Raptor T1+ przejdzie prawdziwy test w Maroku

moto-przestrzen.pl 8 godzin temu

Najtrudniejszy długodystansowy rajd terenowy na świecie wymaga najlepszych kierowców. Ford Performance przystępuje do pierwszej próby w nadchodzącym Rajdzie Maroka, wyścigu poprzedzającym legendarny Rajd Dakar. W barwach teamu Ford Performance wystartują w Maroku dwaj najbardziej znani kierowcy off roadowi świata – Matthias Ekström i Carlos Sainz Senior.

Ekström, który może się pochwalić zdobyciem tytułu mistrza Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata i czterokrotny mistrz Dakaru, Carlos Sainz, uzupełniają skład kierowców Forda na Dakar 2025, dołączając do asa amerykańskiego off‑roadu Mitcha Guthrie Juniora i dwukrotnego mistrza Dakaru Naniego Romy. Zarówno wszyscy kierowcy, jak i ich piloci zdobywali wcześniej doświadczenia na trasach Dakaru.

„Naszym celem było zbudowanie zróżnicowanego, silnego zespołu i osiągnęliśmy to dzięki Mattiasowi i Mitchowi” – powiedział Mark Rushbrook, dyrektor globalny Ford Performance Motorsports. „Mamy w składzie mistrzów Dakaru i wschodzące gwiazdy, a każdy z kierowców jest w stanie w pełni wykorzystać potencjał Forda Raptora T1+. Rajd Maroka to ostatnia szansa przed Dakarem, by wycisnąć z maszyn i ludzi jak najwięcej i zamierzamy z niej skorzystać.”

Rajd Maroka będzie miał najważniejsze znaczenie w pracach rozwojowych nad Fordem Raptorem T1+ przed Rajdem Dakar w 2025 roku, a dla zespołu stanowi poligon doświadczalny, umożliwiający dopracowanie pojazdu w realnych warunkach rajdowych.

Ekström i Sainz wezmą udział w Rajdzie Maroka 2024, który odbędzie się 4-11 października i będzie istotnym punktem w kalendarzu planowanych imprez terenowych. Obaj kierowcy zmierzą się z trudnym marokańskim terenem za kierownicami dwóch specjalnie skonstruowanych do rywalizowania w off‑roadzie pick-upów Ford Raptor T1+. Pojazdy zostały zaprojektowane we współpracy z wieloletnim partnerem Ford Performance, firmą M-Sport, z myślą o stawianiu czoła ekstremalnym wymaganiom rajdów pustynnych.

Rozległe umiejętności Ekströma, zdobywane na trasach rajdowych i wyścigowych torach, będą procentować obok doświadczenia i dokonań Sainza, rekordzisty w liczbie zwycięstw w Rajdzie Dakar.

„Dołączenie do Ford Performance, zarówno podczas Rajdu Maroka 2024, jak i Dakaru 2025 to dla mnie niesamowita okazja” – powiedział Ekström. „Cieszę się na myśl o starcie w Raptorze T1+ obok takiej legendy, jak Carlos. Rajd Maroka będzie idealnym sprawdzianem przed Dakarem i chciałbym się przekonać, co możemy wspólnie osiągnąć”.

Ford Raptor T1+, reprezentujący najwyższe możliwości inżynierii Forda, dysponuje zaawansowanym zawieszeniem, potężnym silnikiem V8 i dzielnością terenową, pozwalającą na pokonywanie najtrudniejszych bezdroży Potencjał Raptora T1+ zademonstrował w sierpniu, podczas debiutanckiego startu w Hungarian Baja, Nani Roma, uzyskując najszybszy czas spośród wszystkich zawodników.

Raptor, jako marka sama w sobie kojarzona z doskonałymi osiągami terenowymi, stanowi fundament aspiracji off‑roadowych Forda. Emblemat Raptor jest gwarancją wysokiej trwałości i mocy w najtrudniejszych rywalizacjach sportowych na świecie.

Matthew Wilson, dyrektor programu w M-Sport, przedstawił strategię zespołu: „Doświadczenie, które zdobędziemy podczas Rajdu Maroka, będzie miało najważniejsze znaczenie dla dalszego udoskonalania pick-upa na Dakar 2025. Z takimi zawodnikami, jak Mattias i Carlos za kierownicami Raptorów T1+ mamy silne atuty, aby rywalizować o najwyższe lokaty.”

Udział Ford Performance w Dakarze 2025 oznacza nowy rozdział w rozwoju marki, która postawiła sobie za cel osiągnięcie sukcesu w jednej z najbardziej wyczerpujących imprez w sportach motorowych na świecie. Skład, w którym spotykają się doświadczeni mistrzowie Dakaru i wschodzące gwiazdy off‑roadu, pozwala Fordowi na podjęcie tego nieprzeciętnie trudnego sportowego wyzwania. Zespół będzie koncentrował się na pracach rozwojowych nad pojazdem, udoskonalaniu strategii i przygotowaniu kierowców podczas Rajdu Maroka 2024, który będzie decydującym etapem na drodze do ostatecznego celu: pozostawienia swojego śladu w annałach Rajdu Dakar.

Idź do oryginalnego materiału