Renault drażni rywali nowym modelem za 85 000 zł. Nieoczekiwanie pokazało światu jego wnętrze

3 godzin temu

Francuskie Renault po raz pierwszy pokazało publiczności odrodzone Twingo podczas Salonu Samochodowego w Paryżu. To nowa propozycja w segmencie miejskich samochodów elektrycznych, która ma ukraść rywalom sprzedaż atrakcyjnym cennikiem.

Renault chce sukcesu elektrycznego Twingo

Francuzi nie są jedynymi, którzy postanawiają nakłonić niezdecydowanych na elektryfikacje modelami opartymi na spalinowych legendach. Renault po raz pierwszy pokazało światu Twingo w wersji elektrycznej podczas trwania Salonu Samochodowego w Paryżu. Wiemy, iż Francuzi bardzo się postarali, by nie stracić zbyt wiele ze spalinowego modelu, który posłużył za inspirację.

Zaprezentowany prototyp jak przystało na wszechstronną markę, jest odzwierciedleniem potrzeb rynku w segmencie miejskich modeli elektrycznych. Zachowuje swoje „żabie oczy” i bardzo małe gabaryty z zamiarem pozostania jedną z najlepszych opcji do poruszania się w mieście. W tych dużych ominie każde z eko ograniczeń. Ze względu na moc i wydajność może mu być jednak trudno wyjechać w stronę dróg szybkiego ruchu i autostrad.

Teraz wprowadzenie nowego Twingo nabiera rozpędu i Renault wprowadzi go do sprzedaży w 2026 roku. Zanim jednak to się stanie, francuski producent ujawnił detale wnętrza modelu, obiecując, iż będzie on bliżej wszystkich portfeli.

Renault Twingo E Tech Electric

W cenie zaczynającej się poniżej 85 000 zł Francuzi zaoferują wiele opcji wyposażenia

Oficjalny komunikat na temat nadchodzącego modelu oraz ujawnienie projektu jego wnętrza są jasnym komunikatem dla rywali w segmencie miejskich pojazdów elektrycznych, iż nie zabraknie mu stylu i technologii.

Deska rozdzielcza prototypowego Twingo E-Tech electric wygląda bardzo nowocześnie. Mieści cyfrowy zespół zegarów o przekątnej 7 cali i ekran multimedialny o przekątnej 10,1 cala. Obok trzech pokręteł sterowania klimatyzacją zlokalizowano w przezroczystej kapsule czerwony przycisk świateł awaryjnych. Wnętrze jest funkcjonalne, a dostęp do każdego elementu i funkcji pojazdu przemyślano tak, aby ułatwić codzienne podróżowanie.

Twingo, chociaż małe ma szereg użytecznych schowków. Takich jak miejsce na torby i przedmioty osobiste pod deską rozdzielczą i pomiędzy przednimi fotelami czy płaska przestrzeń pod podłużnym walcem. Tam pasażer może trzymać w zasięgu ręki książkę, telefon albo okulary przeciwsłoneczne.

Nawet tapicerka prototypowego Twingo E-Tech electric jest unikalna. Producent zaczerpnął inspirację z kolorowych motywów znanych z pierwszej generacji modelu. Dodatkowo subtelnie nawiązuje do koloru nadwozia w formie akcentów stylistycznych na panelach drzwi i desce rozdzielczej od strony pasażera.

Elektryczne Twingo choć bardzo tradycyjne na zewnątrz, to jednak w środku jest wymyślone na nowo

Podsumowanie

Elektryczne Twingo choć bardzo tradycyjne wizualnie na zewnątrz to jednak w środku jest wymyślone na nowo. Dobrym przykładem jest np. powierzchnia magnetyczna na przednim zagłówku, która pozwala pasażerowi z tyłu przymocować przed sobą telefon, czy elastyczna taśma pełniąca funkcję kieszeni w oparciu fotela. Jest w sam raz na butelkę z wodą. Detal w postaci pokrętła do regulacji oparcia fotela, inspirowane kółkami deskorolki, nawiązuje do kultury miejskiej, z której wywodzi się spalinowe Renault Twingo.

Prototypowe Twingo E-Tech electric ma też duży zaokrąglony szklany dach. W rezultacie wpuści do środka dużo naturalnego światła. Przesuwana i składana na dwie części tylna kanapa w układzie 50/50 pozwolą na wygodną adaptację wnętrza do własnych potrzeb.

Wydaje się, iż prototyp Twingo E-Tech jest gotowy do testowania. Renault pozostaje zoptymalizowanie jego adekwatności jezdnych i prace nad wydajnością. Z niecierpliwością będziemy czekać na pierwszy pokaz jego możliwości.

Renault Twingo E Tech Electric
Powierzchnia magnetyczna na przednim zagłówku, która pozwala pasażerowi z tyłu przymocować telefon
Przesuwana i składana na dwie części tylna kanapa w układzie 50/50

źródło: Centrum Prasowe Renault Polska

Idź do oryginalnego materiału