
Pierwszy samodzielny model BMW M GmbH od 44 lat to potężny SUV o wulgarnej sylwetce. Do jego napędu służy hybrydowy układ o mocy 653 KM, ale w teście łosia to auto musi uznać wyższość choćby 11-krotnie tańszego Suzuki Vitary.
Pewne jest, iż BMW XM polaryzuje swoim wyglądem. Z tego względu, podobnie jak w przypadku wielu innych modeli bawarskiej marki, nie sposób przejść obok niego obojętnie. Tym bardziej iż to pierwszy samochód zbrojnego ramienia M GmbH od czasów fantastycznego M1.
Ten wielki SUV od 0 do 100 km/h rozpędza się w czasie 4,3 s i jest w stanie pojechać z prędkością 250 lub 270 km/h (z pakietem M Driver). Z kolei dzięki hybrydowemu układowi napędowemu i baterii trakcyjnej o pojemności użytecznej 25,7 kWh na samym prądzie przejeżdża 82-88 km.
https://magazynauto.pl/wiadomosci/bmw-xm-pierwsza-jazda,aid,3130Auto dysponuje napędem 4x4 oraz m.in. tylną osią skrętną, mającą wirtualnie skrócić jego rozstaw osi. Jej pozytywny wpływ ujawnił slalom, w którym BMW XM uzyskało czas 22,9 s. W efekcie pozostawiło za sobą takie auta, jak choćby Audi RS 3 czy BMW M340d.
Nie jest źle, choć...
Ale w teście łosia, przeprowadzonym przez hiszpański kanał km77.com, BMW XM absolutnie nie błyszczy. I to pomimo faktu, iż auto wyposażono w potężne 23-calowe koła oraz w aktywne amortyzatory i system kasowania przechyłów nadwozia.
W przypadku Hiszpanów samochód zalicza test łosia, jeżeli jest w stanie przejechać pomiędzy bramkami z pachołków z prędkością 77 km/h. Również BMW XM rozpoczęło próbę z tego „pułapu”.
Niestety, nie udało się jej ukończyć ze względu na fakt, iż auto ujawniło wyraźną podsterowność i nie było w stanie zmieścić się w końcową bramkę ze słupków. Kolejne podejścia odbywały się już przy konsekwentnie zmniejszanej prędkości.
Ostatecznie BMW XM pokonało test łosia z prędkością 74 km/h. Było więc wolniejsze od choćby Suzuki Vitary czy amerykańskiego wcielenia Forda Focusa. Z drugiej strony, porównywalny, hybrydowy Range Rover w teście km77.com uzyskał zaledwie 63 km/h.
https://magazynauto.pl/testy/jeep-avenger-suzuki-vitara-starcie-na-nowym-terytorium-porownanie,aid,3414Mimo takiego, a nie innego wyniku hiszpańscy testerzy stwierdzili, iż BMW XM spisało się nieźle. Oczywiście, jak na tak duży (5,1 m długości) i ciężki pojazd – 2710 kg (bez kierowcy).
Chwalono je za rozsądne interwencje układu ESP oraz płynnie pojawiające się, przewidywalne poślizgi. Doceniono też precyzję prowadzenia.
https://magazynauto.pl/testy/bmw-m4-csl-test,aid,3115Bardzo wysoka cena BMW XM
Cena BMW XM startuje w tej chwili od 950 000 zł. Samochód oferowany jest także w mocniejszej odmianie, określanej jako Label (1 100 000 zł). Jej hybrydowy układ napędowy wytwarza 748 KM i od 0 do 100 km/h rozpędza tego kolosa w czasie 3,8 s.
Wspomniane wcześniej Suzuki Vitara to z kolei wydatek od 89 900 zł (w obowiązującej w tej chwili promocji)…