
Volkswagen zaprezentował drugą generację modelu T-Roc, jednego ze swoich najlepiej sprzedających się SUV-ów.
Nowa odsłona popularnego crossovera została opracowana od podstaw, jest wyraźnie większa od poprzednika, a we wnętrzu oferuje wyższą jakość wykończenia i technologie znane z wyższych segmentów. W europejskiej ofercie znajdą się wyłącznie zelektryfikowane silniki benzynowe.
Nowy T-Roc jest o ponad 12 cm dłuższy od swojego poprzednika, co wpłynęło na zmianę proporcji i, jak twierdzi producent, nadało sylwetce więcej dynamiki. Zwiększone wymiary przełożyły się na przestronniejsze wnętrze oraz większy o 30 litrów bagażnik, którego pojemność wynosi teraz 475 litrów. We wnętrzu zastosowano materiały wyższej jakości, w tym miękkie powierzchnie i deskę rozdzielczą pokrytą tkaniną. Centralnym elementem jest nowy system infotainment z ekranem o przekątnej 10,3 lub 12,9 cala.
Technologie z wyższej półki
Druga generacja T-Roca, zbudowana na platformie MQB evo, zyskała dostęp do wielu systemów i rozwiązań znanych z droższych modeli, takich jak Tiguan czy Tayron. Nowością w tym segmencie jest opcjonalny wyświetlacz head-up, który prezentuje informacje bezpośrednio na przedniej szybie.
Dostępny będzie również zaawansowany asystent parkowania Park Assist Pro, który umożliwia zdalne wprowadzanie i wyprowadzanie auta z miejsca parkingowego dzięki telefona, a także potrafi zapamiętać i automatycznie powtórzyć manewr parkowania na dystansie do 50 metrów. Lista opcji obejmuje m.in. kamery 360 stopni, system audio Harman Kardon czy fotel kierowcy ergoActive z funkcją masażu.
Wyłącznie zelektryfikowane napędy
Volkswagen T-Roc nowej generacji na rynku europejskim będzie dostępny wyłącznie ze zelektryfikowanymi silnikami benzynowymi z turbodoładowaniem. W momencie premiery rynkowej oferta będzie obejmować dwa napędy typu mild hybrid 48V (1.5 eTSI) o mocy 116 KM i 150 KM. Obie wersje będą standardowo łączone z 7-biegową skrzynią automatyczną DSG i napędem na przednie koła.
W późniejszym terminie gamę uzupełnią dwa nowe napędy w pełni hybrydowe (HEV), a także wersja z napędem na cztery koła 4MOTION (w połączeniu z silnikiem 2.0 TSI mHEV) oraz najmocniejszy wariant T-Roc R.
Producent uprościł również strukturę oferty, redukując liczbę dostępnych pakietów o połowę. Gama będzie składać się z czterech głównych wersji wyposażenia: bazowej Trend, lepiej wyposażonej Life oraz dwóch topowych – Style i R-Line. Pierwsza generacja T-Roca od swojej premiery w 2017 roku znalazła ponad dwa miliony nabywców na całym świecie.
Nowy VW T-Roc – galeria zdjęć



















Widziałem nowego VW ID. EVERY1 – elektromobilność dla wszystkich
Jeśli artykuł Volkswagen prezentuje nowego T-Roca. Bestseller urósł i stał się bardziej cyfrowy [galeria] nie wygląda prawidłowo w Twoim czytniku RSS, to zobacz go na iMagazine.