Recenzja i jazda próbna Toyoty Sequoia TRD Pro 2023

2 lat temu

Toyota Sequoia była kiedyś uważana za pasierba marki, ponieważ utrzymywała swoje miejsce bez zwracania na siebie większej uwagi. Jednak ci, którzy poznali Sequoię, byli w większości zadowoleni ze wszystkiego, co miała do zaoferowania sprawdzonemu, dużemu SUV-owi z nadwoziem na ramie, z pewnymi terenowymi kotletami, które nie przyćmiły jego uspokojenia na drodze. Rozpoczynając nową, przeprojektowaną trzecią generację, Toyota Sequoia zbliża się pod względem stylistyki i oferty do swojego rodzeństwa Tundra, w którym wszystkie Sequoie są teraz pojazdami hybrydowymi z kilkoma poziomami wyposażenia, oferującymi wytrzymałe możliwości, ale zyskującymi nowe uznanie za wszechstronność w dużym SUV-ie pakiet.

Toyota zmieniła coś w swojej linii SUV-ów, gdzie Land Cruise nie jest już dostępny w USA. Zamiast tego nowa Sequoia częściowo wypełnia tę lukę kilkoma poziomami wyposażenia, w tym Sequoia TRD Pro, którego doświadczyłem w tym tygodniu. Nowy styl Toyoty Sequoia w większości naśladuje nową Tundrę, co niekoniecznie jest wadą. Jednak styl może być dla niektórych nabytym gustem, w zależności od poziomu wyposażenia, gdzie istnieją unikalne wzory grilla, które mogą sprawić, iż Sequoia będzie wyglądać lub złamać ją w dziale wyglądu, w zależności od twojego odbioru dużych SUV-ów. TRD Pro nabiera wyjątkowego wyglądu dzięki przyciemnionym rozbłyskom błotników w stylu kamuflażu, kutym 18-calowym kołom TRD firmy BBS z 33-calowymi oponami terenowymi Falken Wildpeak, bagażnikowi dachowemu generującemu hałas wiatru, dużemu przedniemu bagażnikowi TRD pod podwoziem osłona podwozia i dostępność tego przyciągającego wzrok koloru zewnętrznego lakieru Solar Octane w moim pojeździe testowym.

Osiągi i charakter jazdy

Nowa Toyota Sequoia 2023 jest wyłącznie hybrydą, w której wykorzystuje silnik Tundra twin-turbo V6 z wyższym poziomem wyposażenia w połączeniu z silnikiem elektrycznym, aby wytworzyć łącznie 437 koni mechanicznych i moment obrotowy 583 lb-ft. Ta moc jest przekazywana przez 10-biegową automatyczną skrzynię biegów, a na autostradzie istnieje tylko opcja napędzania tylnych kół lub przełączenia na wysoki lub niski poziom napędu na cztery koła, przeznaczony do jazdy w terenie za pośrednictwem system 4WD w niepełnym wymiarze godzin.

Moc nowej Toyoty Sequoia jest potężna i prawie nigdy nie sprawia, iż ​​chcesz więcej. Jest schludny sposób, w jaki silnik elektryczny działa w wielu przypadkach jako wypełniacz mocy i daje Sequoia niezły kopniak momentu obrotowego w całym paśmie mocy, umożliwiając dużemu SUV-owi rozpędzenie się do 60 mil na godzinę w około 6,3 sekundy. Na szosie Sequoia TRD Pro zaskakująco dobrze się czuje, zapewniając płynną ogólną jakość jazdy pomimo większego prześwitu i amortyzowanego zawieszenia, które jest dostrojone do zadań terenowych. Amortyzatory FOX, ze swoimi dużymi zbiornikami, dość dobrze dostosowują się do różnych nawierzchni, na których jakość jazdy nie jest poświęcana ani dostrajana tylko w jednym celu. Zasadniczo Toyota Sequoia TRD Pro jest łatwa w prowadzeniu, jeżeli przyzwyczaisz się do dość wysokiej i kwadratowej maski, co często zmusza cię do korzystania z systemu kamer 360 stopni z dodatkowymi widokami, aby poruszać się po wątpliwym terenie. Większość z 6150 funtów Toyoty Sequoia TRD Pro sprawia wrażenie ukrytej tam, gdzie Sequoia prawie nigdy nie czuje się niechlujnie lub poza kontrolą.

Holowanie jest przez cały czas rzeczą w Sequoia TRD Pro, gdzie można holować do 9020 funtów, czyli tylko o 500 funtów mniej niż model 2WD inny niż TRD Pro. Duże boczne lusterka wsteczne można elektrycznie rozsuwać, aby zapewnić lepszą widoczność do tyłu podczas holowania. Jednak lusterka, choćby w ich normalnym położeniu, wymagają trochę czasu, aby się przyzwyczaić, ponieważ zasłaniają niektóre widoki z boku. Korzystanie z trybów trakcji Multi-Terrain Select i kontroli pełzania umożliwia Sequoia TRD Pro opanowanie trudnego terenu w połączeniu z unikalną konfiguracją zawieszenia i oponami terenowymi. Widzę, iż nowa Sequoia nie ma problemów z konkurowaniem z konkurencją, od wielu nowicjuszy po off-roadową scenę dużych SUV-ów.

