Praktyczna Dacia w dobrej ofercie. Rocznik 2025 z LPG wyceniony jak chińska konkurencja

1 tydzień temu

Na polskich drogach przybywa chińskich samochodów. W błyskawicznym czasie pojawiło się kilkanaście marek z Państwa Środka. Podejrzewamy, iż nie wszystkie zdołają utrzymać się na rynku. Niemniej jednak budzą duże zainteresowanie klientów, ponieważ ich produkty są oferowane w korzystnych cenach. W tej kategorii ciężko z nimi rywalizować, choć są pewne wyjątki – na przykład ta praktyczna Dacia.

Rumuński producent zachowuje budżetową gamę modelową. To oczywiste, iż po uwzględnieniu kilku ostatnich lat choćby u niego widać wzrosty cen, ale nie na tyle, by mówić o rewolucji. Pamiętajmy, iż każda firma musi dostosować się do zaostrzonych norm emisji i bezpieczeństwa. W konsekwencji, koszt jest przerzucany na konsumenta. Mimo tego, u Dacii wciąż wygląda to w rozsądnie.

I Jogger jest tego bardzo dobrym przykładem. Jest to popularne auto w naszym kraju, co nie oznacza, iż wszyscy je znają. Zacznijmy od tego, iż oferuje nadwozie typu kombi, które uzupełniono delikatnie zwiększonym prześwitem i plastikowymi nakładkami sugerującymi charakter crossovera.

Praktyczna Dacia nie musi być nudna

Wbrew pozorom, nie jest to ogromny samochód. Potwierdzają to wymiary, które sugerują przynależność do segmentu C. Jogger ma 4547 milimetrów długości, 1784 milimetry szerokości oraz 1691 milimetrów wysokości. Z kolei rozstaw osi sięga 2897 milimetrów.

Auto może nie należy do najpiękniejszych, ale ma swój własny sznyt i może się podobać. Pas przedni z wąskimi reflektorami, szerokim grillem, masywnym zderzakiem i nowym logo prezentuje się naprawdę nieźle.

Dacia Jogger Essential

Profil ujawnia, iż to kombi, w którym bardziej chodziło o możliwości bagażowe, aniżeli dynamiczną linię. Świadczy o tym wyraźnie ścięty, niemal pionowy tył. Wzbogacają go lampy, które przywodzą na myśl pierwszą generację Volvo XC90.

Warto podkreślić, iż praktyczna Dacia jest dostępna w różnych konfiguracjach stylistycznych. Klienci mają do wyboru bogatą paletę lakierów, wzorów felg oraz akcesoriów. Łatwo więc o ciekawie skonfigurowany egzemplarz.

Diesel nie jest potrzebny

Silniki wysokoprężne przez lata dominowały w autach rodzinnych. W tym modelu nie ma żadnego diesla, co wiąże się nie tylko z normami, ale też sensem ekonomicznym. Producent dostosował gamę w taki sposób, iż praktycznie każda alternatywa jest oszczędna.

Ofertę otwiera wersja ECO-G. Oferuje 100 koni mechanicznych oraz fabryczną instalację LPG. Dynamika nie jest genialna, ale dla wielu będzie wystarczająca. Praktyczna Dacia w takim wydaniu przyspiesza do setki w 12,3 sekundy i rozpędza się do 175 km/h.

Dacia Jogger Essential

Nieco lepsze osiągi oferuje 110-konny wariant oparty na tym samym silniku o pojemności 1 litra. W jego przypadku sprint do 100 km/h trwa 10,5 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 180 km/h. Dynamika nie budzi więc zastrzeżeń.

Najmocniejszą i najdroższą propozycją jest samoładująca hybryda oparta na wolnossącym silniku o pojemności 1,6 litra. Oddaje do dyspozycji 140 koni mechanicznych, choć jej dynamika jest niemal identyczna, jak w konwencjonalnym wariancie o mocy 110 koni mechanicznych.

Praktyczna Dacia w dobrej cenie

Zacznijmy od tego, iż mówimy o egzemplarzach z rocznika 2025. To też oznacza, iż na stoku mogą znajdować się jeszcze korzystniejsze oferty objęte wyprzedażami. W końcu mamy dopiero początek stycznia. Podaż jednak może gwałtownie się zmniejszać.

Jaką wersję polecamy? Bez wątpienia tę z LPG. Skoro żadna nie jest demonem prędkości, to tak naprawdę trudno opierać wybór na dynamice. Tu liczy się ekonomia. Fabryczny gaz i małolitrażowy silnik właśnie ją zapewniają. Auto pali około 8 litrów gazu, co oznacza, iż 100 kilometrów można pokonać za około 25 złotych. Żaden diesel nie dokonałby tego w takim modelu.

Dacia Jogger Essential

Jaką wersję wybrać? Wbrew pozorom, choćby ta podstawowa jest akceptowalna, jeżeli ktoś nie oczekuje fajerwerków. Nosi nazwę Essential i jest wyceniona na 73 900 złotych. o ile konieczny jest trzeci rząd siedzeń (siedem miejsc), cena rośnie do 78 400 złotych.

Co obejmuje wyposażenie? W jego skład wchodzą m.in.: klimatyzacja manualna, czujniki parkowania z tyłu, dzielona kanapa, pakiet systemów bezpieczeństwa, elektryczne szyby i system multimedialny Media Control. Pozostałe wersje warto sprawdzić w oficjalnym konfiguratorze.

Praktyczna Dacia wypada więc całkiem nieźle na tle chińskich aut. Niektóre z nich w tej cenie mogą mieć lepsze wyposażenie, ale raczej nie oferują równie dobrego wizerunku – jakby nie patrzeć rumuński producent jest na naszym rynku od wielu lat i tu pozostanie, czego nie można powiedzieć o wszystkich firmach z Kraju Środka. Już teraz widać, iż jest ich za dużo, by dla każdej było miejsce.

Idź do oryginalnego materiału