32 obrazy

Poprzednie Następne

Jaką technologię bezpieczeństwa posiada Mitsubishi Eclipse Cross?

Tylko ten topowy model Exceed otrzymuje coś, co nazywa się ultradźwiękowym łagodzeniem nieprawidłowego przyspieszenia, czyli autonomicznym układem hamulcowym przy niskiej prędkości, który działa za pośrednictwem czujników parkowania. Działa przy prędkościach do 10 km/h, co oznacza, iż ​​koncentruje się na obszarach takich jak parkingi i podjazdy i jest środkiem zapobiegającym sytuacjom, w których kierowca może pomylić pedał hamulca z pedałem przyspieszenia.

To silna marchewka, którą można wymachiwać przed kupującymi, próbując zepchnąć ich na droższy poziom. Ale biorąc pod uwagę miejskie i rodzinne ukierunkowanie tego małego SUV-a, miło byłoby zobaczyć tę technologię w całym asortymencie.

Inne technologie w tym samochodzie obejmują ostrzeganie przed kolizją z przodu i autonomiczne hamowanie awaryjne z wykrywaniem pieszych, ostrzeganie o opuszczeniu pasa ruchu, ostrzeganie o martwym polu, asystent zmiany pasa ruchu, ostrzeganie o ruchu poprzecznym z tyłu i automatyczne światła drogowe. Inne technologie obejmują adaptacyjny tempomat, automatyczne reflektory i wycieraczki z czujnikiem deszczu.

Ile kosztuje utrzymanie Mitsubishi Eclipse Cross?

Mitsubishi oferuje 10-letni program serwisowania z ograniczoną ceną, który jest zauważalnie dłuższy niż większość innych. Więc jeżeli planujesz długoterminową własność, możesz mieć pewność co do kosztów w ciągu dekady. Koszty są rozsądne, ale nie najtańsze: 1297 USD w ciągu trzech lat i 2245 USD w ciągu pięciu lat.

Bieganie przez pełne 10 lat kosztuje 5940 USD. Warto również zauważyć, iż cena zakupu hybrydy plug-in Eclipse Cross jest zauważalnie droższa niż zwykłego modelu, co wpływa na równanie kosztów posiadania.

Mitsubishi oferuje gwarancję do 10 lat, z pewnymi zastrzeżeniami. Pełna gwarancja na 10 lat/200 000 km ma zastosowanie tylko wtedy, gdy pojazd jest serwisowany u autoryzowanego dealera Mitsubishi i zgodnie z harmonogramem w dzienniku, jeżeli te warunki nie są spełnione, gwarancja powraca do pięciu lat/100 000 km.

Kompleksowe ubezpieczenie pojazdu Eclipse Cross Exceed PHEV kosztuje 1410,59 USD na podstawie porównawczej wyceny dla 35-letniego kierowcy płci męskiej mieszkającego w Chatswood w stanie NSW. Szacunki ubezpieczenia mogą się różnić w zależności od Twojej lokalizacji, historii jazdy i osobistych okoliczności.

Na pierwszy rzut oka
2023 Mitsubishi Eclipse Cross PHEV przekracza

Gwarancja Pięć lat, 100 000 km
10 lat, 100 000 km w przypadku serwisowania u dealerów Mitsubishi Okresy między przeglądami 12 miesięcy lub 15 000 km Koszt serwisu 1297 USD (3 lata)
2245 USD (5 lat) Deklarowany zasięg jazdy (NEDC) 55 km Zasięg jazdy (rzeczywisty) ~40 km Pojemność baterii 13,8 kWh Czas ładowania (AC Typ 2) 3,5–7 godzin Czas ładowania (DC CHAdeMO) 30 minut Czas ładowania (maksymalna szybkość) 25 minut (0–80%)

Czy Mitsubishi Eclipse Cross jest energooszczędny?

Podczas gdy Mitsubishi twierdzi, iż Eclipse Cross może przejechać ponad 50 km bez zużycia paliwa, nie licz na to w przypadku rzeczywistego użytkowania. Zobaczyliśmy numer, który był bliżej 40 km używając wyłącznie energii elektrycznej, ponieważ deklarowana przez Mitsubishi liczba jest uzyskiwana dzięki łagodniejszemu reżimowi testowemu NEDC.

Więc tak, możesz jeździć bez paliwa. A jeżeli codziennie dojeżdżasz do pracy na dystansie poniżej 20 km w każdym kierunku (i jest miejsce, w którym można go doładować każdej nocy), możesz zmniejszyć zużycie paliwa prawie do zera. Całkowite naciśnięcie pedału przyspieszy pracę silnika benzynowego, ale możesz też wybrać jazdę wyłącznie w trybie elektrycznym.

Dane dotyczące zużycia paliwa dla użytkownika końcowego będą nieuchronnie zależeć od tego, jak daleko pokonuje on podczas każdego przejazdu i jak podporządkowana jest jego gra typu plug-in. Wyobrażam sobie, iż większość nabywców PHEV będzie dobra pod tym względem. W przeciwnym razie, dlaczego płacisz tak dużo za podwójne układy napędowe?

Jeśli that”s wypadek, wy mogliście prawdopodobnie osiedlić się na figurze szczelnie do Mitsubishi”s roszczenie 1,9 l/100 km.

Jeśli bardziej prawdopodobne jest, iż użyjesz Eclipse Cross w trybie hybrydowym z rozładowanym akumulatorem, spodziewaj się zużycia około 7,0 l/100 km. W najgorszym przypadku zużyliśmy 7,3 l/100 km, ale mieliśmy nieco ciężki cykl jazdy po autostradzie (z niewielką szansą na hamowanie rekuperacyjne).