Oszczędność paliwa

Jako hybryda, nowa Toyota Sequoia TRD Pro ma spójną podstawę zużycia paliwa odpowiadającą szacunkom EPA wynoszącym 19 mpg w mieście, 22 mpg na autostradzie i 20 mpg łącznie w prawdziwym świecie. System start-stop, wraz z przejściem z silnika benzynowego i elektrycznego, są w większości płynne. Jednak w Sequoia TRD Pro uruchamianie silnika jest bardziej zauważalne niż to, czego doświadczyłem w Toyocie Tundra Capstone, głównie ze względu na Sequoia TRD Pro z wydechem TRD, który próbuje nadać silnikowi V6 z podwójnym turbodoładowaniem średni warkot – ale jest tylko tyle możesz zrobić, aby V6 brzmiało dobrze.

Wnętrze i technologia

Nowa Toyota Sequoia 2023 w naturalny sposób podnosi swoje wyrafinowanie, ale ogólny charakter wnętrza pozostaje współczesny z nieco archaicznym wyczuciem, co przypisuję tradycji Toyoty, która jest wierna stosowaniu sprawdzonego sprzętu ze względu na jego trwałość i niezawodność. Część tego uczucia przenosi się na nowy cyfrowy zestaw wskaźników, który wykorzystuje prosto wyglądającą grafikę wraz z przełącznikami dwustabilnymi, pokrętłami i przyciskami, a wszystko to ma solidny charakter. Tam, gdzie technologia wydaje się bardziej zmodernizowana, znajduje się duży 14-calowy ekran dotykowy systemu informacyjno-rozrywkowego, który ma uproszczone podejście do obsługi z wybranymi podstawowymi funkcjami zajmującymi cały ekran. To tutaj wyjaśniłem, iż Toyota mogła lepiej wykorzystać nieruchomość na dużym ekranie z funkcjami podzielonego ekranu, ale pozostaje ci korzystanie z jednej podstawowej funkcji na raz, co w większości przypadków nie jest takie złe.

Integracja bezprzewodowych Apple CarPlay i Android Auto działa dobrze, podobnie jak reakcja systemu informacyjno-rozrywkowego i naturalne polecenia głosowe.

We wnętrzu jest przyzwoita ilość twardego plastiku, ale to zależy od tego, czy Sequoia zachowuje swoje surowe podejście, które powiela to, co można znaleźć w podobnych nowych wykończeniach Tundra. Tapicerka Sequoia TRD Pro, podobnie jak w nowej Tundrze TRD Pro, ma unikalne siedzenia w kamuflażu z ogrzewaniem i wentylacją z przodu. Fotele kapitańskie w drugim rzędzie są wygodne, ale brakuje im ogrzewania lub wentylacji, które można znaleźć tylko w wykończeniach Sequoia Platinum lub Capstone. Siedzenia w trzecim rzędzie, z wystarczającą ilością miejsca dla trzech pasażerów, są łatwo dostępne przez siedzenia w drugim rzędzie, które składają się pneumatycznie w dwóch krokach. Jedynym minusem, o którym się dowiedziałem, jest to, iż trzeci rząd ma ograniczoną przestrzeń nad głową i okazuje się, iż znajduje się w dziwnym położeniu, które nie składa się całkowicie płasko, aby uzyskać dodatkową przestrzeń ładunkową.

Przestrzeń ładunkowa jest w większości taka, jakiej można się spodziewać po tak dużym SUV-ie, ale brak możliwości złożenia trzeciego rzędu na płasko zajmuje trochę miejsca. Pozostawiając siedzenia na miejscu, masz nieco ponad 22 stopy sześcienne przestrzeni, składając trzeci i drugi rząd, masz prawie 87 stóp sześciennych miejsca do pracy, z dostępem przez bezdotykową elektryczną klapę bagażnika.

Bezpieczeństwo

Najnowszy pakiet Safety Sense 2.5 firmy Toyota obejmuje wszystkie oczekiwane funkcje bezpieczeństwa czynnego, takie jak dynamiczny tempomat radarowy w pełnym zakresie prędkości, przedni system ostrzegania przed kolizją z wykrywaniem pieszych, ostrzeganie o opuszczeniu pasa ruchu/utrzymywanie z asystentem kierowania, asystent znaków drogowych, ostrzeganie o martwym polu z ostrzeżeniem o ruchu poprzecznym z tyłu i hamowaniem awaryjnym oraz automatycznymi światłami drogowymi, w tym wyjątkowo jasną listwą świetlną TRD LED, którą można ustawić tak, aby włączała się wraz ze światłami drogowymi.

Cena

Toyota Sequoia zbliża się do segmentu dużych SUV-ów w większości na własnych warunkach, a odchodząc od oczekiwanej niezawodności Toyoty i będąc hybrydą, istnieje wbudowana premia, której niektórzy oczekują, co wynika głównie z wyższych cen najlepszych poziomy wykończenia. Począwszy od 58 395 USD, Toyota Sequoia jest na szanowanym poziomie, biorąc pod uwagę hybrydowy układ napędowy. Przechodząc do Sequoia TRD Pro, patrzysz na sprawdzoną cenę 80 591 USD, która obejmuje opłatę za dostawę, przetwarzanie i obsługę w wysokości 1 595 USD.

OBSERWUJ NAS DZISIAJ:

Idź do oryginalnego materiału