Wyprzedzą Dacie i z nowym wariantem mini SUV-a będą numerem jeden. Pierwszy cennik to wielkie zaskoczenie

14 godzin temu

Nie jest tajemnicą, iż trudno jest wyprzedzić Dacię w rankingach popularności. Budżetowa rumuńska marka łatwo tronu nie oddaje i wzbogaca swoją w ofertę np. o nowe warianty topowego SUV-a. Problem w tym, iż konkurenci nie śpią i walka na cenniki dopiero się rozkręca. Napęd hybrydowy i modne nadwozie to główne argumenty przemawiające za sukcesem rynkowym.

Gamę Citroena C3 uzupełnia nowa wersja hybrydowa

Prawdą jest, iż samochody z silnikiem diesla nie sprzedają się już jak ciepłe bułeczki. Kierowcy w Europie, chociaż wszędzie chcąc zaoszczędzić na zużyciu paliwa, stawiają w tej chwili na hybrydy, chociaż nowe diesle też przez cały czas kupują to w mniejszej ilości. W każdej z tych konfiguracji nieoczekiwanym rywalem dla SUV-a od Dacii stał się Citroen C3. Nie będący SUV’em, tylko bardziej crossoverem.

Z nową wersją zadebiutował właśnie w hiszpańskim cenniku, uzupełniając gamę modelu C3, a klienci marki robią oczy jak pomarańcze. Popularny model wzbudzał ogromne oczekiwania co do relacji pomiędzy kosztami, wydajnością i korzyściami ekologicznymi. Ceny jednak zaskoczyły choćby ekspertów z branży. W kraju gdzie dzięki łagodnemu hybrydowemu układowi napędowemu pojazd otrzymuje od DGT pożądane oznaczenie ECO, to najważniejszy czynnik. To prawdziwa przyjemność zapłacić kilka za nowiutki samochód z salonu po to, by uniknąć ograniczeń w ruchu drogowym w dużych miastach.

Część mechaniczna Citroëna C3 Hybrid, którego nie ma jeszcze w polskim cenniku, jest jedną z jego największych zalet. Mini SUV wyposażony w turbodoładowany silnik o poj. 1,2 l współpracuje z 48- woltowym systemem miękkiej hybrydy (MHEV). Taka kombinacja umożliwia dostarczenie maksymalnej mocy 100 KM (205 Nm) na przednie koła za pośrednictwem 6-biegowej, automatycznej skrzyni biegów e-DCS6. Hybrydowy Citroen C3 osiąga prędkość 100 km/h w 10,6 sekundy i rozpędza się do 160 km/h. Przy tym według producenta utrzymuje średnie zużycie paliwa na poziomie 5,2 litra/100 km. Spójrzmy zatem na wersje wykończenia i oferowane wyposażenie.

foto: Citroen

Francuski mini SUV może się pochwalić zaskakująco obszerną listą funkcji

Jeśli chodzi o wyposażenie Citroena C3 Hybrid, to w hiszpańskim cenniku pojawił się w dwóch poziomach wykończenia: You+Pack Plus oraz Max.
Ta pierwsza pozytywnie zaskakuje obszerną listę funkcji. Wyposażenie mini SUV-a w tym wariancie obejmuje m.in.:
-17-calowe stalowe felgi,
– reflektory LED,
– system informacyjno-rozrywkowy z ekranem dotykowym o przekątnej 10,25 cala,
– Android Auto i Apple CarPlay,
– wiele systemów zaawansowanych systemów bezpieczeństwa, takich jak Active Safety Break, ostrzeganie przed kolizją z przodu i asystent utrzymania pasa ruchu.

Ile trzeba zapłacić za taką wersję Citroena C3 Hybrid? Zaledwie 19 900 euro (niecałe 85 000 zł), co czyni go bardzo atrakcyjną opcją. Dla odmiany pełna opcja Max kosztuje 21 340 euro (niecałe 92 000 zł). Taki wybór to dużo większa korzyść, bo lista wyposażenia wzbogaca się m.in. o takie elementy jak:

-automatyczna klimatyzacja,

-kamera cofania,

-system nawigacji 3D czy bezprzewodowe ładowanie.

indukcyjna ładowarka na pokładzie Citroena C3 Hybrid jest w wersji Max, w Hiszpanii kosztuje ona niecałe 92 000 zł, foto: Citroen

Podsumowanie

Citroen C3 w wersji hybrydowej będzie w sam raz dla tych, którzy poszukują większej ekskluzywności od tej, którą zapewnia Dacia. Pracujący i mieszkający w dużych miastach dzięki konkurencyjnemu cennikowi Citroena C3 Hybrid znajdą w nim idealnego oszczędnego kompana z wyższej półki. Na plus za takim wyborem przemawia nie tylko korzyść finansowa, ale także nowoczesny design. W polskim cenniku, póki co trudno go wypatrywać, ale dobrą alternatywą będzie C3 Aircross Hybrid , którego cennik zaczyna się równie interesująco, bo od 113 800 zł.

Idź do oryginalnego materiału