Przedłużone BMW X3 już na rynku. Nie zgadniesz którym

3 tygodni temu

SUV-y bawarskiej marki cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem na każdym kontynencie, na którym są dostępne. Właśnie dlatego ich wachlarz konfiguracyjny jest bardzo szeroki – a choćby długi. Dowodem tego jest przedłużone BMW X3, które trafiło do oferty niemieckiego producenta. Czy odniesie sukces? jeżeli tak, to regionalny.

Przedłużone BMW X3 – gdzie?

Mimo szeroko komentowanej premiery tego modelu, nie ma mowy o globalnej dystrybucji. Zamiast powszechnego zaoferowania, przedłużone BMW X3 będzie dostępne tylko na jednym, acz kluczowym rynku samochodowym.

To oczywiście Chiny, które stały się najbardziej chłonnym regionem. Widać, iż tamtejsi klienci coraz częściej wybierają nowe samochody. Około miliard coraz lepiej zarabiających obywateli pozwala przypuszczać, iż Państwo Środka dopiero się rozkręca.

BMW X3 L – profil

Co ciekawe, właśnie tam oferowane są przedłużone wersje aut, które trudno nazywać prestiżowymi. W Europie takie wariacje nadwoziowe dotyczą przede wszystkim limuzyn. Natomiast w Chinach można je spotkać choćby w segmencie kompaktowym i klasie średniej.

To nie są żarty. Nawet Skoda Octavia występowała w wersji przedłużonej. Na jej tle, Audi A4 L już nie wydaje się tak absurdalne. Dlaczego Chińczycy decydują się na takie auta? Trudno jednoznacznie stwierdzić. Może chodzić o przestrzeń lub większy prestiż – przynajmniej w teorii. Każdy region ma swoją indywidualną charakterystykę.

Co oferuje przedłużone BMW X3?

Kluczowe są tu gabaryty. W porównaniu do konwencjonalnego wydania nadwoziowego tego SUV-a, przedłużone BMW X3 ma o ponad 11 centymetrów dłuższy rozstaw osi. Widać to szczególnie z profilu.

W tym miejscu warto dodać, iż nowe BMW X3 L jest o 126 milimetrów dłuższe od swojego poprzednika. Pod względem stylistycznym jest naprawdę dobrze. Proporcje zostały zachowane i auto może się podobać.

Przedłużone BMW X3 – tył

Co istotne, inżynierowie nie ograniczyli zmian do innego położenia kół. Opracowali konstrukcję w taki sposób, by utrzymać idealny rozkład masy – w przypadku X3 jest to dokładnie 50:50. To robi wrażenie.

Sprawdzone silniki

Podstawę stanowi wersja xDrive 25L, która oferuje dwulitrowy, doładowany silnik benzynowy generujący 190 koni mechanicznych i 310 niutonometrów. Takie wartości pozwalają przyspieszać do 100 km/h w 8,7 sekundy i rozpędzać się do 214 km/h.

Na szczycie oferty znajduje się wersja xDrive 30L, która dysponuje tym samym silnikiem, ale z innym osprzętem. Efektem jest większy potencjał: 258 koni mechanicznych i 400 niutonometrów. Przekłada się na setkę w 6,5 sekundy oraz 239 km/h prędkości maksymalnej.

Jak widać, nie ma mowy o wersjach plug-in czy napędach w pełni akumulatorowych. Chińczycy wchłaniają sporą liczbę aut elektrycznych i zelektryfikowanych, ale wciąż kluczowym wolumenem są pojazdy spalinowe.

Przedłużone BMW X3 ma trafić na chiński rynek jeszcze w 2025 roku. Będzie produkowane przez spółkę joint venture stworzoną przez niemiecką markę i Brilliance Automotive.

Idź do oryginalnego materiału