Porsche 911 Carrera GTS Le Mans Centenaire Edition

1 rok temu

Specjalny samochód na specjalną okazję. Jako hołd dla legendarnego 24-godzinnego wyścigu Le Mans, Porsche France, w ścisłej współpracy z Porsche Exclusive Manufaktur i Automobile Club de l’Ouest, pokazało 911 Carrera GTS Le Mans Centenaire Edition. Ta limitowana seria zostanie wyprodukowana w edycji 72 sztuk na rynek francuski.

Porsche 911 Carrera GTS Le Mans Centenaire Edition, to specjalna edycja legendarnego modelu 911. Ten ekskluzywny samochód oddaje hołd stuleciu 24-godzinnego wyścigu Le Mans i celebruje historię Porsche na legendarnym torze w regionie Sarthe. Zarezerwowany wyłącznie na rynek francuski i limitowany do 72 egzemplarzy, 911 Carrera GTS Le Mans Centenaire Edition jest inspirowany dwiema ikonami: Porsche 356 SL i 911 GT1. „Jesteśmy bardzo dumni, iż możemy zaprezentować ten w 100% dedykowany na rynek francuski model. 911 Carrera GTS Le Mans Centenaire Edition jest wynikiem wiedzy i pasji dzielonej przez nasze zespoły w Porsche France i Porsche Exclusive Manufaktur” – wyjaśnia Marc Meurer, prezes Porsche France.

Unikalne elementy stylistyczne na specjalną rocznicę

Grant Larsson (projektant pierwszego Boxstera), jako dyrektor ds. projektów specjalnych w Dziale Stylu Porsche, osobiście kierował projektem we współpracy z zespołem produktowym Porsche France i Automobile Club de l’Ouest. Od 2020 r. został zaprojektowany na specjalną okazję: stulecie 24-godzinnego wyścigu Le Mans i oddaje mu hołd poprzez unikalne elementy. 25 elementów zostało opracowanych i homologowanych specjalnie dla tego modelu 911. Na zewnątrz znajduje się manualnie frezowana plakietka na tylnym grillu oraz plakietka z niebieskim, białym i czerwonym układem toru wyprodukowana w 3D. Wnętrze również zawiera specyficzne elementy, takie jak układ toru wytłoczony na środkowym podłokietniku, logo 24 Hours of Le Mans na zagłówkach i progach drzwi z monogramem modelu.

Projekt, który jest częścią historii Porsche w 24-godzinnym wyścigu Le Mans

Pierwsze Porsche, które wzięło udział w 24-godzinnym wyścigu Le Mans i zwyciężyło w swojej klasie 23 czerwca 1951 r., Porsche 356 SL jest jednym z samochodów, które zainspirowały 911 Carrera GTS Le Mans Centenaire Edition. Zapoczątkował on wspaniałą, 72-letnią, nieprzerwaną historię Porsche w Le Mans. Ten inspirujący samochód znajduje odzwierciedlenie w kontraście kolorystycznym między srebrnym nadwoziem Le Mans i grafitowo-niebieskim wnętrzem, zewnętrznym numerem 46 (numer, który nosił, gdy wygrał w 1951 roku) i wykończeniem wnętrza modelu 2023. Koła Aurum, boczne panele i czerwone pasy są inspirowane 911 GT1, które wygrało 24-godzinny wyścig Le Mans w 1998 roku z dwoma francuskimi kierowcami za kierownicą. To kultowy samochód wyścigowy 911, który jest pamiętany do dziś.

W tej edycji specjalnej Porsche France zainspirowało się niektórymi z najbardziej autentycznych detali. Oryginalne podwozie 356 SL, które zostało wysłane do USA w 1951 roku po wyścigu, zostało odnalezione przez zespoły Muzeum Porsche i wykorzystane do opracowania 911 Le Mans Centenary Edition. Jednym z przykładów jest kolor nadwozia, Le Mans Silver. Ten nowy kolor został opracowany przez studio kolorystyczne Porsche z pomocą właściciela 356 SL z 1951 roku i słynnego kalifornijskiego specjalisty Roda Emory’ego, który odrestaurował samochód w ciągu 4 lat. Oryginalny kolor 356 SL został zmodernizowany, aby stworzyć unikalną szarość, która oddaje hołd sportom motorowym w latach 50-tych. Wraz z 911 GT1 z 1998 r. wyruszyli na tor 24-godzinnego wyścigu Le Mans, aby wykonać wyjątkową sesję zdjęciową.

