Porsche pokazało nową generację auta, które weźmie udział w zawodach GT3. Bazą jest obecna generacja 911 (992).
Rywalizacja w serii wyścigowej GT3 każdego roku staje się coraz bardziej zacięta. Przerobione wersje drogowych sportowych aut ścigają się na torach całego świata.
Porsche zaprezentowało właśnie nową odsłonę 911 GT3
Prace nad autem rozpoczęły się w 2019 roku i objęły przed wszystkim poprawę adekwatności jezdnych. Znalazło to odzwierciedlenie w szerszym zakresie obrotów nowego silnika, udoskonalonej aerodynamice oraz mniejszym obciążeniu opon na tylnej osi.
Za napęd odpowiada wolnossący, 6-cylindrowy silnik, którego pojemność zwiększono z 4 do 4,2 l
Jednostkę zamontowano z tyłu i pochylono do przodu o 5,5 stopnia, tak by stworzyć wystarczająco dużo miejsca na nowy dyfuzor, co równocześnie poprawiło rozłożenie masy pojazdu. Moc wyjściowa sięga 565 KM i jest zależna od Balance of Performance (założenie wyrównywania szans aut GT3). Przeniesienie napędu na koła zapewnia sekwencyjna 6-biegowa przekładnia wywodząca się z 911 GT3 Cup.
Porsche 911 GT3 R – zawieszenie
Podobnie jak drogowa wersja 911 GT3, GT3 R ma przednie zawieszenie z podwójnymi wahaczami, które jednak zmodyfikowano, by zwiększyć precyzje prowadzenia i zapewnić mniejsze zużycie opon. Z tyłu pracuje wielowahaczowa konstrukcja. Porsche postawiło też na amortyzatory KW z pięcioma nastawami oraz hamulce AP Racing. Poza tym poszerzono rozstaw osi pojazdu – z 2459 do 2507 mm, dzięki czemu tylne opony mają zyskać dłuższą żywotność.
We wnętrzu przesunięto fotel bliżej środka pojazdu
Umożliwiło to zwiększenie strefy zgniotu oraz zainstalowanie poprawionej klatki bezpieczeństwa według specyfikacji FIA. Na desce rozdzielczej zagościł 10,3-calowy wyświetlacz. Kierownicę wykonano z włókna węglowego – jest regulowana, podobnie jak pedały. Nowością są klamry sześciopunktowej uprzęży, które można teraz szybciej odpinać, co pozwoli urwać sekundę podczas zmiany kierowcy.
Porsche 911 GT3 R zadebiutuje na początku przyszłorocznego sezonu GT3
Prawdopodobnie nastąpi to w wyścigu 24h Daytona. Na auto można składać już zamówienia. Jego cena wynosi 567 210 dolarów (równowartość 2 620 000 zł).
Zdjęcia: Porsche