Zużycie paliwa Statystyki paliwa Zużycie paliwa Zużycie paliwa. (deklarowane) 1,9 l/100 km Zużycie paliwa. (w teście) 0–7,3 l/100 km Rodzaj paliwa 91-oktanowa benzyna bezołowiowa Pojemność zbiornika paliwa 60 l

Jak jeździ Mitsubishi Eclipse Cross?

Mitsubishi Eclipse Cross to elastyczny hybrydowy SUV typu plug-in, który skupia się na obniżeniu kosztów eksploatacji. Drugie oko wydaje się być skupione na łatwości użytkowania.

Jeśli pedałujesz spokojnie, hybrydowy Eclipse Cross z euforią pozostanie w trybie EV przez cały czas jazdy na krótkich dystansach. Jednak gdy poziom naładowania baterii spada podczas przeżuwania dostępnego zasięgu, ta ilość energii wydaje się zmniejszać. Zastosowania z pełną przepustnicą wymagają również silnika benzynowego w celu uzyskania dodatkowego ciągu, chyba iż wybierzesz tryb wyłącznie EV.

Kiedy mieszasz i dopasowujesz swoje źródła zasilania, gdy bateria jest wyczerpana lub potrzebujesz szybkiego przyspieszenia, jest to bezproblemowa sprawa. To Silnik benzynowy o pojemności 2,4 litra – który działa w wydajnym cyklu Atkinsona – może zacząć warczeć i miotać się podczas ciężkiej pracy, ale nie często trzeba prosić o wszystko, co ma.

W przeciwnym razie wrażenia z jazdy są w większości płynne między benzyną a elektrycznymi źródłami energii. Benzyna odpala i płynnie przechodzi na obroty, czego nie słychać poza dodatkowymi pomrukami i hałasami spod maski.

Jeśli jednak dysponujesz dużą pojemnością baterii, np bliźniacze silniki elektryczne (60 kW przód i 70 kW z tyłu) zapewniają wystarczającą ilość szumu do codziennej jazdy.

Ze względu na zdolność Eclipse Cross do hamowania regeneracyjnego, pedał hamulca może czasami wydawać się drewniany i daje się wyczuć zmianę (między hamowaniem regeneracyjnym a hamowaniem ciernym). Po pewnym czasie można się do tego przyzwyczaić, a pomaga regulacja poziomu hamowania regeneracyjnego w dół iw górę dzięki łopatek zamontowanych na kierownicy. Nie może zejść aż do poziomów jazdy jednym pedałem (jak inne), ale mimo to pomaga.

Jakość jazdy Eclipse Cross może zdradzić wagę pojazdu, który w tej specyfikacji wynosi prawie dwie tony. Czasami może wydawać się nieco zajęty i zbyt komunikatywny, zwłaszcza na załatanych i nierównych drogach na przedmieściach.

The układ napędu na wszystkie koła, który Mitsubishi nazywa Super-All Wheel Control (S-AWC), ma kilka mechanicznych asów w rękawie i pomaga samochodowi pokonywać zakręty z zaskakująco dużą reakcją i pewnością siebie. Ta waga bez wątpienia wchodziłaby w grę na pewnym etapie, ale do codziennej jazdy (z możliwością pewnego uniknięcia niebezpieczeństw) obsługa wydaje się dobrze dobrana.

Kluczowe szczegóły
2023 Mitsubishi Eclipse Cross PHEV przekracza

Silnik Benzynowy 2,4-litrowy silnik hybrydowy typu plug-in Moc 94 kW przy 4500 obr./min benzyna
60kW elektryczny (przód)
70 kW elektryczny (tył) Moment obrotowy 199 Nm przy 4500 obr./min benzyna
137 Nm elektryczny (przód)
195 Nm elektryczny (tył) Napęd Napęd na wszystkie koła Skrzynia biegów Wielomodowa przednia skrzynia biegów (benzyna),
Jednobiegowa (elektryczna) automatyczna Masa (z krawężnikiem) 1960 kg Typ koła zapasowego Zestaw naprawczy do opon Uciąg 1500 kg z hamulcem
750kg bez hamulca Promień skrętu 10,8m

Czy powinienem kupić Mitsubishi Eclipse Cross?

Nie ma wątpliwości, iż mijające lata sprawiły, iż Eclipse Cross poczuł się zmęczony, pomimo wprowadzenia tego hybrydowego układu napędowego typu plug-in. Nie pomaga fakt, iż dzięki nowemu Outlanderowi, który dzieli przestrzeń wystawową (który ma większą moc elektryczną, moment obrotowy i zasięg), ten układ napędowy wydaje się teraz być generacją za grą.

Nadal znajduje się w wyjątkowej pozycji pod względem wielkości i ceny, zwłaszcza od czasu, gdy Ioniq Hyundaia otrzymał niedawno kulę.

Z tego punktu widzenia Eclipse Cross wciąż jest atrakcyjny. Kupujący będą musieli poznać szczegóły, czy hybryda typu plug-in odpowiada ich potrzebom, a także mieć świadomość, iż dostępne są nowsze i świeższe opcje.

Podział ocen

2023 Mitsubishi Eclipse Cross PHEV Exceed Wagon

6.8/ 10

Informacje, rozrywka i łączność

Komfort wnętrza i opakowanie

Sam Purcell pisze o samochodach, jeździe na czterech kołach i biwakowaniu od 2013 roku i ma obsesję na punkcie wszystkiego, co jedzie dłużej, niż pamięta. Sam dołączył do zespołu w CarAdvice/Drive jako redaktor terenowy w 2018 roku, po tym jak zaczął pracować nad Unsealed 4X4 i 4X4 Adventures Pata Callinana.

Przeczytaj więcej o Samie Purcellu

Idź do oryginalnego materiału