Hyundai Ioniq 6 2023 jest inny. Elektryczny sedan może dzielić podstawy E-GMP z elektrycznym hatchbackiem Ioniq 5, ale jego aerodynamiczna konstrukcja nie tylko optymalizuje zasięg, ale także wyróżnia się. Inność jest odważna, a odwaga jest dobra, zwłaszcza w rodzącym się świecie pojazdów elektrycznych, który wygląda bardziej podobnie niż inaczej.
Sedan Ioniq 6 to najbardziej aerodynamiczny samochód produkcyjny w historii marki, charakteryzujący się bardzo niskim współczynnikiem oporu powietrza wynoszącym 0,22 (0,21 na rynkach, na których stosuje się lusterka boczne oparte na kamerach). To prawie pasuje do płyt CD z najlepszymi samochodami elektrycznymi, takimi jak Świadome Powietrze, Mercedes EQSi Tesla Model S. Te luksusowe flagowe sedany kosztują co najmniej dwa razy więcej i rozciągają się co najmniej o stopę dłużej, co sprawia, iż kompaktowe zyski aerodynamiczne Hyundaia są jeszcze bardziej imponujące.
W prawdziwym świecie lub wersji rzeczywistego świata EPA, aerodynamika Ioniq 6 przekłada się częściowo na zasięg 361 mil i ocenę wydajności 4,2 mil na kwh dla modelu SE Long Range.
Aero ma znaczenie. Zwłaszcza, gdy próbuje się przeszkodzić w benchmarku. Ioniq 6 poza Teslą to Tesla Model 3 Long Range AWD z zasięgiem 358 mil i wydajnością 3,9 mil na kWh. Nie jest tak szybki ani sportowy jak Model 3, ale dla wielu właścicieli pojazdów elektrycznych wydajność ma większe znaczenie niż sportowy charakter.
2023 Hyundai Ioniq 6
Hyundai robi to ze stylem. Wykorzystuje ten sam akumulator 77,4 kWh i silniki synchroniczne z magnesami trwałymi, co pokrewne Hyundai Ioniq 5 w wersji hatchbackktóry w swojej najbardziej wydajnej formie jednosilnikowej ma odpowiedni zasięg 303 mil i ocenę 3,3 mil na kWh.
Sedan rozciąga się prawie o dziewięć cali dłużej niż Ioniq 5, ale jego rozstaw osi wynoszący 116,1 cala jest o 2,0 cale krótszy. Jest również o ponad cztery cale niższy i ma o pół cala niższy prześwit. Waży również około 50 funtów mniej, średnio około 4300 funtów z jednym silnikiem i dużym akumulatorem lub około 4550 funtów w modelach z dwoma silnikami.
Ioniq 6 wychodzi z cienia Ioniq 5 i kontynuuje motoryzacyjną ewolucję na swoich zakrętach, przenosząc projekt inspirowany kadłubem samolotu Stout Scarab z lat 30. do współczesności. Jest choćby ukłon w stronę ikony ikon w Porsche 911 Carrera z lat 70. i jego tylnym ogonie.
To jest Hyundai. Sprawia, iż patrzysz dwa razy, zanim zauważysz odznakę.
2023 Hyundai Ioniq 6
2023 Hyundai Ioniq 6
2023 Hyundai Ioniq 6
2023 Hyundai Ioniq 6
O co chodzi z 700 pikselami parametrycznymi?
Równe klamki drzwi i pikselowy motyw projektowy to jedyne zewnętrzne relacje z Ioniq 5, a Ioniq 6 naprawdę opiera się na pikselacji. Sprawia, iż światła do jazdy dziennej wyglądają jak mini tacki na kostki lodu; składają się one ze świateł cofania, tylnego paska świetlnego i lampek kontrolnych w lusterkach bocznych. Maleńkie kwadraty zdobią prawie każdą powierzchnię we wnętrzu, na panelach drzwi, pedale, wykończeniu deski rozdzielczej, progach drzwi, osłonie głośników i ładowarce do telefona. Zastępują choćby znaczek Hyundai na kierownicy czterema podświetlanymi kropkami, które są alfabetem Morse’a dla litery H. Te kropki tymczasowo zmieniają kolory podczas przełączania trybów jazdy z niebieskiego dla Normalnego na zielony dla Eco i czerwony dla Sport.
Jak jeździ Hyundai Ioniq 6 2023?
Większość czasu spędziłem w załadowanym modelu Limited AWD z 20-calowymi kołami, który jest na szczycie listy za 57 215 USD, wliczając miejsce docelowe. Uderza 60 mil na godzinę w 5,1 sekundy i chociaż nie wyskakuje z linii, jak niektóre inne pojazdy elektryczne, jest wystarczająco szybki, aby wyprzedzić ruch uliczny.
Większość Ioniq 6 korzysta z akumulatora o pojemności 77,4 kWh i ma do wyboru pojedynczy silnik synchroniczny z magnesami trwałymi z napędem na tylne koła lub konfigurację z dwoma silnikami i napędem na wszystkie koła. Później tego lata Hyundai zaoferuje podstawowy SE Standard Range z akumulatorem o pojemności 53 kWh i zasięgiem 240 mil za 42 715 USD.
Wersja jednosilnikowa o mocy 168 kW wytwarza 225 KM i moment obrotowy 258 Nm, a do 60 mil na godzinę osiąga 7,4 sekundy. Konfiguracja z dwoma silnikami wykorzystuje silnik o mocy 75 kW z przodu i silnik o mocy 165 kW z tyłu, które łącznie dają 320 KM i 446 funtów na stopę, tak samo jak w Ioniq 5.
