Skoda ma odpowiedź na śmiesznie tanie Renault. Drzwi do salonów czeskiej marki się tu nie zamykają

2 godzin temu

Choć Renault Clio ze swoją niską ceną podbija kolejne rynki w Europie, to rywale nie zamierzają się temu biernie przyglądać. Francuski hatchback stracił prowadzenie w jednym z krajów, gdy świetny miesiąc zaliczyła tam Skoda. Jej modele obsadziły całe podium, a jeden z nich objął prowadzenie w rocznej statystyce.

To może być wyjątkowo dobry rok dla Renault Clio w Europie, ale liczba krajów, w których będzie bestsellerem może nie być tak liczna jak się mogło wydawać. Oczywiście wszystko jest w grze, ale sprawa jest szczególnie interesująca na dość małym rynku Macedonii Północnej. Z raportu CE Auto wynika, iż od stycznia do lipca 2025 r. zarejestrowano tam tylko 4 236 samochodów. To choćby o 6,3 proc. mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Tam niekiedy każda rejestracja może być na wagę złota.

Skoda Octavia. // fot. materiały prasowe

Skoda Octavia na czele

Pokazuje to zresztą najnowszy ranking modelowy, w którym doszło do zmiany lidera. Na pierwsze miejsce wskoczyła Skoda Octavia (193 szt.), spychając Renault Clio (187 szt.) na drugą lokatę. Podium po 7 miesiącach uzupełnia bestseller lipca, czyli Skoda Kamiq (167 szt.). SUV czeskiej marki wypchnął z czołowej trójki Toyotę Corollę (166 szt.) o dosłownie jedną rejestrację.

Renault Clio. // fot. materiały prasowe

Zaciętą rywalizację widać też w przypadku Top 5, bo Kia Sportage (137 szt.) ma już tylko 2 rejestracje zapasu nad Citroenem C3 (135 szt.). Ten drugi w lipcu odrobił… 3 szt. Powyżej 100 egzemplarzy po 7 miesiącach miały na liczniku jeszcze Hyundai Tucson (110 szt.) i Skoda Scala (105 szt.). Ta ostatnia zapewniła zresztą czeskiemu producentowi obsadzenie miesięcznego podium (wraz z Kamiqiem i Octavią). W Top 10 macedońskiego rynku znajdują się jeszcze Suzuki Vitara (96 szt.) i Volkswagen Taigo (83 szt.).

Skoda Kamiq. // fot. materiały prasowe producenta

Chiński model w Top 10 miesiąca

W zeszłym miesiącu Skodzie Kamiq do zwycięstwa wystarczyło 35 rejestracji. Nowy lider rynku, czyli Octavia też miała trójkę z przodu (30), a Scala (28) otarła się o ten rezultat. Względnie udany lipiec miały też Toyota Corolla (27) i SEAT Ibiza (23). Na uwagę zasługuje 9 miejsce chińskiego Geely Coolray, na co potrzeba było tylko 15 rejestracji. Takiego wyniku w poprzednim miesiącu nie uzyskało choćby Renault Clio (tylko 11 szt.), co miało istotne znaczenie na utratę prowadzenia.

Idź do oryginalnego materiału