Wyjątkowe 911 Carrera GTS

Porsche 911 Carrera GTS Le Mans Centenaire Edition zawiera około trzydziestu standardowych opcji, które podkreślają jego wyjątkowy charakter. Należą do nich progi Sport Design pomalowane na czarno (satynowe wykończenie), skórzane panele progowe w kolorze Graphite Blue i przyciemniane reflektory PDLS Plus. Istnieją również opcje dostosowane specjalnie do tego modelu, takie jak kierownica GT-sport ze skóry w kolorze Graphite Blue z ozdobnymi szwami Craie i oznaczeniem godziny 12 w tym samym kolorze lub welur na środkowych częściach zintegrowanych foteli kubełkowych.

Porsche 911 Le Mans Centenary Edition bazuje na 911 Carrera GTS. Oferuje mocny napęd dzięki silnikowi o mocy 480 KM oraz podwoziu, hamulcom i zawieszeniu charakterystycznym dla modeli GTS. Ten wyjątkowy model jest dostępny z 7-biegową manualną lub 8-biegową skrzynią PDK. Oprócz ekskluzywnego wyposażenia standardowego, każdy klient otrzyma specjalne etui na kluczyki, specjalną tapicerkę wnętrza i spersonalizowaną książkę ze zdjęciami swojego pojazdu w fabryce w Zuffenhausen i w warsztatach Exclusive Manufaktur.

Porsche i Le Mans

Ta kooperacja nie jest też przypadkowa. Porsche 911 Carrera GTS Le Mans Centenaire Edition uosabia nierozerwalną więź między Porsche a 24-godzinnym wyścigiem Le Mans. Od 1951 roku łączy je bowiem rywalizacja. To 72 lata nieprzerwanej obecności Porsche w Le Mans, które symbolizują także 72 egzemplarze wyprodukowane w tej limitowanej serii. Udział Porsche w 24-godzinnym wyścigu Le Mans był historią sukcesu, z 14 rekordami od 1951 roku, 19 zwycięstwami w klasyfikacji generalnej i 110 zwycięstwami w klasach. Od czasu tych pierwszych zwycięstw rywalizacja była integralną częścią DNA marki i także prawdziwym laboratorium technologicznym. Porsche przetestowało i opracowało wiele innowacji na torze Sarthe, zanim zastosowało je w swoich samochodach drogowych.

911 Carrera GTS Le Mans Centenaire Edition zostało zaprezentowane podczas Le Mans Classic 2023. Limitowana do 72 egzemplarzy seria, będzie sprzedawana wyłącznie za pośrednictwem francuskich centrów Porsche. Samochód jest dostępny w cenie 237 819 euro z VAT.

Porsche 356 SL

W 1951 roku Porsche triumfalnie wkroczyło na scenę Le Mans ze swoim kultowym samochodem 356 SL. W tamtym czasie 24-godzinny wyścig Le Mans, legendarny testujący wytrzymałość i prędkość samochodów wyścigowych, był zdominowany przez francuskich i włoskich producentów. Porsche 356 SL, napędzane chłodzonym powietrzem silnikiem typu flat-four, łączyło w sobie niezawodność i zwinność. Dwóch kierowców z Mance, Auguste Veuillet i Edmond Mouche, pokonało dystans 2 840,65 km ze średnią prędkością 118,36 km/h, zajmując pierwsze miejsce w swojej kategorii. To zwycięstwo zapoczątkowało legendę Porsche w Le Mans.

Porsche 911 GT1

Rok 1998 był dla firmy z Zuffenhausen podwójnym sukcesem. Dwa zgłoszone Porsche 911 GT1 zajęły dwa pierwsze miejsca na podium 24-godzinnego wyścigu Le Mans, z trzema francuskimi kierowcami z sześciu. Laurent Aïello i Stéphane Ortelli znaleźli się na najwyższym stopniu podium. W ten sposób, Porsche świętowało swoje półwiecze, odnosząc zwycięstwo po raz szesnasty. Od tego czasu Porsche 911 GT1 jest też uważane za jeden z najlepszych samochodów wyścigowych wszech czasów.

Informacja prasowa

Idź do oryginalnego materiału