Fiat robi podwójny powrót – po pierwsze, do oferty wraca model z segmentu B, po drugie – wraca nazwa. Fiat 600 dostępny był w latach 50-tych, jako nieco większy brat “500’tki”, oferowana była choćby wersja 600 Multipla. Później 600-tka powróciła na niektórych rynkach jako znany nam w Polsce model Seicento. Teraz w gamie producenta ponownie pojawia się model z takim oznaczeniem.
Nowy Fiat 600 jest technologicznym bratem bliźniakiem Jeep’a Avengera, który dostępny jest już od wielu miesięcy w Polsce. Włoski samochód jest tańszy niż “amerykański”, a oba produkowane są w Polsce.
Fiat 600e, dostępny w wersjach (RED) i La Prima. Obie wersje napędza elektryczna jednostka o mocy 115 kW, zapewniająca przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 9 sekund i trzy tryby jazdy – eco, normal i sport. Dzięki litowo-jonowym bateriom o pojemności 54 kWh, 600e może pokonać ponad 400 km w cyklu mieszanym, a w cyklu miejskim według normy WLTP producent wspomina choćby o 600 kilometrach na jednym ładowaniu. Szybka ładowarka o mocy 100 kW skraca czas naładowania akumulatora do 80% pojemności choćby do 30 minut.
W Nowym 600e (RED) Fiat nawiązuje współpracę z organizacją (RED), założoną w 2006 r. do walki z zagrożeniami zdrowia takimi jak AIDS czy Covid. Podobnie jak (RED), tak i w zamyśle marketingowców marki, właściciele bezemisyjnego Fiata 600e mogą przewodzić zmianom na świecie, aktywnie włączając się w dbałość o środowisko. Nowy model ma napęd elektryczny, aby chronić środowisko naturalne i przyczyniać się do bardziej zrównoważonej przyszłości. Adresowana do młodych, świadomych klientów wersja (RED) występuje w kolorze czerwonym, będącym znakiem rozpoznawczym organizacji. Barwne akcenty znajdziemy też w jej wnętrzu – na desce rozdzielczej, tapicerce foteli wykonanych z tkaniny pochodzącej z recyklingu czy osłonie konsoli centralnej. Alternatywnie klient może wybrać nadwozie wersji (RED) w kolorze czarnym lub białym. Fiat 600e (RED) posiada także bogate wyposażenie. Na jego pokładzie klienci znajdą m.in. światła Full LED, automatyczną klimatyzację, czujniki cofania oraz system multimedialny z ekranem 10”.
Nowy 600e w wersji (RED) dostępny jest od 165 000 zł. Wersja La Prima kosztuje od 190 000 zł.