Pięć trybów jazdy to Eco, Normal, Sport, Snow i Custom. Sport dostosowuje wyczucie kierownicy z domyślnego lekkiego wyczucia do większego oporu i automatycznie rozdziela moment obrotowy między osie, aby uzyskać najlepszą przyczepność w oparciu o dane wejściowe. Tryb Eco to prawie cały napęd na tylne koła, a tryb Snow rozdziela moment obrotowy równomiernie. Podczas mojej jazdy poza Scottsdale przyczepność na oponach Pirelli P Zero mojego samochodu testowego nigdy nie została przetestowana do granic możliwości, ale sedan dość dobrze utrzymywał równowagę, ale samochód zauważalnie przechylał się na zakrętach, pomimo niższej pozycji sedana.
2023 Hyundai Ioniq 6
2023 Hyundai Ioniq 6
2023 Hyundai Ioniq 6
Niezależnie od wyposażenia Hyundai wyposaża Ioniqa 6 w niezależne zawieszenie z kolumnami MacPhersona z przodu i wielowahaczowymi z tyłu. Gumowe tuleje zastępują tuleje hydrauliczne w Ioniq 5, aby zminimalizować wibracje na drodze, a amortyzatory wrażliwe na częstotliwość z większym przepływem oleju służą do lepszej reakcji na prędkość i warunki drogowe. Jest cichszy i spokojniejszy niż Model 3, ale nie tak zwinny.
Ioniq 6 wydaje się idealnym kandydatem do bardziej zorientowanego na wydajność modelu N, ale Debiut Hyundaia Ioniq 5N pierwszy w lipcu, z obniżonym zawieszeniem, elektronicznym tylnym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu i trybem driftu. Ciekawy.
Na razie Ioniq 6 jest żwawy, ale nie sportowy, responsywny, ale niekoniecznie szybki, a przede wszystkim jest to spokojny, cichy sedan zoptymalizowany pod kątem wydajności.
Zasięg i wydajność Ioniq 6
Rozmiary kół i opon mają duży wpływ na wydajność. SE Long Range z 18-calowymi kołami ma szacowany przez EPA zasięg 361 mil i ocenę 4,2 mil na kWh.
W cięższych modelach SEL i Limited RWD z 20-calowymi kołami zasięg spada do 305 mil i 3,5 mil na kWh.
Cztery ustawienia hamowania rekuperacyjnego dostępne dzięki łopatek na kierownicy mogą regulować skuteczność. Tryb jazdy jednym pedałem wymaga pewnej modulacji przepustnicy, aby uniknąć charakterystycznej przyczepności.
SE AWD z 18-calowymi kołami ma zasięg 316 mil i wydajność 3,6 mil / kWh, podczas gdy SEL lub Limited AWD z 20-calowymi kołami spada do 270 mil i 3,1 mil / kWh. Dla porównania, Tesla Model 3 Long Range AWD osiąga 358 mil i 3,9 mil na kWh.
Dlaczego warto kupić Hyundaia Ioniq 6?
Nie jest tak praktyczny jak Ioniq 5, z linią dachu, która wcina się w przestrzeń nad głową z tyłu i powoduje wykrzywienie 6-metrowych pasażerów. Jednak 39,2 cala miejsca na nogi z tyłu jest wyjątkowe jak na sedana tej wielkości. Złożenie tylnych siedzeń dzielonych w proporcji 60/40 nie otwiera dużo pionowej przestrzeni z wąskiego bagażnika o pojemności 11,2 stopy sześciennej. Nie jest też tak zaawansowany technologicznie ani tak sportowy jak Tesla Model 3.
2023 Hyundai Ioniq 6
2023 Hyundai Ioniq 6
2023 Hyundai Ioniq 6
Ale jest to wartość względna, mimo iż nie kwalifikuje się do najnowszej iteracji federalnej ulgi podatkowej na EV w wysokości 7500 USD. Standardowe wyposażenie obejmuje podgrzewane przednie siedzenia, elektrycznie sterowany fotel kierowcy, pięć portów USB, 12,3-calowy cyfrowy zestaw wskaźników, 12,3-calowy ekran dotykowy oraz przewodową kompatybilność z Apple CarPlay i Android Auto. Tak, przez cały czas nie ma bezprzewodowej łączności ze telefonem dla Hyundaia. Zaktualizowany kontroler telefona Digital Key nie wymaga już subskrypcji i ma większą funkcjonalność.
Standardowa technologia wspomagająca kierowcę obejmuje automatyczne hamowanie awaryjne, monitory martwego pola, aktywną kontrolę pasa ruchu, automatyczne światła drogowe i adaptacyjny tempomat aż do zatrzymania. Nowe czujniki radarowe z przodu iz tyłu, a także nowy sprzęt do kamer sprawiają, iż technologia wspomagania kierowcy jest bardziej wszechstronna w wykrywaniu rowerzystów, pieszych i skręcających samochodów.
Opcje, takie jak ładowanie dwukierunkowe w najlepszych modelach, umożliwiają ładowanie pojazdu do ładunku w celu zasilania urządzeń, narzędzi lub sprzętu kempingowego.
Jego wartość, a także zasięg i wydajność to przekonujące powody, aby szukać modelu Ioniq 6 2023.
Ale najbardziej przekonującym powodem jest to, iż jest inny. Czasami to robi różnicę.
Hyundai zapłacił za zakwaterowanie i przelot dla Motor Authority, aby przedstawić ten raport z pierwszej ręki.